Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

Ik weet niet meer wat ik moet doen

Partnermishandeling / thuisgeweld

Ik weet niet meer wat ik moet doen

Berichtdoor Anoniempje » 06 maart 2015, 22:02

Hallo allemaal,
Na deze forum afgestruind te hebben uiteindelijk besloten toch mijn verhaal te doen en wellicht dat iemand mij kan helpen...

Ik heb een relatie van nu 3 jaar waarvan ik twee jaar getrouwd ben. Ik ken mijn partner al 7 jaar en in de jaren dat ik geen relatie met hem had waren we erg goed bevriend. Ik heb hem tijdens onze vriendschap altijd openheid gegeven over mijn leven en ik dacht dat hij dit ook deed. En je kunt het wellicht wel raden dit was niet het geval. Ik ben tijdens onze relatie erachter gekomen dat hij zich in al die jaren heeft voorgedaan als een persoon die hij in werkelijkheid niet is.

In het eerste jaar van onze relatie is het al vaak genoeg misgegaan. hij wist de ik een grote familie heb en dat wij allen erg hecht met elkaar zijn.

Nu komt het verhaal, sinds het moment dat we besloten te gaan trouwen begon hij me van alles en nog wat te verwijten, ik mocht geen contact meer met mijn neefjes waar ik mee opgegroeid was, want ik had volgens hem een seksuele relatie met hen. Hij vond het niet prettig dat ik met mijn nichten enof vriedinnen wegging en verweet me van alles en nog wat. Op den duur ben ik me gaan verzetten omdat ik het gevoel kreeg dat hij me wilde issoleren. Het werd echter van kwaad tot echter en op een gegeven moment kreeg mijnheer losse handjes.

Een maand na ons trouwen hadden wij een familie bbq en mijnheer was zoals gewoonlijk gepikeerd maar moest en zou meegaan, al zei ik dat hij beter met zijn kinderen (hij heeft 2 kinderen en is weduwe) thuis kon blijven, die avond zou een nichtje bij ons logeren omdat ze het erg goed kon vinden met de oudste vanwege dezelfde leeftijd. Hij heeft me de hele bbq Uit de tent proberen te lokken wat als gevolg heeft gehad dat ik hem ging negeren, ik wilde alles behalve een sensatie in
mijn familie. Die avond thuisgekomen is hij ontzettend tekeer gegaan en begon hij met zijn kinderachtige praktijken (zoals de kraan open doen als ik onder de douche sta, de tv op een andere zender zetten terwijl ik een film aan het volgen ben etc..)
Hij betrekt de kinderen telkens bij onze ruzies wat deze dag ook het geval was. Mijn nichtje wist niet wat haar overkwam. Uiteindelijk zag hij in dat hij geen reactie van me kreeg en is gaan slapen. Ik heb die avond bewust op de bank geslapen. De volgende morgen kwam hij hondsdol beneden en begon weer waar hij de avond ervoor gebleven was maar het werd dit keer erger want er kwam geweld bij kijken, hij heeft me geslagen mijn keel dichtgerukt e.d. Nu ben ik zeker niet iemand die dit zomaar toelaat en heb uiteindelijk 112 gebeld maar hij pakte de telefoon van me af..

Tot mijn grote verbazing stond de politie alsnog voor ons deur.. Hij screeuwde van beneden naar de kinderen die boven lagen te slapen dat ze direct naar beneden moesten komen. Ik begrijp nit dat je kinderen van 10 hierin betrekt, dat kan nooit gezond voor hen zijn. De politie gaf ook aan dat hij de kinderen niet moest betrekken in dit verhaal, uiteindelijk hebben zowel hij als ik verhaal kunnen doen en is het advies van de politie dat het misschien wel beter was dat ik even tijdelijk naar mijn eigen hij terugging geweest.

Ik ben bij hem ingetrokken met al mijn hebben en houden want mijnheer had helemaal niets.. In een woning van 15 jaar oud zat nog steeds het bouwbehang aan de muren.. Ik heb met de politie afgesproken dat ik naderhand al mijn spullen kon ophalen en heb zelfs hun dienstnummer en namen gekregen, uiteindelijk heb ik spullen gepakt en zoveel mogelijk in mijn auto proberen te stoppen en ben samen met mijn nichtje vertrokken.

Na en week hadden we weer contact en op ook het advies van mij familie ben ik weer bij hiem teruggegaan. Mijn moeder hoefde hem echt even niet meer te zien en dat heb ik hem ook doorgegeven. Mijnheer had beloftes gedaan die hij niet kon nakomen.

Elke keer als we ruzie hebben dan vraagt hij me waarom ik niet opdonder omdat het zij huis is, hij kleineert me constant en verwijt me dat ik vreemd ga. Het enige wat ik doe is ervoor zorgen dat ik niet geïsoleerd raak. Ik werk 5 dagen in de week en hij drie, hij noemt me profiteur, hoer en en nog veel meer. I

k ben zeker niet van plan mezelf weg te cijferen omdat hij een onzekere zak is,, maar in de tussentijd laat ik me wel kleineren en slaan door hem. Let wel ik sla ook zeker terug echter dan krijg ik nog zwaardere klappen.

Zijn eerste vrouw is overleden en hij heeft geen contact met haar ouders die hier feitelijk om de hoek wonen. Ik heb in de afgelopen drie jaar bijna alle hoeken van zijn huis opgeruimd maar ik heb los van de levensverzekering geen enkel bewijs, ziekenhuis papieren of wat dan ook gevonden over de oorzaak van haar overlijden.

Ik heb het gevoel dat hij me zowel emotioneel als fysiek probeert te breken en dat hij hetzelfde bij haar heeft gedaan met name omdat zijn voormalige schoonouders hem dat ook verwijten, ik leef door de hechte familie banden ook onder een sociale druk en weet eerlijk gezegd niet wat nu wijsheid is. Ik schaam me ook omdat ik niet naar mijn familie geluisterd heb daar zij mij voor hem gewaarschuwd hadden. Iedereen had al door dat hij zicht voordeed als iemand die hij niet was. Ik weet dat als ik hiermee doorga ik ga vervallen in de geschiedenis van mijn moeder. Zij heeft namelijk pas na 10 jaar mishandeling de knoop doorgehakt en mijn vader verlaten.

Wat moet ik doen.. Ik hou wel erg veel van hem maar ik merk wel dat her respect naar hem toe aan het afnemen is,,,
Anoniempje

Keer terug naar Huiselijk Geweld