Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

Aansteller?

Partnermishandeling / thuisgeweld

Ik schaam me of voel me een aansteller als ik vertel over mijn ervaring met huiselijk geweld.

Ja
1
100%
Nee
0
Geen stemmen
Soms
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 1

Aansteller?

Berichtdoor Anoniem555 » 15 dec 2014, 21:14

Hallo allemaal,

na wat rondgekeken te hebben op deze site en na het lezen van een aantal verhalen van anderen, heb ik besloten om mijn hart hier te luchten. Dit lijkt mij een neutrale en objectieve plaats waar ik eerlijk mijn verhaal kan doen.

3 jaar geleden heb ik de knoop doorgehakt.
Ik zat in een relatie met een Afghaanse jongen. Aan het begin van de relatie was ik. 16 en hij 19. Hij had geen contact met zijn ouders en stond er in feite alleen voor. Hij had zijn leven niet op de rit, veel schulden, paar keer met school gestopt, werkloos etc. Hij heeft zelfs een tijdje op straat gewoond. Ik ontmoette hem via Hyves, hij woonde bij mij in het dorp. In het begin was het niets serieus, alleen sex eigenlijk. Uiteindelijk brachtten we steeds meer tijd met elkaar door en zag ik het als een relatie. In het laatste jaar van onze relatie was ik eigenlijk elke dag bij hem, waardoor we eigenlijk samenwoonden. Hij betaalde de huur, ik de boodschappen e.d.

We hebben veel meegemaakt. Ik ben er vaak achtergekomen dat hij vreemdging, heb zelfs een keer een condoom in de prullenbak gevonden! Als ik hem hierop aansprak, wist hij het altijd goed te praten waardoor ik degen werd die dan sorry zei. Hij praatte me vaak de grond in, ik was niets waard, hij was de enige die ik had etc. Hij liet me ook altijd goed beseffen dat ik zelf bij mijn ouders ook niet een goede thuissituatie had, dus dat ik toch nergens naar toe kon. Ik moest me veel verantwoorden, waar ik was, met wie ik was, wat ik deed etc. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook 2 keer vreemd ben geweest, waarvan ik het 1 x eerlijk aan hem heb verteld.

Uiteindelijk ging het van kwaad tot erger. De gevechten, zo kan ik het wel noemen, begonnen zich steeds sneller op te volgen. Eerst pakte hij me hard bij mij arm, later kreeg ik klappen in min gezicht, stompen in mijn buik, tegen me aanschoppen als ik op de grond lag. Wat ik me het meest herinner zij de stompen op mij hoofd, waarvoor ik mezelf wilde beschermen door in elkaar te kruipen en mijn handen voor mijn geizcht te doen. Uiteindelijk is het een keer zover gekomen dat ik om hulp heb geschreeuwd (we waren buiten op straat) twee jongens die me hoorden hebben de politie gebeld en toen is hij opgepakt. Toen ik op het bureau mijn verhaal deed en ze meerdere malen vroegen of ik aangifte wilde doen, heb ik stellig nee gezegd. Dat kon ik hem niet aandoen!

Nu zijn we drie jaar later en denk ik er nog bijna elke dag aan. Ik kan deze periode niet vergeten. Ik heb het er soms met mijn beste vriendin over of met mijn huidige partner. Als ik er aan terugdenk krijg ik altijd het gevoel dat ik me heb aangesteld, dat ik het zelf uitlokte en zelf ook schuld had. Ik vind het vervelend dat ik het niet kan vergeten en vind me een aansteller als ik er aan denk. Ook schaam ik me ervoor als ik het over deze gebeurtenissen heb. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die hier een mening over hebben, dit gevoel herkennen en eventueel advies voor mij hebben hoe ik dit achter mij kan laten?

Bedankt als je de tijd hebt genomen om mijn verhaal te lezen!
Anoniem555

Re: Aansteller?

Berichtdoor AnnabelEndemol » 10 jun 2015, 13:09

Hallo,

Mijn naam is Annabel van Gestel. Ik kan je helaas geen advies geven uit ervaring of uit professioneel opzicht, maar toen ik je verhaal las kwam het woord "aansteller" niet één keer in me op. Ik vind je eerder dapper omdat je, wat uit je verhaal blijkt, toch de stap hebt genomen om de relatie te beëindigen.

Ik stuur je een bericht omdat wij voor een nieuw tv-programma op RTL4 op zoek zijn naar mensen die door een hele moeilijke periode gaan/zijn gegaan en het daarom echt verdienen om eens lekker op vakantie te gaan. Uit je verhaal kon ik opmaken dat je het enorm moeilijk hebt gehad en nog steeds hebt met het feit dat je fysiek en geestelijk mishandeld werd door je vriend. Daarnaast beschrijf je ook dat de thuissituatie die je destijds had niet prettig was.

Mijn vraag is daarom of je bereid bent om je verhaal nog wat uitgebreider aan ons uit te leggen zodat we eventueel kunnen kijken of je een geschikte kandidaat zou zijn voor het programma. Je gaat dan 4-5 dagen naar een prachtige droombestemming. Je kunt zelf aangeven waar je heel graag naartoe zou willen (samen met 1 iemand anders) en wat jullie daar zouden willen doen. Ik kan me voorstellen dat je, na alles wat je hebt meegemaakt, het wel heel fijn zou vinden om er even een paar dagen tussenuit te gaan.

Als je geïnteresseerd bent dan kun je me mailen op het adres: annabel.van.gestel@endemol.nl of bellen naar 020-8931181.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Annabel van Gestel
Endemol Nederland
AnnabelEndemol

Keer terug naar Huiselijk Geweld