Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

help mij alsjeblieft...

Partnermishandeling / thuisgeweld

help mij alsjeblieft...

Berichtdoor meisjehelemaalalleen » 12 jul 2013, 13:45

Heej iedereen,
ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Vroeger had ik eigenlijk een soort droomleven, ik was jong, mijn uiterlijk zat best mee, veel vrienden, ik deed zowat wat ik echt wou (plezier maken en genieten van het jong zijn!). Toch ging het niet allemaal van een leien dakje. Ik leefde samen met mijn eigen vader, die psychisch niet helemaal spoorde. Als hij thuis vertrok, trok hij de stekker uit van de internetmodem zodat ik niet op de computer kon, ik mocht geen tv kijken als hij er niet was (hij controleerde dit door te voelen of de tv warm was), de telefoon controleerde hij ook, ik mocht geen vriendjes hebben, … Hij had ook steeds commentaar op alles dat ik deed en de vrienden die ik had. Elke dag werd ik super hard gekwetst met woorden. Zo gaf hij mij bijvoorbeeld de indruk dat ik “dom” was, toen ik met een B-attest moest afzakken van ASO naar TSO. Zelf werkt hij al van zijn 14jaar en is hij nooit naar school geweest. Hij behandelde mijn moeder juist hetzelfde. Zij werkte overuren en spendeerde haar avonden bij een andere man om toch maar niet thuis te moeten zijn. Steun vond ik dus thuis al helemaal niet. Als mijn vader agressief werd op mij door iets wat ik misdaan had, deed mijn moeder soms zelfs mee. Mijn schoolwerk en mijn sociaal leven begon er zwaar onder te lijden, en mijn vrienden merkten ook dat er iets niet pluis was.
Tot ik drie jaar geleden een jongen leerde kennen. Hij was superlief voor mij. Echt dat soort droomjongen dat je niet meer tegenkomt in deze tijd. Hij had alleen oog voor mij, ik was zijn hele wereld. Ik spendeerde steeds meer en meer tijd met hem door. Hij liet mij alles vergeten van thuis en hij was mijn “nieuwe thuis”. Thuis ging het steeds slechter en slechter. Op facebook zette ik een foto met een tekstje eronder. Die tekst was van een songtekst van eminem. Er werden helemaal geen namen in genoemd of verwijzingen gemaakt. Toch had iemand mijn vader verwittigd, omdat het leek alsof ik het over hem had... Die nacht beleefde ik het ergste ooit. Ik kreeg veel slaag van mijn ouders, ik moest tussen hen in zitten en mijn gsm werd afgenomen. Gedurende deze nacht kreeg ik scheldwoorden langs alle kanten. Het toppunt van al: moest ik van mijn vader een bericht sturen naar mijn vriend dat alles ok was en hem daarna terug aan mijn vader geven. Mijn vriend wist wat er thuis gaande was en werd gek... Een paar dagen erna zorgde mijn vriend er dan ook voor dat ik er eindelijk weg kon. Ik kreeg een leefloon en kon een appartement gaan huren in de buurt van mijn vriend. Voor mij ging een nieuw leven open. Ik kon mij terug focussen op mijn opleiding, mijn vrienden meer zien, en werd niet meer zo gecontroleerd. Een paar maanden daarna begon het appartement van mijn vriend af te takelen, hij had problemen met de verhuurder. Als oplossing hadden we dat hij tijdelijk bij mij kon komen wonen. Uiteindelijk bleef hij bij me wonen, en staat zijn domicilie hier ook. Ondertussen kreeg mijn vriend werkloosheidsuitkering, waardoor mijn leefloon is weggevallen. Ik hang helemaal af van hem. Nu lijkt het alsof de geschiedenis zich herhaalt. Voor de kleinste dingen wordt ik uitgescholden als : hoer, slet, ezel, ga terug naar u vader, ik maak u kapot, ik slaag u tanden eruit … Hij kwelt mij echt op emotioneel en fysiek vlak. Ik was vandaag op de computer terwijl hij wilde, hij bedreigde mij hiervoor met een mes. Heb ook al vaker slaag gekregen... De buren hebben al geklaagd bij de huisbaas en ze dreigen mij eruit te zetten als er nog veel lawaai plaatsvind. Dan sta ik gewoon op straat. Wat kan ik nu doen? Ik ben zo radeloos... Mijn vriend maakt het mij emotioneel soms nog moeilijker dan mijn vader vroeger deed, en ik heb soms echt het gevoel dat ik niets waard ben... Mijn vrienden weten van niets en ik durf het hen ook niet te vertellen. Ik ben precies opgesloten in mijzelf.
meisjehelemaalalleen

Re: help mij alsjeblieft...

Berichtdoor AnnabelEndemol » 10 jun 2015, 14:28

Beste meisjehelemaalalleen,

Ik las zojuist het verhaal dat je bijna twee jaar geleden op dit forum hebt geplaatst. Ik heb zelf nooit te maken gehad met mishandeling, maar jouw verhaal greep me erg aan. Wat vreselijk dat je na het ontvluchten van je vreselijke thuissituatie dacht een veilige haven gevonden te hebben, maar dit alsnog uitdraaide op een drama.

Ik stuur je een bericht omdat wij voor een nieuw tv-programma op RTL4 op zoek zijn naar mensen die door een hele moeilijke periode gaan/zijn gegaan en het daarom echt verdienen om eens lekker op vakantie te gaan. Uit je verhaal kon ik opmaken dat je het enorm moeilijk hebt gehad met de situatie met je ouders en daarna met je vriend. Ik hoop oprecht dat je intussen deze relatie hebt beëindigd en het weer beter met je gaat.

Mijn vraag is daarom of je bereid bent om je verhaal nog een keer aan ons, bij Endemol, uit te leggen zodat we eventueel kunnen kijken of je een geschikte kandidaat zou zijn voor het programma. Je gaat dan 4-5 dagen naar een prachtige droombestemming. Je kunt zelf aangeven waar je heel graag naartoe zou willen (samen met 1 iemand anders) en wat jullie daar zouden willen doen. Ik kan me voorstellen dat je, na alles wat je hebt meegemaakt, het wel heel fijn zou vinden om er even een paar dagen tussenuit te gaan in enorme luxe.

Als je geïnteresseerd bent dan kun je me mailen op het adres: annabel.van.gestel@endemol.nl of bellen naar 020-8931181.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Annabel van Gestel
Endemol Nederland
AnnabelEndemol

Keer terug naar Huiselijk Geweld