Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

omgang weigeren

Op zoek naar iets? Plaats een oproep.

omgang weigeren

Berichtdoor mevrouwtje » 21 sep 2008, 19:39

hallo allemaal ik zla even kort samen vatten hoe de vork in de steel zit of hoe ze dat ook zeggen...8 jaar een relatie gehad met marokkaanse man 8 jaar lichamelijk, geestelijk alswel sexueel mishandeld, me ex probeerde me achter het raam te zetten etc etc etc. ik raakte zwanger hij verplichte mij tot abortus omdat hij anders het kind wat aan zou doen (was net 18) 3 jaar later raakte ik weer zwanger dit keer weigerde ik abortus hij maakte afspraken bij abortusklinieken alles. ik ging niet toen zou hij het zelf weghalen en gooide me koud van boven de trap af 13 trede lager liet hij me liggen.me dochter werdt geboren hij dreigde haar te vermoorden of over te brengen naar marokko heeft haar zelfs een keer afgepakt.mij geslagen terwijl ik haar vast had en de halv kinderkamer naar haar gegooit (ze was toen enkele weken) ik ben met 3 maanden weggegaan omdat ik vreesde voor het leven van me dochter na ongeveer 1 jaar begon meneer een rechtzaak want hij hoorde dat ik een vriend had hijwas boos dacht ga de kleine claimen.we zijn nu weer 2,5 jaar verder 2 rechtzaken gehad en meneer krijgt omgang!!!! ja mensen mijn dochter kent hem niet en ja hij krijgt omgang en nee niet in een omgangshuis hij mag haar meenemen!!!! moet haar afleveren op een station in een andere stad (lijkt wel een drugsoverdracht) en mag hij haar 1 dag mee de woensdag en de week er op de vrijdag vanaf haar verjaardag begin 2009 mag hij haar van zaterdag 10 tot zondag 17 uur, na de zomer vakantie moet hij haar vrijdags ophalen an school 11:30 uur en maandags om 8:30 terug op school brengen....men is voor het gemak vergeten dat hij me kind wat aan wil doen dat hij drank en drugs gebruikt. en me dochter hem niet kent....ik blijf weigeren maar help wat kunnen ze doen? gaan ze me kind van school plukken als ik niet meewerk??? arresteren ze mij? zetten ze me uit de ouderlijke macht? wat kan ik verwachten en wat kan ik doen????als ik me dochter meegeef gaat het fout!!!! wie o wie kan mij helpen???ik zit er totaal doorheenalvast hartelijk bedankt
mevrouwtje
Junior Member

Re: omgang weigeren

Berichtdoor E-tje » 22 sep 2008, 07:52

blijven weigeren...dit is wat ik ook heb gedaan...Oke! ik ben ook weleens bang geweest dat ik opgepakt zou worden omdat ik enige tijd schuldig ben geweest aan ontvoering van mijn eigen kind.Laat hem maar weer een zaak aanspannen dat je het kind niet meegeeft.Jij hebt de plicht om jouw kind een veilige omgeving te geven en dat kan je bij hem niet waarborgen.Er zijn duizenden vrouwen die alleen uit pesterij hun kind niet meegeven aan de vader en daar gebeurd tenslotte ook nooit iets mee (behalve wat dreigementjes van in gijzeling nemen en boetes opleggen enz.)In dit geval sta je persoonlijk gezien in je recht...jij moet zorgen dat ze veilig is!!!Gewoon niet 1 keer haar gaan brengen.Je zou het jezelf NOOIT vergeven als je kleine meid iets overkomt.Leg desnoods je zaak voor via mail bij Hirsch Ballin.Ik kan je hier wel het emailadres van geven maar niet hier publiekelijk.Je kan door op het icoontje hiernaast te drukken mij een mail sturen.Heel veel sterkte meis en wij zijn er hier voor elkaar.Zoals Abby zegt E.L.T.O. (Eenheid Leidt Tot Overwinning)En samen komen we er wel...er zijn er al velen voor gegaan.En jou gaan we ook hier doorheen loodsen :)
E-tje
Junior Member

Berichtdoor mevrouwtje » 22 sep 2008, 08:50

hoi hoi bedankt voor je reactieuiteraard wil ik haar niet meegeven maar je hoort van die enge dingen:Sdat je je kind bij je weghalen, je uit de ouderlijke macht zetten of j ekomen gijzelen en het kind alsnog naar hem brengen....kunnen ze me dochter van school halen om naar hem te brengen???ik weet het echt totaal niet meer nu.bedankt
mevrouwtje
Junior Member

Berichtdoor mevrouwtje » 22 sep 2008, 11:29

hey hey heb net voor het gemak :@ maar even een klacht ingedient opnieuw bij de politie omdat ze mijn zaak hebben geseponeerd zonder alle getuigen te horen.en bij de kinderbescherming omdat ze mijn zaak niet goed hebben behandeld. raporten di eniet compleet of juist waar dingen in staan die nooit gezegd zijn etc. het is een begin blijven strijden zegt men. toch blijf ik bang voor de gevolgen:S:S maar doe me best heeft iemand nog ideeen???dank jullie
mevrouwtje
Junior Member

Berichtdoor E-tje » 22 sep 2008, 12:22

Nee hoor...ze kunnen niet jouw dochter zomaar van school halen zonder jouw toestemming.Ik heb wel een handigheidje voor alle vrouwen die met dit probleem zitten en iets wat ik binnenkort ook zal aandragen middels een brief bij de school van mijn dochtertje.Zowiezo licht je de school/leraar(es) in dat je kind niet aan een ander meegegeven mag worden, maar om het ook veilig te maken en je ook een veilig gevoel te geven is: je haalt bij de boekenhandel een aantal hard kartonnen bladen van niet gebruikelijke kleuren.Vervolgens maak je vormen en dit kan gewoon vierkant, driehoek e.d. zijn en je maakt daarop een figuur of desnoods een sticker van wat dan ook.Deze stop je in het tasje van je kind.Komt er een ander jouw kind ophalen dan zal de leraar(es) vragen..wat voor kleur? vorm en figuur?Klopt deze niet dan wordt er contact opgenomen met de moeder en het kind wordt uiteraard niet meegegeven.Je kan natuurlijk altijd dezelfde meegeven maar je kan misschien beter afwisselen als de dreiging erg hoog ligt.Het is niet meer werk voor de leraar(es) om even in het tasje te moeten kijken.Uiteraard moet je het wel even vooraf aangeven in een gesprekje over hoe het werkt.Ik hoop dat niet alleen de school van mijn dochtertje daarmee gaat werken maar dat er veel meer scholen hier aan mee gaan doen.Huiselijk geweld/scheidingen zijn zo actueel en er is zoveel ellende minder als de kinderen gewoon aan de juiste persoon worden meegegeven.
E-tje
Junior Member

Berichtdoor mevrouwtje » 22 sep 2008, 13:11

meegeven doen ze niet heb dit meer dan eens aangegeven.ook heb ik toevallig vandaag een brief aan de school geschreven waarin ik ze nog maals schriftelijk de ernst van de zaka probeer uit te leggen ik ben eerder bang dat als ik de omgang weiger dat de kinder bescherming of politie me dochter van school haalt om haar daar te brengen.dat is mijn voornamelijkste zorg..sorry ze hebben me zo bang gemaakt dat als ik niet mee werk ik em meissie kwijt raak ik wordt gewoon gillend gek.
mevrouwtje
Junior Member

Keer terug naar Oproepjes