Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

De Vlucht

Emotionele, financiele, maatschappelijke mishandeling

De Vlucht

Berichtdoor Chloe_devlucht » 17 aug 2012, 11:37

Beste vrouwen, mannen, kinderen..
Mijn allerbeste vriendin is de afgelopen jaren door een hel gegaan. Helaas zullen jullie dat herkennen. Het fysieke gedeelte was duidelijk te zien: blauwe plekken, bloed, gebroken botten, kneuzingen en ga maar door.
Helaas is daar jaren van geestelijk geweld aan vooraf gegaan. Veel mensen hebben genegeerd. Haar familie, haar vrienden, haar werk. Ze stelde zich aan. Hij is toch zo'n geweldige vent, je boft maar met hem. 2 reacties die ze regelmatig te horen kreeg. Totdat men kon zien dat ze werd geslagen, zien dat ze werd gewurgd.

Ze heeft een boek geschreven. Niet over het fysieke gedeelte, maar over het geestelijke geweld. Ze wil een boodschap vertellen aan alle omstanders van slachtoffers. En ook voor slachtoffers van huiselijk geweld. Duidelijk maken dat huiselijk geweld zoveel meer is dan alleen maar slaan en schoppen, trappen, duwen en ga maar door.

Het boek komt in het najaar uit. Een uitgeverij was geroerd door haar verhaal. Ik wil haar graag helpen en steunen. Mijn woorden zijn niet genoeg. Helaas is haar vertrouwen in andere mensen tot ver onder 0 gedaald. En wat kan ik meer dan haar aanhoren. Ik heb er niet middenin gezeten, ik kan me bij lange na nog niets eens beginnen met voorstellen in welke hel ze heeft geleefd. En nu nog steeds.

Ik probeer van alles om haar te helpen de boodschap aan de wereld uit te dragen.

Mocht je interesse hebben, stuur me dan een mailtje: chloe_devlucht@hotmail.nl
Chloe_devlucht

Keer terug naar Geestelijke Mishandeling