Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

Leven terug op de rails

Is je partner in een vorige relatie mishandeld?

Leven terug op de rails

Berichtdoor domadeleine » 02 jun 2015, 18:48

Hi iedereen,

Ik was heel erg jong, 17, toen ik en mijn ex-vriend heel erg verliefd werden. Wij kenden elkaar al 5 jaar van school, maar hij zat een jaar in een drugskliniek waardoor wij contact verloren. Op een dag kwamen wij elkaar tegen op straat en volgende dag meteen een date. Ik was zo verliefd, had altijd wel wat vriendjes maar was nog nooit echt gek op iemand geweest, niet zoals ik op hem was. De eerste 2 maanden waren heel erg goed, en heel erg leuk.

Bij mij thuis ging het niet zo lekker, waardoor wij van zijn vader een appartement kregen in Amsterdam. Hij was 23, ik 17. Op dat moment is het mis gegaan, ik heb geen idee waarom, maar hij werd heel claimerig. Ik mocht nergens heen zonder hem, en als ik dat deed mocht het max maar 2 uur. Ik wou gaan studeren, maar dat wou hij allemaal niet. Ik kon gewoon thuis blijven. En tijdens de seks werd hij heel erg ruig, en ik kon schreeuwen van de pijn, hij bleef doorgaan. Ik had ook elke keer heftige bloedingen als wij intiem waren geweest. Ook wurgde en sloeg hij me graag tijdens de seks, hier is waar de mishandelingen zijn begonnen. Dit is een half jaar doorgegaan. Hiernaast begon ook zijn drugsverslaving weer, waardoor de agressiviteit alleen maar erger werd.

Klinkt zo gek he, maar voor je gevoel heb je dan niemand. Ik dacht dat niemand mij uit deze situatie kon helpen.

Op een gegeven moment was ik er klaar mee, en ik begon een weerwoordje te krijgen waardoor de mishandelingen, wat eerst alleen in het bed gebeurde, ook tijdens een ruzie konden opkomen. En ik kon niets doen, hij was groter, sterker. Je voelt je dan zo klein.

Na 10 maanden zo geleefd te hebben, vond ik eindelijk de kracht om weg te gaan. Ik schreef mij stiekem in voor een studie, ver weg van Amsterdam, en pakte op 10 augustus 2013 mijn spullen en ben weggegaan en heb nooit meer omgekeken.
Wel ben ik echt heel erg bang geweest.

Heel erg naïef, maar ik wou met niemand praten over wat er was gebeurd. Dit was een perfecte nieuwe start voor mij. Jammer genoeg ging mijn studie niet zo lekker, en ik vond het wel prettig in het uitgaansleven. Ik woonde samen met 3 meiden, we zaten met z'n alle op een studentenvereniging en we hadden het leuk, maar wel met ontzettend veel ruzie. Op een gegeven moment hebben deze 3 meiden me op de bank gezet, en hebben me geconfronteerd met de realiteit. Ik ging met alles naar bed wat los en vast zat, deed daarmee ook hun pijn, was bijna elke dag wel ergens te vinden om 2 uur snachts. Ze vroegen me om in therapie te gaan.

Ik vond dit heel erg lastig en durfde in het begin niet, maar op een gegeven moment heb ik gewoon een therapeut gebeld, in tranen. ik kon niet meer slapen van de stress, en had heel erg veel nachtmerries. Kon me niet concentreren, op iets. Ik wou alleen weg, echt weg. Mijn studie ging slecht, mijn vriendinnen waren boos en verdrietig op me, mijn ouders ook. Ik voelde me ontzettend alleen en ben met haar gaan praten. Het heeft me een half jaar therapie gekost voordat ik een deel van wat er toen met mij was gebeurd kon afsluiten. Het ging allemaal beter, alleen mijn studie ging nog steeds niet goed.

Na dit hele proces was het de zomer van 2014, en ik besloot aangifte te doen tegen mijn ex-vriend. Ik had foto's van mezelf gemaakt in die tijd, en wat hij me allemaal stuurde op whatsapp. Ik dacht dat mij dit zou helpen om het echt volledig af te sluiten. Op dat moment heb ik te horen gekregen dat mijn ex overleden was. Later hoorde ik dat het een overdosis was.

Het is heel erg dubbel, iemand waar je heel erg veel van hebt gehouden maar die je zoveel heeft pijn gedaan.

Na dit heb ik mijn leven echt omgedraaid. Ik heb nu al 8 maanden een hele lieve vriend, mijn vriendinnen steunen me nog altijd, en ik ben echt gelukkig. Alleen mijn studie gaat nog niet zo goed, en hoe hard ik er ook aan trek. Ik geef Nick zo de schuld, hij heeft alles van me afgepakt, 3 jaar van mijn leven. Ik ben zo boos, maar misschien moet ik boos zijn op mezelf. Het ging echt heel erg goed, maar de laatste 2 weken kan ik weer niet slapen, studie gaat slecht, ik weet het allemaal niet. Ik ben nog nooit zo onzeker geweest, en ben echt ten einde raad.
domadeleine

Re: Leven terug op de rails

Berichtdoor AnnabelEndemol » 10 jun 2015, 15:28

Beste Domadeleine,

Mijn naam is Annabel van Gestel en ik las zojuist het verhaal dat je ruim een week geleden op dit forum hebt geplaatst. Ik heb zelf nooit te maken gehad met huiselijk geweld of mishandeling, maar jouw verhaal greep me erg aan. Ik kan je helaas geen advies geven uit ervaring of uit professioneel inzicht, maar ik besef me wel dat je nogal wat voor je kiezen hebt gekregen de afgelopen jaren. Ik vind het dan ook erg dapper dat je je spullen gepakt hebt om ver weg van je ex je leven op te bouwen.

Ik stuur je een bericht omdat wij, bij Endemol Nederland, voor een nieuw tv-programma op RTL4 op zoek zijn naar mensen die door een hele moeilijke periode gaan/zijn gegaan en het daarom echt verdienen om eens lekker op vakantie te gaan. Uit je verhaal kon ik opmaken dat je het enorm moeilijk hebt gehad tijdens en na het beëindigen van je relatie met Nick. Het is je dan ook enorm gegund dat je nu een lieve vriend hebt. Ik hoop dat je snel de rust kunt vinden waar je naar op zoek bent, en ik dacht dat een vakantie op een bestemming van jouw dromen daar wel eens bij zou kunnen helpen.

Mijn vraag is daarom of je bereid bent om je verhaal nog een keer aan ons, bij Endemol, uit te leggen zodat we eventueel kunnen kijken of je een geschikte kandidaat zou zijn voor het programma. Je gaat dan 4-5 dagen naar een prachtige droombestemming. Je kunt zelf aangeven waar je heel graag naartoe zou willen (samen met 1 iemand anders) en wat jullie daar zouden willen doen. Ik kan me voorstellen dat je, na alles wat je hebt meegemaakt, het wel heel fijn zou vinden om er even een paar dagen tussenuit te gaan en bedolven te worden in luxe.

Als je geïnteresseerd bent dan kun je me mailen op het adres: annabel.van.gestel@endemol.nl of bellen naar 020-8931181.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Annabel van Gestel
Endemol Nederland
AnnabelEndemol

Re: Leven terug op de rails

Berichtdoor telief » 22 jun 2015, 13:04

Lieve Domadeleine,

Ik heb jouw verhaal gelezen. Ik denk dat de herinnering helaas nooit verdwijnt. En omdat het zoiets totaal anders is dan wat andere mensen mee maken zullen ze dit niet begrijpen. Zelf ben ik geestelijk en lichamelijk mishandeld door de vader van mijn dochter. Na 7 jaar ben ik pas bij hem weg gegaan. Ik ben uiteindelijk hertrouwd en ik heb (EMDR)therapie gehad voor het stukje wat er in de 7 jaar fout is gegaan. Dit heeft zeker veel goeds gedaan. De herinneringen worden minder heftig.
Helaas is het daarna ook mis gegaan tussen mijn man en mij omdat hij mij ook overal de schuld van begon te geven, de waarheid begon te verdraaien en mij vervolgens begon te mishandelen. Wat heb ik me schuldig gevoeld tegenover mijn dochter vooral. Zij was al van school gewisseld voor mijn nieuwe liefde en nu moet ze weer van school wisselen. Ze heeft het vaak best moeilijk en ik ook. Wil je jezelf alsjeblieft niet de schuld geven. Het is ons aangedaan en dat had niet gemogen. Het slaan en het geweld was hun keuze. Ik wens je veel sterkte en liefde.
telief

Keer terug naar Partners van (ex)slachtoffers