Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

De pijn bijft al is het 8 maanden geleden dat ik vertrok.

Partnermishandeling / thuisgeweld

De pijn bijft al is het 8 maanden geleden dat ik vertrok.

Berichtdoor ingrid0123 » 28 mei 2013, 21:11

Ik ben na 2 en half jaar Fysiek en mentaal zwaar mishandeld te zijn eindelijk weggekomen, Hoe is me nog steeds niet duidelijk. Maar ineens was ik sterk genoeg om mijn spullen te pakken en weg te gaan. Ik gebruikte toen die tijd veel drugs om de pijn te verzachten, zo voelde ik het even niet en zo kon ik wegdrukken wat er gebeurde. Ik werd niet mishandeld en ik wou het ook niet weten.

De eerste 3 maanden van onze relatie waren goed, maar daarna? Hoe heeft het kunnen gebeuren en waarom??? eerst een duw toen een klap, en voor ik het wist lag ik op de grond om in elkaar getrapt te worden of lag ik vastgebonden op mijn bed de klappen te voelen, werden de meubels op mij kapot geslagen, ik wist niet wat me overkwam en wou het ook niet weten. Elke week bijna om de dag weer politie aan de deur, om te vragen wat er aan de hand was, en ik moest dan maar naar de deur zeggen dat er niks was dat hij gewoon gek werd van het gezeur en hij de deur kapot had getrapt ofzo, zodra de politie weg was ging hij gewoon weer verder. Het was mijn schuld , ik deed hem zeer, ik heb hem kapot gemaakt, ik begreep hem niet en steunde hem niet het kwam door mij. En jaa hij had autisme/pddnos/adhd duss jaa wie kon ik anders de schuld geven. ditwas inderdaad mijn schuld ik moest ook niet zo zeuren. Inderdaad ik heb ook 1x met een mes tegenover hem gestaan en ik had hem kunnen neersteken, maar ik kon het niet. ik kon niet inzien dat onze relatie er zo aan toe was ik wou het niet kon het niet, maar liet me uiteindelijk wel weer de grond in slaan. Wat een watje was ik..

8 keer ben ik weggegaan met al mijn kleren en belangrijke spullen zo de auto in en weg weg naar mijn ouders weg naar waar het vertrouwd was, waar niemand wellis waar wist van mijn geheimen en ook hun heb ik 2 en half jaar niet gezien maar ik kon er wel terecht tot 8x toe. Het stomme was dat de volgende dag ik weer doodgestookt werd met smsjes en telefoontjes of ik alsjeblieft wou terug komen het deed hem zo'n pijn en hij had het ook niet zo gewild, HIJ HAD SPIJT. Achteraf gezien had ik nooit terug moeten gaan, maarja ik hield zielsveel van hem.

Dit heeft 2 en half jaar geduurd, de laatste 2 maanden van onze relatie hebben we een hond gekocht. Ik zie het als mijn redding, dit lievee beestje (een kruising tussen een pitbull/am stafford) Stond namelijk niet in dat er ook maar iemand z'n vrouwtje wat aan deed. En zodra er ruzie kwam zorgde ik dat ik bij mijn hondje zat, of dat de deur open was zodat hij me kon helpen zo nodig, en dat deed hij ook. Tot mijn grote geluk,
Nadat mijn ex zo dus veel meer wegging als hij boos werd en mij aanviel omdat dan de hond hem aanviel en hij er bang van werd en niet meer thuis was had ik de kans om mijn "leven" voorzover i kdie door de drugs nog had op te pakken. (ik werkte wel gewoon 40 uur)

Iedereen was ik kwijt dus ik moest opnieuw beginen alleen 1 beste vriendin had ik behouden. Ik ben weggegaan bij mijn ex ben met mijn beste vriending gaan samen wonen. Een paar maand later ben ik gestopt met de drugs, stoer als ik was, want ik had het overleefd en had nergens last van dat is mij allemaal niet gebeurd , dacht ik , toen ik stopte begon de ellende pas. Ik was eindelijk van hem af, maar het ergste kwam nog naar mijn idee, elke nacht en nou nog steeds word ik 12 t/m 15 keer wakker van herbelevingen. Ik heb dit gemeld bij de dokter, en binnen 3 dagen zat ik via de crisisdienst bij dimence. Daar heb ik 8 weken intern gezeten, ben helemaal afgekickt daar en daar zou ik de therapie krijgen die ik nodig was. Vandaag heb ik dan eindelijk de eerste therapie gehad, ik zal nog steeds niet lekker slapen want ik ben net begonnen, maar IK ben nou weer begonnen en IK alleen, mijn toekomst gaat er weer mooi uitzien, zodat ik dit een plek kan geven, mezelf kan vergeven want het is niet mijn schuld ook al geloof ik dit nog niet. Op de dagbehandeling waar ik nou zit word ik goed geholpen, ik ben zelfs weer met school begonnen iets wat ik al heel lang wou maar 2 en half jaar niet mocht doen!

Ik heb de belangrijkte mensen in mijn leven terug, en nog gekker ik heb weer een relatie, neit zomaar met iemand nee mijn eerste echte grote liefde, we kwamen bij elkaar na dit hele verhaal, En hij laat mij zien hoe het wel hoort, maar alles op z'n tijd! Ik dacht dit overkomt mij nooit mishandeing? dat gebeurt niet bij mij. Maar ook bij mij sloop het er in en je doet er niks tegen als je eenmaal verliefd ben, maar denk aan jezelf en geloof dat in een ECHTE relatie iemand geen geweld nodig is. Imeand niet tegen je hoeft te schreeuwen of je moet kleineren met allmaal lelijke woorden en zinnen. Ik had mijn haar geknipt ik werd voor kerel uitgemaakt ik zou te dik zijn (toen nog maar 50 kilo, terwijl ik altijd bijna 70 woog) en alle andere lelijke woorden en zinnen ik kan ze niet eens meer typen. hij heeft mijn teennagels erafgetrokken, mijn agillespees gescheurd en elke dag weer zat ik onder de blauwe plekken. VERTEL DE WAARHEID, bij 1 smoesje of excuus gaat het al verkeerd, daar kwam ik wel achter!
ingrid0123

Keer terug naar Huiselijk Geweld