Partnermishandeling

Voor en door slachtoffers van huiselijk geweld

Advies nodig, is dit huiselijk geweld?

Partnermishandeling / thuisgeweld

Advies nodig, is dit huiselijk geweld?

Berichtdoor Volmetvragen » 13 maart 2015, 10:50

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben een vader van twee kinderen (2 en 6 jaar) en mijn vriendin en ik hebben besloten uit elkaar te gaan. In eerste instantie is dit tijdelijk zodat we beiden weer wat rust krijgen. Daar heb ik in principe vrede mee, maar ik heb toch nog enkele vragen over mijn situatie van de afgelopen jaren. Ik zal het proberen kort te houden.

Sinds 2007 heb ik een relatie met haar. Een relatie die vooral wordt gekenmerkt door de vele ups en downs. Natuurlijk, waar twee ruzie maken, hebben er twee schuld.

Echter, enkele jaren geleden ontving ik voor het eerst letterlijk klappen, met vuisten, op van mijn vriendin. Dit zou ik volgens haar hebben uitgelokt en de verantwoordelijkheid hiervoor lag dan ook primair bij mij. Dit voorval heeft een enorme impact op mij gehad en sindsdien hebben zich nog een aantal van dergelijke incidenten voorgedaan. De laatste dateert van enkele weken geleden waarbij ze een kaars naar mijn hoofd smeet en dreigde hete thee over me heen te gooien. De keren dat ik van haar het huis heb moeten verlaten, is inmiddels niet meer op één hand te tellen. En het tragische is dat het allemaal mijn schuld is.

Ik vroeg me af in hoeverre hier nou sprake is van huiselijk geweld? Ik heb het laatste incident met de camera van mijn telefoon opgenomen en aan de huisarts laten zien. Die was geschokt en vond dat ik actie moet ondernemen. Echter, ik wil ook de moeder van mijn kinderen niet in een lastige parket brengen. Aan de andere kant heb ik haar zo vaak gevraagd en gemotiveerd om hulp te zoeken, maar dat neemt ze niet serieus. Het ligt immers allemaal aan mij, die wél in therapie is geweest.

Kan iemand wat licht op de zaak schijnen voor mij want ik ben ten einde raad...

Heel erg bedankt!!
Volmetvragen

Re: Advies nodig, is dit huiselijk geweld?

Berichtdoor Ing » 31 maart 2015, 12:00

Hallo Vol met vragen,

Ik denk dat dit huiselijk geweld is. Dit stopt niet vanzelf. Ik snap dat je de moeder van je kinderen geen schade wil aan doen.
Ik denk dat je het beste advies kan vragen bij het steunpunt huiselijk geweld tegenwoordig heet dat steunpunt veilig thuis.
Je houdt dan zelf de regie. Het kan ook anoniem.

Sterkte!

groet
Ing

Re: Advies nodig, is dit huiselijk geweld?

Berichtdoor Isabella » 22 mei 2015, 00:18

hi vol met vragen,
dit is zeer zeker huiselijk geweld!
ik kan me voorstellen dat jij je vreselijk voelt
met wat ze je aandoet. Eerlijk gezegd ben ik
bang dat dit niet verandert maar ik snap ook
heel goed dat je zo in dubio zit daar je hele
gezinnetje ontwricht wordt als je stappen onder-
neemt welke dan ook. wat zul je het moeilijk
hebben!! Je zult waarschijnlijk zelf al weten
wat je moet gaan doen maar uitvoeren is nog
altijd het moeilijkste!! hoe moeilijk