Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

Psygische hulp

Partnermishandeling / thuisgeweld

Psygische hulp

Berichtdoor Spekkie » 15 dec 2012, 01:44

Beste allemaal,

Het is al bijna 6 jaar geleden dat ik hier mijn verhaal heb mogen doen. Al bijna 6 jaar geleden dat ik mijn ex de deur uit heb getrapt.

Nu bijna 6 jaar later gaat het niet goed met me. Ik heb bijna 6 jaar lang al mijn angsten en gevoelens weg gedrukt. Ik zit nu in een depressie. Het lijkt wel alsof nu pas alles er uit komt. Alles wat me is aan gedaan. Ik wil niet zielig doen of zijn maar ik wil hier uit komen. Ik heb de liefste partner die ik me maar kan wensen en hij zit nu met een hoopje ellende.

Ik ben nu 2x bij mijn huisarts geweest en die heeft mij door verwezen naar een psygoloog. Ik wil hier uit komen. Voor mezelf maar ook zeker voor mijn partner. Mijn vraag is dan ook eigenlijk hoe jullie ervaring is met psygische hulp.

19 december heb ik mijn intake. Ik ben er nu al zenuwachtig voor. Bang dat het diepste in mij naar boven word gehaald.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs Spekkie
Spekkie
Junior Member

Re: Psygische hulp

Berichtdoor geheim25 » 08 apr 2013, 01:05

Ik begrijp je helemaal, ik heb 2,5 jaar mijn angsten en gevoelens weggedrukt en krijg nu ook psygische hulp.
Mijn huisarts heeft mij eerst doorverwezen naar een ggz psycholoog en zij heeft mij doorverwezen naar Psyq.
Ik zag/zie er heel erg tegenop om met iemand te praten en ben ook nog heel erg gesloten, ik heb nu een intake gesprek en een advies gesprek gehad bij Psyq. De diagnose is een depressie en post traumatische stress stoornis.
Ik moet nu wachten op een nieuwe afspraak waarin ze nog wat onderzoeken gaan doen, daarna gaan ze kijken welke behandeling het beste is. Tijdens de intake heb ik erg veel gehuild en redelijk wat verteld, daarna voelde ik me wel opgelucht, en mijn angst was ook dat het diepste uit me zou worden getrokken, dit is nog niet gebeurd, maar alles moet stapje voor stapje, je komt er wel!
Het is toch fijn om met iemand te praten en om daar lekker uit te huilen, anders blijf je het opkroppen en daardoor ga je je steeds slechter en slechter voelen, is mijn mening.

Ik ben blij voor je dat je nu een lieve partner hebt, die zal je er vast doorheen slepen!
Ik wens je heel veel sterkte!

( nu ik dit getypt heb, zie ik pas dat je dit 15december al hebt geplaatst.)

Hoe is de intake gegaan? En voel je je al wat beter?

xxx liefs
geheim25

Keer terug naar Huiselijk Geweld