Tries04-08-2005 02:28
Denk je leuk een avondje uit te gaan met vrienden.... Hele avond niks aan de hand en dan sta je op het punt om naar huis te gaan, BOEM; daar staat ie. Mijn hart klopte in mijn keel, want ja, je weet nooit hoe hij zal reageren. Het is al een tijdje rustig, maar dat zegt niks... Mijn vriendin schrok nog erger dan ik, want die staat doodsangsten uit. Is echt bang dat ie mij nog een keer vermoord. Die blik ook..., die enge, agressieve blik in zijn ogen, brrr..

Toen kwam ik thuis, zal ik een sms van hem hebben? Dat spookte de hele weg naar huis door mijn hoofd. Nee dus, opluchting. Maar het is ook raar... Raar om dat los te moeten laten. Is het echt zo dat ik verlang naar enige vorm van aandacht? Ook al is het negatief? Nee, denk het niet. Ik zin op wraak, het moment dat ie me smst of voor me staat en begint te smeken, dat ie me mist etc. En dat ik dan sterk ben en zeg dat ie op moet sodemieteren.. Maar de vraag is, ben ik wel zo sterk??

Wat is dat voor iets raars? Waarom wil je toch die aandacht? Ik weet het niet.... En toch ben ik ook wel blij dat ie me met rust laat, het geeft mij de kans om sterk te worden en echt door te gaan zonder hem. Gaat dat gevoel ècht over? Kun je zo'n iemand ooit echt loslaten? Volgens mij pas als je een andere partner heb en laat ik daar nu totaal niet voor openstaan.... Misschien wil ik wel teveel en te snel..., ik weet het niet, pffff...



Laatste 20 reacties:
 hurt(v)  08-09 20:38 
 hurt(v)  08-09 01:00 
 hurt(v)  07-09 21:19 
 hurt(v)  07-09 21:08 
 hurt(v)  07-09 08:38 
 hurt(v)  06-09 22:35 
 hurt(v)  06-09 19:31 
 hurt(v)  05-09 23:19 
 bianca  04-09 23:34 
 madeliefj  04-09 23:31 
 Dinah  03-09 21:49 
 madeliefj  02-09 21:19 
 madeliefj  02-09 16:36 
 madeliefj  02-09 16:34 
 bianca  01-09 21:21 
 Helena  31-08 01:00 
 najat  30-08 17:43 
 najat  30-08 12:59 
 tweeling  29-08 11:30 
 geitje  24-08 12:39 
78 reacties:
Jeannette04-08-2005 14:45
Loslaten gaat geleidelijk en kost tijd,en een boel verwerking,wanneer het ooit gaat komen.....wie zal het zeggen.

Het vreemde is,we willen ze niet zien,en toch doet het je wat om ze weer te zien,lijkt me logisch,misschien hoop je diep van binnen dat er toch wat veranderd,vaak investeer je zoveel in zo,n "foute" relatie,dat je er helemaal door opgeslokt word,je bent constant bezig oplossingen te zoeken en het hem daar zijn zin te maken,het heeft een lange tijd je leven beheerst,en vaak is het niet eens meer houden van, maar een obsessie,waar je uit moet komen.
En elke vorm van aandacht is aandacht,positief,zowel negatief.
Misschien wil je inderdaad te veel en te senl,maar dat is logisch,je bent weg en wilt verder met je leven,maar het heeft tijd nodig,en jouw tijd komt heus ook wel weer.
En met wraak kom je nergens,je zou je verlagen tot zijn niveau,en dat is niet de bedoeling,dan kom je net als al die mannen in een neergaande spiraal waar je alleen jezelf maar mee hebt.


Anoniempje04-08-2005 16:11
Ik bedoel ook meer wraak op een normale, legitieme manier.. Dus door de rechtgang in Nederland, maar ik denk dat ik dan te veel hoop (gezien de verhalen hier). Ik ben zelf wel in therapie (vandaag weer geweest) en dat helpt! Praten met een objectief persoon. Ik kom er wel, ook al zal ik me af en toe nog rot voelen...


Iris04-08-2005 17:14
Denken aan wraak betekent dat je het nog niet goed verwerkt hebt voor je zelf. Daarom is het zo belangrijk dat je hulp zoekt bij een goede RIAGG. Dan kun je het een plaatsje geven en kun je jezelf weer op een nieuw, mooi spoor zetten!

Wordt boekenschrijfster, ga mooie tekeningen maken, ga op paardrijles of leer zingen! Er is zoveel te doen, juist als je wat van je leven maakt neem je wraak!!

Kom op je bent geen loser, je kunt het best!


Anoniempje04-08-2005 17:20
Je hebt helemaal gelijk...!! Kan niets anders zeggen...


Iris04-08-2005 17:30
Weet je anoniempje, als je wakker wordt uit je narcose in het ziekenhuis val je soms in een verschrikkelijke dip. Dan denk je wat heb ik van mijn leven gemaakt en wat kan ik nog allemaal??

Als ze je benen er af halen kun je een carriere in de sport/atletiek wel vergeten, als er iets mis is met je darmen dan kun je weer je hele leven aan de medicijnen. En ga zo maar door.

Maar als je met wraakgevoelens zit dan kun je naar de therapeut en een stappenplan maken om jezelf weer eruit te trekken. Mijn vriendin zat tien jaar geleden in een mishandelende relatie, ze is er uit gekomen! Ze heeft haar Schoevers diploma gehaald, heeft nog flink van het leven genoten (vakanties, uitgaan enzo)en heeft sinds drie jaar een leuke relatie! En ze is sinds een maand moeder van een lief dochtertje!!!

Niet doemdenken, maar positief hoor!


Anoniempje04-08-2005 17:56
Wederom heb je helemaal gelijk... Er zijn zoveel positieve dingen nog in het leven! Mijn dochter die naar me lacht, fantastische familie en vrienden, leuke baan....! Ik wil gewoon van mijn rot gevoel en die drang naar hem af komen, maar daarom ben ik nu ook in therapie. Ik moet gewoon wat geduld hebben (en laat dat nou net niet mijn beste kant zijn)


Iris05-08-2005 22:57
Schrijf hier maar lekker van je af, Anoniempje! En ook in therapie alles eruit gooien, want daar zijn ze voor. Over een jaar voel je je al stukken beter!! Elke maand, elk jaar kom jij een stuk dichter bij jezelf als je positief door zet!

Dus gewoon schrijven!


Tries06-08-2005 00:06
Ik ben nu weer in een fase dat ik denk, was het allemaal zo erg? Maak ik het niet erger dan het was? Ligt er ook niet aan hoop aan mezelf? Ik weet dat mishandelen fout is, maar hij deed dit pas als ik er echt een punt achter gezet had... (behalve 1 keer dan..)

Maar ik weet wel dat er iets mis is bij hem. Want als iemand gaat staan lachen, terwijl jij staat te huilen en shaken van angst, omdat hij je geslagen en tegen de muur aangegooid heeft, en dan dus lachend zegt; je bent bang hè, schijterd... Of je opwacht bij je werk en je in mijn buik wil slaan (7 maanden zwanger) en op je spuugt en nog geen minuut later vraagt of je asjeblieft mee uit eten wil gaan..., dan zit er toch echt een steekie bij iemand los...

Hij is niet zoals andere mannen, die spijt hebben na het slaan. Hij heeft namelijk geen spijt, want het is allemaal mijn schuld, dat HIJ agressief wordt... "heb je het weer voor elkaar hè"

Nou ja, ik wacht beide rechtzaken maar af..., want ik ben heel trots op mezelf dat ik uiteindelijk tóch aangifte heb durven doen!!

-edit- verplaatst door admin


Jeannette06-08-2005 12:25
Eeen man die zegt spijt te hebben na het slaan,meent er ook niets van,je kan ooknadenken voor je iets doet,het woord spijt en sorry zijn zo makkelijk ,maar geen vrijbrief om iets te doen en het daarmee van tafel te vegen.
Dus spijt of niet,de impact van een klap blijven voor jou het zelfde.
En dat het aan jou ligt,vraag het alle mishandelde vrouwen om je heen,het is altijd hun schuld,jij haalt het bloed onder hun nagels vandaan,jij doet stom,of je bent brutaal etc.etc.voor sommige mannen zijn er altijd redenen om te slaan.
En dat alles brengt jou in de war,iemand die je slaat,of beledigd,en daarna vraagt ga je mee uit eten,is bezig met een vies psychologisch spelletje,ze maken je murw,en jij gaat aan jezelf twijfelen,die overlevingsdrang die wij in ons hebben zijn in staat om de dingen na verloop van tijd rooskleuriger te zien dan dat ze zijn.
Hou een dagboek bij,en als je weer in war bent,en jezelf afvraagt was het wel zo erg,dan ga je lezen,en sta je weer met je beide benen o de grond........lees terug en probeer te ervaren hoe je je op zo,n moment voelde!!!
Dan weet je dat het wel erg was,en dat niemand......maar ook niemand dit met je mag doen.
Een goede relatie draait op respect,en wederzijds vertrouwen en niet op angst en onderdanigheid.


Tries10-08-2005 22:53
Waarom kom ik niet van hem af...??? Ik sta een tijdje al op een datingsite, stond ik al heel lang, gewoon voor de gezelligheid en afleiding. Tijd geleden ging ex er ook op staan, om te stangen. Maar hij was er weer vanaf. En het ging een tijdje goed, nu al 2 weken niks meer van hem gehoord en wat zie ik? Meneer staat er weer op, dit zag ik omdat er iemand bij mij gekeken had en ik dus terug keek en ja hoor daar was ie weer! En dan op zijn profiel zetten dat het zooo goed met hem gaat, nieuwe baan etc. En dat zijn rugzak dicht geritst is (ZIJN rugzak???) En dat ie open staat voor een nieuwe kriebel etc. Zoooo triest... Kom ik dan nooit van hem af?? Laat mij toch lekker mijn leven leiden en als het zo goed met hem gaat, fijn voor hem. Ik kan daar niet tegen. Van dat soort dingen schrik ik en ben ik weer van slag. Gatverdamme, heeft ie toch nog invloed op me en daar baal ik zo van!!!

-edit- verplaatst door admin


blueeyes11-08-2005 09:41
Hallo Tries

Dit is zo herkenbaar, ook mijn ex staat op alle grote datingsites met een omschrijving van zichzelf dat hij eerlijk, open en betrouwbaar is en het alléén zijn zat is. Deze advertenties stonden er al toen we nog geen week uit elkaar waren. Hij deed dit trouwens ook al tijdens ons huwelijk dus het is niks nieuws toen waren het de sexsites voor contacten met vrouwen en stellen en ook daar staat hij nog steeds op. Voor mij is dit een reden om juist niets meer met deze sites te maken willen hebben. Ik denk dat er heel veel van dit soort mannen te vinden zijn op de datingsites en oh zo lief en charmant zijn en ik raak ook iedere keer vreselijk geirriteerd als ik dat lees omdat je weet dat hij de zaken weer belazerd en er weer een volgend slachtoffer gaat vallen en je loopt zelf het risico weer tegen zo'n idioot aan te lopen ik herken jouw ex niet en jij de mijne niet maar ze staan er wel tussen. Mij heeft het rust gegeven om deze sites met rust te laten en hij doet maar.


Pluis11-08-2005 09:45
Lieve Tries,

Natuurlijk laat hij van zich horen en zijn opgeblazen gevoel van eigenwaarde aan jou zien.... jij heb de man van je leven laten schieten.... Word je nog even ingepeperd. Je krijgt het bij niemand meer zo goed als bij hem....Wat moet jij op een datingsite, terwijl hij er is. Natuurlijk gaat het heel goed met HEM... Het heeft uiteindelijk altijd om hem gedraaid. Wat moet jij met een eigen leven, dat heeft hij toch altijd voor jou geleeft. Hij heeft geen invloed meer op je en dat maakt hem ozooo bang. Ga verder met je eigen leven en laat je niks wijsmaken... zorg dat jouw rugzak leeg blijft. Ik denk aan je en gewoon doorgaan met je leven.
Liefs Pluis


Jeannette12-08-2005 09:43
Met mijn ex gaat het ook zo goed,en dat verteld hij mij keer op keer,en als ik weer in een dip zit,moet ik volgens hem positief blijven.....het is om te gillen gewoon!!
Laat ze maar de clown uithangen en een eigen opgeblazen imago voeden.......jij weet hoe het werkelijk zit,en kan alleen maar medelijden hebben met de volgende vrouw in zijn leven!!!
Waarschijnlijk is er ook niemand geweest die jouw een waarschuwing voor hem gegeven heeft,je hebt je eigen les moeten leren....laat hem,en negeer hem,hoe moeilijk het ook is!!!


Tries15-08-2005 00:14
Krijg ik gister een mailtje van meneer dat ie zijn dochter zo mist en graag met me rond de tafel wil om over haar te praten (omgangsregeling) na 2 weken niks gehoord te hebben. Hij heeft haar nooit erkend (ik heb 100x gezegd dat ie een afspraak moest maken, maar ja, laks hè)en dus ook juridisch gezien geen rechten. Ze moest naar het consultatiebureau vanwege haar heupje (wist ie), nooit meer naar gevraagd. Hij weet dat ze dingen nodig heeft maar hij vertikt het om ook maar iets aan haar uit te geven. Dus ik zei al dat ik erover na zou denken omdat ik haar haar vader niet wil ontzeggen. Dus ik heel lang en hard nagedacht over hoe het dan zou kunnen, maar ik wil het niet! Hij heeft haar 1x een uur opgehaald en dat vond ik al niks. Hij rijdt roekeloos. Ik smste (want spreken wil ik hem niet) hem dat ik door deze dingen en het feit dat ik hem niet verantwoordelijk genoeg vind, tot de conclusie gekomen ben dat ik haar voorlopig niet mee geef. Totdat hij laat zien dat ie een verantwoordelijke vader is en kan zijn. Daarna kreeg ik weer allemaal verwijten en dat ik op moest houden anders zou HIJ de politie bellen.

Weet je waar ik nog het meest boos om word, om het feit dat hij alles kan en mag en ik natuurlijk niks mag. Ik mag de waarheid niet zeggen, want IK heb hem zijn dochter afgepakt. Lag niet aan het feit dat hij me geslagen, geschopt, bedreigd, op me gespuugd en mijn keel dichtgeknepen heeft. En daarnaast lachend de stad in ging en precies deed waar HIJ zin in had. Ik kan nergens met mijn woede heen en dat frustreert me zo! Ik ben boos, verdrietig, verward omdat IK weer de schuld krijg, ik voel me zo machteloos, dat zo'n iemand niet kan en WIL inzien dat het toch echt aan hem ligt!!!

-edit- verplaatst door admin


wilma v15-08-2005 13:20
het ligt niet aan jou!
hij zal eerst in moeten zien dat hij degene is met een groot probleem, hij heeft hulp nodig, maar hij wil niet anders denk ik zo. een kind is geen pak suiker dat je even van de ene naar de andere deur slingerd, maar een kind heeft liefde en veiligheid nodig, en aan jouw verhaal te lezen krijgt ze dat bij hem misschien niet. dus als ik jou was, zou ik op je eigen gevoel afgaan wat betreft de kleine, want die gaat voor en moet beschermd worden. dan kan hij hoog of laag springen, maar jij bent de gene die je kindje op moet voeden en jij weet wat goed voor haar is.


Jeannette15-08-2005 15:12
Moeilijk hoor,je wilt je kind haar vader niet ontnemen,maar word ze op den duur als ze groter word,wel gelukkig van zo,n vader!!!
Gaat hij haar niet beinvloeden op latere leeftijd,en tegen jouw opzetten.......een moeilijk dillema.
Als jou ex zijn dochter nou wel zo graag wil zien en daar ook de moeite voor overheeft,kan je misschien aankloppen bij de FIOM,dan kan pa op bezoek onder begeleiding,er is dan een hulpverlener die er bij blijft als pa zijn kand wil zien,.........misschien een optie voor jou,om geen schuldgevoel te hebben,en je kind toch op een veilige manier haar papa te laten zien.
En tuurlijk geeft hij jou de schuld.....wie moet hij anders de schuld geven.....zichzelf hahaha,deze opgebalzen kerels die hun vrouw vernederen en mishandelen,die zoeken nooit de schuld bij hun zelf,hun ego is daar te groot voor.
Dus stop met wachten tot hij je gelijk geeft,en de schuld op zich neemt en zich verantwoordelijk gaat gedragen,als ie dat gekunt en gewild had,....had ie het al eerder gedaan!!!


indiaan16-08-2005 08:07
Wordt de pijn verzacht als hij toegeeft dat HIJ het Beest is?

Wordt jouw leven mooier als HIJ schuld bekent?
Wordt HIJ een betere man als HIJ ophoudt jouw de schuld te geven.

NEE... dan is HIJ alleen maar slimmer geworden.

Wat wil je nog van deze man Tries?
Is hij zo goed, mooi, lief , knap?

Elke dag dag dat je met hem bezig bent is tijd verknoeien.
Als het even kan ga je ergens anders naar toe, een andere stad, een ander leven.
Vergeet hem Volledig en alles wat hij deed en zei.
Je bent gehersenspoeld door hen en als je niet weg blijft van hem gaat dat door.
En hij gaat verder straks met het kind te beinvloeden.

Als je NU je liefde aan een mens kwijt wil
Laat het dan aan je Kind zijn

Als je met hem bezig bent, in al dat verdriet en frustratie. Wat blijft erover voor je kind?

een boze moeder een huilende moeder?
heb je dat ooit zo gewild.

Laat hem los, ook in je denken.
Maak je leven weer wat mooier en lach.
Dan weet je kind straks wel wat het is om geliefd te zijn. En maakt minder snel de fout die maakte en Ik en alle lezers hier.


anna21-08-2005 17:05
hallo Tries,

Mijn situatie is heel vergelijkbaar met die van jou. Ik heb een dochtertje uit een relatie, tijdens welke ik zowel fysisch als psychisch mishandeld werd. Ze is ook niet door haar vader erkend. (begrijp wat je bedoeld met laksheid). Hij betaalt evenmin mee in gelijk wat voor haar opvoeding. Mijn ex heeft ook nagenoeg geen verantwoordelijkheidsgevoel, inlevingsvermogen of tolerantiedrempel. Maar hij dringt er wel steeds op aan dat ze bij hem mag komen voor een namiddag of zelfs logeren. Ik zie dat ook totaal niet zitten. Dus elke keer is het daar discussie over. Heel moeilijk, want ik ben nog steeds bang van hem. Ik probeer het dus toch nog altijd zo voorzichtig mogelijk te brengen. Maar ik houd wel voet bij stuk. Mijn gevoel zegt me dat ik dat gewoon niet kan maken tegenover haar. Want als ik me nog niet kon beschermen tegen zijn gemanipuleer en geweld, hoe zou zij,een klein kind dat dan kunnen. Maar ik wil ook wel dat ze haar vader kent. Dus als hij zijn dochter wil zien, moet hij dat maar doen terwijl ik erbij ben. Al een paar keer zijn we dus al samen ergens heen geweest of soms ziet hij haar bij mij thuis. We zijn wel al meer dan 5 jaar uit elkaar. De eerste jaren zou ik dat wel niet gedaan hebben of zou ik gezorgd hebben dat ik niet alleen was. Als hij het erover wil hebben dat ze eens alleen bij hem komt, houd ik wel de boot af tot we ergens zijn waar nog andere mensen aanwezig zijn. Het blijft toch erg moeilijk. Ik vraag me ook dikwijls af hoe andere vrouwen met kinderen, die hier op de site hun verhaal doen,dit oplossen eenmaal ze uit hun geweldadige relatie zijn kunnen ontsnappen.

Nog veel sterkte en hou je taai

anna


....21-08-2005 18:57
ik ben van mening dat mannen die de moeders van onze kinderen zo hebben behandelt de rechten op het kind daar ook mee verloren hebben.


Magdalena21-08-2005 19:37
beste ....
ik ben het met je eens, en niet alleen ik sinds vandaag...

Wanneer gezegd wordt
(door buitenstaanders zoals instanties dat vaak doen)
dat vaders die hun kinderen NIET mishandeld hebben
en dat betekent dus “alleen maar� hun vrouwen mishandelt hebben,
en zomede volgens algemene opvatting wel “goed� voor hun kinderen waren!!!!
wordt door deze instanties buiten acht gelaten (genegeerd) dat partner mishandeling niet alleen de vader als partner, maar door dit feit de vader diskwalificeert.
Bron: Peled 1997, Stark, Flitcraft, 1998

Gewelddadige mannen hebben vaak al vóór de scheiding geen nauwe band met hun
kinderen en zijn dikwijls slechte opvoeders en verzorgers.
Deze mannen willen één ding: Het recht op hun kinderen met alle geweld(wederom) doordrukken en ondervinden het als een persoonlijke nederlaag, macht-en controle-verlies wanneer zij dit “recht� niet krijgen. (
Hester 1996)

Wanneer vrouwen én moeders in dergelijke gewelddadige situaties dus niet optimaal gesteund en beschermd worden , blijven kinderen met deze beschadigende en traumatiserende situaties zitten (Kelly 1994)
Geweld tegen de moeder is ook altijd geweld tegen het kind.


Tries21-08-2005 19:57
Bedankt voor jullie reacties. Ik sta ook nog steeds achter mijn beslissing, hij mag zich eerst bewijzen, maar dat is blijkbaar te veel moeite. Dus heb ik de juiste keuze gemaakt.

Hij heeft al een dochter van 7, welke hij 1x in de 2 weken een weekend heeft, en ik weet dat als hij zin heeft om te stappen, dan brengt hij haar (als niemand anders wil oppassen) gewoon terug naar haar moeder... Net zoals nu, hij heeft haar 3 weken en daar is ie zo blij mee, maar hij gaat wel naar Mysteryland dus dumpt dochterlief maar weer ergens...

Ze heeft ook al zoveel verschillende vriendinnen van hem gezien. Het enige wat hij doet is haar door en door verwennen. Alles mag, niets is te gek. Dit wil ik mijn dochter besparen. Ik ga voor mijn dochter alles opschrijven, waarom ik tot deze beslissing gekomen ben en als ze later groot genoeg is, zal ik al haar vragen beantwoorden en mag ze hem van mij opzoeken! Als ie dan nog leeft tenminste, met zijn levensstijl..... (drugs, alcohol, vet eten, roken...)


Magdalena21-08-2005 20:52
Lieve Tries,

ik vind je een kanjer als moeder---
en ik ben ook boos net zoals jij...nergens met je onmacht en woede (heel terecht) naar toe kunnen... vaders kunnen het allemaal doen (en laten) zo is het systeem en beleid in dit land...
Tries, denk aan je dochter, een waardevol mensenkind...denk aan haar toekomst...en schrap die biologische verwekker uit je agenda, hij is het niet waard...(doet me heel veel pijn om zo iets neer te schrijven, helaas het is een feit, vaders kunnen zonder meer hun broed in de steek laten en opnieuw en onbelast nieuw kroost op deze wereld zetten.

Lees de woorden van Indiaan, ze heeft gelijk.....Laat los en stop ieder kontakt....hij heeft geen recht op wat dan ook


indiaan22-08-2005 00:16
ik had een moeder die voordurend bezig was met vader. Ruzie op ruzie, hysterie, kanllend deuren, de pan erwtensoep vloog tegen de muren op of de koffiepot, niet een keer, talloze keren. We kropen weg in kasten of op zolder, wij kinderen, met de vingers inde oren.
Hij dronk en sloeg en zij bleef praten, drammen, huilen en verwijten.

En wij, wij kregen niet eens een nachtzoen of een wel te rusten, wij waren te veel in hun zucht naar hun gelijk. Honger geleden, kou geleden, geen aandacht tenzij negatieve, niet in bad, schuw werd ik, bang en wilde voortdurend onzichtbaar maken. En nog zitten er resten van die schaamte, om alles wat ik zag en hoorde en voelde. wat ook wij werden niet gespaard.

mijn kinderen heb ik soms teveel van het goede gegeven. ook niet altijd goed.Maar ik zou mijn leven geven voor ze. En ze zijn lief, gedragen zich, hebben inzicht in zichzelf en anderen en zijn loyaal aan mensen van het goede soort.

redt jezelf, dan redt je ook je kind.

Liefs Indiaan


Tries06-09-2005 20:57
Aaarghhhh, het is weer zover. Hij kwam weer langs, huilend, smekend.. Of we 'ons' asjeblieft nog een kans kunnen geven. En ik? Ik denk er nog serieus over na ook, na alles wat er gebeurd is (slaan, schoppen, keel dichtknijpen, geestelijke mishandeling). Waarom blijven leuke herinneringen langer hangen dan alle nare dingen? Waarom ben ik niet sterk genoeg? Ik heb een leuke baan, mooie flat en alles heel goed geregeld mbt onze dochter. Toch krijg ik hem niet uit mijn kop! Pfff, help :-(

Hij mist me zo, ik was alles voor hem, zijn ware liefde, zijn alles. Waarom heeft ie in de tussentijd dan zoveel andere vrouwen gehad? Ja, dat was een vlucht volgens hem, wat dus niet werkte. Ik heb het gevoel dat hij nu weer komt omdat de zomer over is en dus alle leuke feestjes wel geweest zijn en hij nu wel weer de rust en stabiliteit wil van een vaste relatie.

Wat heeft hij dat hem zo bijzonder maakt. Dat is zo'n goeie vraag die ik mezelf keer op keer stel. Ik weet het niet, dat ongrijpbare? De wens en ijdele hoop dat ie veranderd? Hij is agressief, liegt, bedriegt, heeft geen geweten.. Zijn negatieve kanten weet ik wel, zijn positieve kanten? Hij kan soms heel lief zijn en me het gevoel geven dat ik de allerbelangrijkste vrouw op aarde ben.. Ik wil zo graag sterk zijn naar hem toe! Maar als ik hem spreek of zie, dan red ik dat niet!!! Pfff....

-edit- verplaatst door admin


dochter van E-tje06-09-2005 22:50
hallo tries...
mijn ma heeft bijna het zelfde meegemaakt...ik heb alles van dichtbij meegemaakt
de leuke herinneringen wil je blijven herineren en de niet leuke wil het liefst zo snel mogelijk gegeten
dat kan de reden zijn waarom je alleen de leuke weet
maar vergeet niet wat hij je aan heeft gedaan...zulke gasten verdienen niets eens de dood...zulke gasten moeten zijn hele leven lijden
en als hij je het gevoel gaf dat jij de allerbelangrijkste vrouw van de wereld was, waarom sloeg hij je dan en vernederde je.

blijf op het standpunt waar je nu op staat, en geniet van je dochtertje, ze heeft je nodig


Jeannette07-09-2005 11:32
Herkenbaar.....heel herkenbaar
Ik ben daar inmiddels overheen,maar ik weet hoe het je in de war kan brengen,wij vrouwen hebben schijnbaar de eigenschap om de slechte dingen te verdringen en weg te stoppen en alleen het goede te herrinneren,ik lees dan weer in mijn dagboek en lees de dingen die hij heeft gedan en lees de gevoelens die mij toen tot wanhoop dreven.
Het is moeilijk.....heel moeilijk,je zegt tegen jezelf ik heb het goed,flat,baan etc.maar misschien verlang je onbewust naar een maatje die een arm om je heenslaat en je zegt dat je de moeite waard bent.........maar je weet dat je daarvoor bij hem niet moet wezen......dus doe het niet.!!!
Ga niet weer door de zelfde hel,en kies voor jezelf,en voor jou komt er wel weer iemand die je op de juiste waarde weet te schatten!!!


heksje07-09-2005 19:33
de pijn van het alleen zijn Alleen
is lang niet zo groot als de pijn van het alleen zijn met hem

echt Liefde is helend niet vernielend


Meggie07-09-2005 23:34
Mooi gezegd, heksje.
Lieve Tries,
Je redt het wel.
Lees je verhalen nog een keertje opnieuw en kijk eens hoe ver je nu al gekomen bent. Ik ben trots op je, liefs, Meggie


Eindelijk08-09-2005 06:59
Lieve Tries,

Jij bent de allerbelangrijkste vrouw op aarde, alleen niet voor hem. Je bent niet meer afhankelijk van hem en dat maakt hem bang. Wat trouwens allemaal jouw schuld is. Ken je hem nog, de gladde prater met zijn oppervlakkige charme? Zijn seksuele losbandigheid, scheldpartijen, bedreiging, geweld. Wanneer ik dit lees denk ik aan mijn man. Twijfel zelfs wel eens of het niet dezelfde persoon is. Geloof me er is geen schuldgevoel, geen spijt. Hij heeft geen respect voor jou. Jij bent veel meer waard dan je hoofd te breken over iets wat voor hem niet bestaat. Voor hem ben je 1 in een rij. Lieverd ga door met je leven en ga niet weer denken aan overleven. Sterkte en heel veel liefs. Eindelijk


Tries08-09-2005 08:22
Jullie hebben helemaal gelijk. Want ik heb aangegeven het rustig aan te willen doen of te beginnen als "vrienden" en dat wil hij natuurlijk niet. Het is alles of niets. Tsja, dan maar niets... Ik ga gewoon lekker verder waar ik was gebleven. Wat dat betreft heb ik mazzel dat het geen doorzetter is en me nu dus alweer met rust laat (hoop ik dan...)


indiaan08-09-2005 08:48
mooi zo

want jij bestaat niet alleen bij zijn gratie

jij bestond al omdat dat de bedoeling was

en de bedoeling van jouw leven is dat jij gelukkig bent en er zelf wat goeds van maakt

wij moeten niet gelukkig gemaakt willen worden door mannen die ons niet eens echt willen

wij zouden gelukkig moeten zijn door en voor onszelf

en daar heb ik zelf ook nogal moeite mee
en toch lukt het me soms en dan voelt dat zo goed en sterk.

totdat het gelukkig gemaakt willen worden weer opspeelt.
Ik herken het nu, dat scheelt iets.
Maar een worsteling blijft het voorlopig nog wel.
Aan de ene kant sterk weten te zijn en de andere kant afhankelijk te willen zijn.
Mogelijk herkent iedereen dat hier wel?
Misschien is dat wel de oorzaak van genoegen nemen met een man die niet echt bij je past?


Eindelijk08-09-2005 09:24
"VRIENDEN"" Tries?????????


Tries11-09-2005 11:33
De politie belde me net, ze gaan hem (eindelijk, 2 maanden na mijn aangifte!!) ontbieden op het bureau! Ik zit weer verschrikkelijk in de stress, hoe zal ie hier weer op reageren?! Zoals je in mijn andere verhalen kunt lezen, wilde hij me weer terug, had zo'n spijt etc. Ik ben bang dat alle ellende weer opnieuw gaat beginnen nu...

-edit- verplaatst door admin


Eindelijk11-09-2005 16:19
Lieve Patries,

Hij wil je weer terug. Hij heeft zo'n spijt. Maar wat wil jij? Je weet ondertussen wat er gaat gebeuren. Hij begint weer met dreigen en manipuleren. Trek je er in godsnaam niets van aan. Hij blijft wie hij is. En Oh we kennen ze zo goed. Hou je sterk en hou je haak en denk aan je. Eindelijk.


Tries12-09-2005 09:03
HELP! Hij heeft de brief van de politie ontvangen, dus hij belde gelijk; huilend, smekend. Hij raakt alles kwijt, heeft net een nieuwe baan... Wat zijn de mogelijkheden? Hij wil dat ik ga liegen, dat ik zeg dat ik het verzonnen heb, maar dat verdom ik. Ik wil hem wel helpen, maar ga zeker niet liegen. Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de mogelijkheden? Wat voor straf kan hij verwachten?? Pfff..., reageer aub, ik weet het allemaal niet meer. Voel me super schuldig...

-edit- verplaatst door admin


Eindelijk12-09-2005 10:00
Lieve Tries,
Je hoef je niet schuldig te voelen, de straf die hem te wachten staat is een straatverbod, zodat hij jou niet meer lastig kan vallen. En wie weet gaan ze hem helpen met therapie om z'n gedrag wat bij te schaven. Zijn straf is hulp. Zij krijgen de hulp die wij zo hard nodig hebben. Wees sterk, je helpt hem niet door te liegen. Liefs Eindelijk


Maria12-09-2005 11:12
Hoi Tries,

Ik heb hier ervaring mee, mijn ex reageerde net zo toen hij zijn dagvaarding kreeg.
Hij heeft me zover gekregen dat ik de aangifte wilde intrekken, maar dat mocht niet meer van de OvJ.
De brief om de aangifte in te trekken is vervolgens toen wel tegen me gebruikt door zijn advocaat.
Dat had hij maar mooi voor elkaar.

trap er asjeblieft niet in Tries, die is het zoveelste toneelstukje van janken en spijt om te krijgen wat hij wil en controle over jou te houden.
Kijk uit!


patries12-09-2005 13:25
hoi tries,

Liegen moet je nooit doen, liegen is je zelf verlagen tot zijn niveau, negeren dat past beter nu bij je,en zeg hem dat als hij jou blijft bellen, dat je dat ook meeneemt naar de politie, laat hem maar is door hebben dat jij nu de touwtjes in handen heb en niet hij,zorg dat het vuurtje blijft branden, en laat hem dat niet doven. tries hij is nu zielig omdat hij weer voelt dat hij zijn slachtoffer kwijt dreigt te raken, als jij weer toegeeft word het alleen maar erger, blijf volhouden en denk alleen maar hoe hij jou elke keer pijn doet.

zet hem op !!!!!!

patries


patries12-09-2005 13:33
nog even dit,

JIJ BENT NIET SCHULDIG.....EN DE STRAF DIE HIJ KRIJGT, IS ALS EERSTE EEN WAARSCHUWING....DAN KOMT ER EEN STRAATVERBOD.......EN ALS HIJ ZICH DAAR WEER NIET AANHOUD......JA DAN WORD HIJ OPGEPAKT VANWEGE STALKING, EN ZIJN WERK DAT IS WEER EEN LEUGEN, WANT DIE KRIJGT HIER NIKS OVER TE HOREN IN EERSTE INSTANTIE,HIJ MANUPILEERT JE TRIES....GEEF NIET TOE.EN WEET JE ECHT NIET MEER WAT JE MOET DOEN BEL DAN SLACHTOFFERHULP VOOR INFORMATIE MAAR GEEF NIET TOE AAN DIE ZIELEPIET!!!!!


pricilla12-09-2005 15:27
Als hij echt spijt heeft en meent wat hij zegt, dat zou hij zichzelf aangeven/toegeven en om hulp vragen, behandeling nemen....anders is het inderdaad een hoop bullshit. Ze kunnen zo mooi janken en zielge doen. Maar een man die echt er aan toe is om beter te willen, die doet er zelf wat aan...mnaar goed, jij hebt hem al aangeven, dus hij wordt gedwonge te kiezen, zijn kop in de nek gooien en jou de schuld van alles geven, of zijn straf accepteren en hulp erbij zoeken!
Sterkte


Tries16-09-2005 07:13
Ik snap mezelf niet, verstandelijk gezien wil ik niks meer met mijn ex te maken hebben, maar mijn gevoel is nog steeds heel duidelijk aanwezig. Of het houden van is of medelijden, daar ben ik nog niet uit. Als het houden van is, dan is het houden van een beeld dat totaal niet de werkelijkheid is, want hoe kan ik houden van iemand die me geestelijk en lichamelijk zo kleineert? Nee, ik hou van de man die ik zou willen dat ie was...!

Ik loop bij het Fiom, die vrouw maakt alles zo duidelijk voor me! En dan, dan ben ik daar weg en heb ik contact met hem en begin overal weer aan te twijfelen. Moet ik hem nog een kans geven? Verdient hij dat? NEE! Waarom denk ik er dan over na? Ik zie hem ook als ie helemaal stuk gaat van verdriet en angst en pijn. Ik kan hem niet laten vallen, hoewel ik weet dat ik hem niet kan helpen dat hij alleen zich zelf kan helpen. Waarom ziet hij dat zelf nou niet in??? Dat hij echt ziek is en hulp nodig heeft..., pas dan zou er een kans zijn om opnieuw te beginnen. Maar dat zeg ik niet, want als ie dan hulp zou zoeken, dan is het omdat ik dat wil. Als iemand niet inziet dat ie hulp nodig heeft, dan heeft het weinig zin om hulp te zoeken (lijkt mij).

Half oktober begint een praatgroep voor mishandelde vrouwen, hier ga ik ook aan meedoen. Dit zijn 15 bijeenkomsten van 2 uur. Ik hoop dat dat me uiteindelijk de kracht geeft om ècht door te zetten! Ik ben al ontzettend ver en dat weet ik, maar de kracht om echt door te zetten, hem te verbannen uit mijn leven, die kracht is nog niet sterk genoeg aanwezig..

-edit- verplaatst door admin


cathy16-09-2005 11:26
Ik zit in zowat dezelfde situatie als jij en herken ontzettend veel in jouw verhaal. Ik ben apart gaan wonen, maar zie hem nog regelmatig. Het is voor mij ontzettend moeilijk om er definitief een punt achter te zetten. Ik weet dat dit het beste is, want ik denk niet dat ik nog kan samenwonen met hem na alles wat er gebeurd is. Als ik hem nu zie en hij doet normaal tegen mij, denk ik elke keer aan wat er allemaal gebeurd is. Ik kan dit gewoon niet vergeten. Mijn verstand zei al een tijd geleden dat ik niet verder kon gaan, maar mijn gevoel zegt iets anders. De hoop die ik al die jaren had heb ik nu wel bijna opgegeven. Ik zit sinds kort in een Norwoodgroep en ik merk dat dit me wel goed doet. Ik durfde eigenlijk niet zo goed over mijn gevoel te praten, maar ik moet zeggen dat dit steeds beter gaat. Ik ben daar ook naar toe gegaan om een beslissing te nemen en de kracht te vinden om het door te zetten. Ik hoop dat jij net als ik veel steun en begrip zult vinden bij de praatgroep. Heel veel sterkte.


Eindelijk16-09-2005 15:58
Hoi Tries,

Waarom geen LAT-relatie???


Tries16-09-2005 16:18
Hebben we geprobeerd maar was ook geen goede oplossing. Hij deed waar hij zin in had en kwam alleen wanneer het hém uitkwam en als ik dan geen tijd of zin had, was het weer hommeles... Ik moet hem gewoon gaan loslaten, maar ik vind dat zo verdomde moeilijk :-(


Eindelijk16-09-2005 16:46
Je heb het over therapie. Wat denk jij wat er met hem aan de hand is? Mijn ex lijkt op jouw ex.....precies. Mijn dokter zegt dat ze zo geboren worden, dus geen behandeling mogelijk. Hij noemt het hysterisch. Waarom leven met iemand, waar niet mee te leven valt. Daar zijn we het over eens. Wordt misschien tijd om eens aan jezelf te denken. En als je kan en wil helpen probeer je dat toch, als dat jij gerust stelt. Tot in het redelijke bedoel ik dan. Laat hen lekker alleen gaan wonen. Kan hij tenminste zien hoeveel liefde jij in hem gestoken heb. Ik wens je heel veel sterkte en liefde toe.


Tries16-09-2005 22:10
Ik wil hem wel helpen, maar dat gaat ten koste van mij, want ik krijg maar te horen dat ik "zijn leven verwoest heb" En dat het allemaal mijn fout was en dat ik alles zomaar, zonder reden, opgegeven heb. Dus daarom wil ik ook los komen. Ik ben niet degene die hem kan helpen. Denk ook echt dat HIJ alleen zich zelf kan helpen.

En zijn probleem is zijn agressie, onverantwoordelijkheid (op echt elk gebied) en zijn zelfmedelijden.. Dat zijn zijn grootste problemen. Ok, ik ben ook niet perfect, maar ik sla geen mensen, ik raak mijn baan niet. En ik heb geen 3 kinderen van 3 verschillende partners..... Ik ben gewoon blind van liefde geweest..


cathy17-09-2005 14:14
Het is maar al te waar Tries, de enige die hem kan helpen is hijzelf. Hij moet inzien dat hij een probleem heeft en niet de schuld afschuiven op een ander. Ik dacht ook dat een LAT-relatie nog wel zou kunnen en het gaat soms ook wel, maar meestal blijft hij mij verwijten dat het allemaal mijn schuld is en hij kijkt niet naar zichzelf. Ik wil hem ook helpen, maar net wat je zegt, dit gaat ten koste van mezelf. Ik heb er vaak geen goed gevoel over en toch kan ik mij nog niet losmaken. Laatst las ik in een blad een artikel over loslaten en er stonden twee stukjes in die misschien kunnen helpen bij het loslaten:
"alles wat je aandacht geeft groeit, dus als je iets wilt loslaten moet je er geen aandacht meer aan geven"
"loslaten betekent dat we de verbinding moeten verbreken met dat wat ons vasthoudt. Het is niet de situatie of de persoon die ons vasthoudt, al zijn we vaak geneigd om dat te denken, maar het is de gehechtheid eraan".


Eindelijk18-09-2005 10:05
Ze hebben mij eens gevraagd een lijstje te maken wat mij zo aantrekt aan die man.
Tot nu toe is het leeg. Gewoon verliefd geworden op de verkeerde man. Oeps foutje.


Tries18-09-2005 10:37
Ik probeer ook maar steeds te bedenken wat het nou is wat me zo aantrekt in hem.. Ik weet dat hij me op sommige momenten (dat het dus goed ging) zo ontzettend gelukkig maakte. Dat ik echt dacht dat ik de liefde van mijn leven gevonden had.


Tries30-10-2005 21:39
Ik word er niet goed van! Mijn ex blijft maar de mooie meneer uithangen en er zijn genoeg vrouwen die er in trappen, dat frustreert me zo! Dat hij er elke keer maar gewoon mee weg kan komen, dat die vrouwen niet gewaarschuwd worden..... Ik word er heel verdrietig van allemaal...

-edit- verplaatst door admin


EINDELIJK31-10-2005 08:01
Lieve Tries,

Laat al die vrouwen er zelf maar achter komen wie die mooie meneer is. Want waarschuwen heeft toch geen zin. Een maand geleden kwam een "vriendin" van mijn ex bij mij aan de deur. Hij was naar haar keel gevlogen. Heb haar toen ook proberen te waarschuwen. Helpt niet. Zij is de gene die weer kontakt zoekt en blijft sms-en, stalken etc. Ze wil met hem trouwen en samenleven. Dus wie niet luisteren wil moet maar voelen. Het enige wat mij frustreert en verdrietig maakt is dat ik toen niet gewaarschuwd ben. Laat je geestelijk niet mishandelen, want dat is wat hij nu bij jouw doet, hij mag dan sterker zijn, maar jij bent toch veel slimmer?
Laat hem los!!!!
Veel liefs en sterkte Eindelijk


sammie31-10-2005 13:53
Hoi Tries,denk je dat die vrouwen het zouden geloven als je zou waarschuwen?Ik weet bijna wel zeker van niet want je zegt het zelf hij kan een mooie meneer uit hangen ze zien alleen die leuke kant van hem,ik denk dat ze het pas geloven als ze het zelf zien.Bij mij was dat ook zo dat als ik mensen vertelde waarom ik bij hem weg was gegaan dat ze zoiets hadden van hij??Ze dachten dat ik het goed getroffen had met hem en konden hun oren niet geloven toen ik het vertelde en dan vertel ik lang nog niet alles want dat hoeven ze niet allemaal te niet weten! Ik snap wel heel goed dat je er verdrietig van word dat hij maar zijn gang kan gaan na alles wat hij jou heeft aangedaan!!Terwijl hij er eigenlijk voor gestraft zou moeten worden dat hij een vrouw zo behandelt!
Veel sterkte tries en een dikke knuffel


Jeannette31-10-2005 23:47
Ik heb ook zo,n ex,pathologische leugenaar en alcoholist,ik ben me toch een partij in de maling genomen,ik ben voor hem weg gegaan bij mijn "foute" man,en ben alleen maar zo verschrikkelijk op mijn ziel getrapt.
En nu zeggen mensen tegen mij,je moet andere vrouwen voor zijn mooie praatjes en leugens behoeden,........ja lekker,stond er bij mij iemand voor de deur dan die zei....hallo hij is niet te vertrouwen.....nope dus,en had ik geluisterd,...nope dus,ervaring is de beste leermeester!!!
En Tries hij is niet jouw verantwoording meer,tuurlijk erger je je eraan,begrijpelijk,maar hoe lang duurde het voordat jij erachter kwam,stel jezelf de vraag.....had ik de waarschuwing serieus genomen???
Nou dan weet je het antwoord wel toch.
Het is moeilijk om het los te laten,vooral omdat je zelf zo,n pijn bent gedaan,dat gun je een ander niet,maar loslaten is het beste voor jou,en jij bent de belangrijkste dus denk aan jezelf!!!


yilleke01-11-2005 08:14
Hoi,

Ik hb dit ook wel gehad. Ik was het slachtoffer en zat in de shit terwijl hij mooi weer speelde met zijn nieuwe vriendin. Ongetwijfeld heeft hij haar gezegd dat ik niet goed bij mijn hoofd was en dat ik hem zwart liep te maken en ongetwijfeld heeft zij alles van hem geloofd. Ik hoop voor haar dat ze niet zelf heeft ondervonden dat ik de waarheid WEL sprak. Inmiddels zijn ze uit elkaar en heb ik het vermoeden dat ze wel weet dat ik wel goed bij mijn hoofd was. Aan de andere kant ze heeft hem van me afgepikt (hiep hoi) en ze wilde hem toch zo graag? Nou dan mag ze hem ook hebben met alles erop en eraan. Ik heb me wel zorgen om haar gemaakt maar dat was volgens mij een teken dat ik nog niet los was van hem. In de tijd na mijn scheiding zat ik heel diep in de put en had ik een vriendin (dacht ik) zij wist van alles wat me was overkomen. Op een gegeven moment vertelde ze me dat ze mijn ex had leren kennen. Haar reactie?? Je hebt me nooit verteld dat het zo'n leuke man was! Nee, logisch want hij sloeg me en vernederde me. De vriendschap met haar heeft niet lang meer geduurd want blijkbaar geloofde ze me niet. Nu heb ik lak aan hem en aan wat iedereen zegt of denkt. Ik ben eindelijk helemaal los van hem en dat is toch wel heel prettig.

Yilleke


Tries08-11-2005 12:53
IK BEN LOS VAN HEM! Oh en wat voelt dat heerlijk! Hij wil geen contact met zijn dochter, zielig voor haar, maar ook wel goed, zo kan hij haar tenminste ook niet verknallen. En ik? Ik voel me top, ik voel me echt bevrijd, doe weer allemaal leuke dingen. En ik weet wel wat ik hiervan geleerd heb, ik zal me nooit maar dan ook nooit meer zo laten behandelen! Ik zal heel duidelijk mijn grenzen stellen. Ik heb mijn mooie flat, super leuke baan, prachtige dochter, geweldige vrienden! Ik zit in therapie en voel me sterker worden met de dag. Wat heeft hij? Schulden, drugs, dranken, elke maand een andere vrouw. Triest eigenlijk, maar kiest helemaal zelf voor. Hij wil blijkbaar niet beter worden en een ander leven, prima. hij zoekt het maar lekker uit. Met mij gaat het super!!!!!!!

Meiden, hou vol, jullie komen er ook wel. Je zal zien als je hem echt los kan laten, dan snap je niet meer hoe je je ooit zo hebt kunnen laten behandelen!!

Heel veel liefs
Tries

-edit- verplaatst door admin


Eindelijk08-11-2005 13:08
Welkom aan de goeie kant.
Eindelijk


ikke08-11-2005 13:16
ik wil je laten weten dat er veel mensen zijn die dit mee maken en eindelijk heb je de stap durven zetten ik hoop dan ook dat je het volhoudt. Ik kan je laten weten dat ik twee jaar gedaan heb over die stap. Ze veranderen toch niet!!!
ik ben drie jaar verder en voer nog steeds een strijd over de kinderen terwijl hij voor de zoveelste keer therapie wil volgen wat toch niet helpt. Ik zeg je een ding ben blij dat je zover bent en nu lekker aan je eigen denken en je kleine meid en laat je niet kisten door wie dan ook. WE KOMEN ER WEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tries08-11-2005 20:17
Hij heeft hier al zo vaak voor mijn deur gestaan, smekend, jankend of ik hem terug wilde nemen. Elke keer trapte ik er weer in en elke keer kreeg ik weer dezelfde verwijten "het was allemaal mijn schuld". Ik weet ook dat hij hier voor de deur stond omdat hij wist dat hij nog een kans maakte en hij weet nu ook dat er geen kans meer is. Dat hij zijn grip op mij kwijt is. Dus die komt niet meer. De laatste keer dat ie me terug had deed hij me niks meer. Wat ie ook deed, het interesseerde me niet meer. Voor mezelf had ik het al afgesloten, ik denk ook dat ik het meer deed voor de illusie van een 'gelukkig gezinnetje' wat ik in stand wilde houden en uit medelij, omdat ik hem zielig vond. Maar ik dacht nooit aan mezelf. Tot nu! Ik kom op de eerste plaats!!! (naast mijn dochter natuurlijk!)


E-tje08-11-2005 23:18
lucky you!!!
en het is je gegunt... geweldig!!!
:o)


xxx09-11-2005 10:47
Een jaar geleden,ben ik van hem weggegaan, En ik wil hem niet terug, maar ik heb er nog soms moeite mee.Dan denk ik aan hem, en vraag mij af, hoe zou het met hem gaan? Hoe zou hij er uit zien, en hoe zal zijn gedrag nu zijn? en dan denk ik aan vroeger, aan de fijne momenten, die ik ook met hem meegemaakt heb.En dan zit ik te janken, en denk:WAAROM? waarom heb je mij dat allemaal aangedaan? En waarom heb je me zo bedrogen met die andere vrouwen? Het doet nog steeds zeer, als ik er aan denk.Ik krijg hulp bij het verwerken hiervan, maar ik vraag me af, hoe lang gaat dit duren? wanneer kan ik zeggen; ik ben van hem verlost? Kan iemand mij dit zeggen? Ik moet er wel bij zeggen, dat ik er 20 jaar mee samen heb geleefd. Ik weet niet of dat wat uit maakt.Ik ben trouwens wel blij voor jou, dat je er van verlost bent.Ik hoop dat ik dat ook snel ben, weet alleen niet wanneer.Groetjes xxx


Tries10-11-2005 20:50
Eindelijk is de datum dat hij voor moet komen bekend nl 23 december. Hij weet het nog niet, want ik belde de rechtbank (vond het allemaal wel erg lang duren; 15 juli aangifte gedaan nl) en vroeg hoe het er mee stond en of hij dus ook al op de hoogte was. Die mevrouw vertelde me dat hij moet tekenen als hij de dagvaarding in ontvangst neemt en zij hadden nog geen bericht van de PTT ontvangen dat hij getekend had... Nu maalt dit maar door mijn hoofd, hoe zal hij er op reageren? Gaat hij weer flippen, gaat hij me weer lastig vallen, nu het net zo lekker rustig is? Ik hoop het niet! Mocht ie voor de deur staan dan bel ik de politie, dat is het niet. Ik ben juist bang dat ie bij mijn werk komt of me zomaar ergens op staat te wachten. Gatver, ben ik van hem af, beheerst ie nog mijn leven! En ik heb geen idee wat te verwachten! Misschien heeft ie het licht gezien en laat ie ons met rust, ik hoop het...

-edit- verplaatst door admin


sammie12-11-2005 10:14
Hoi tries,ik vind het erg fijn voor je!!
Ben blij dat het zo goed met je gaat en dat je je los van hem kan maken!!
Ik heb daar helaas nog erg veel moeite mee en weet niet wat ik ermee aan moet,ik denk dat de tijd dat zal leren en kan gelukkig mijn ei een beetje kwijt bij maatsch.werk!

dikke kus van sammie


anja01-12-2005 12:38
Ik weet niet wat je ex gedaan heeft maar ik ben ook zo bang ik weet dat me ex voor moet komen voor een doodsbedrijging op me gelukkig waren me kinderen er niet bij maar ik voel met je mee en thuis is het veilig maar in een winkel en op straat voel je je kwetsbaar ik ken het voor mij is het nu een half jaar geleden maar nog leid ik er onder
het enige dat helpt is praten er over heel veel praten
veel sterkte anja


Tries02-12-2005 09:15
De eerste aangifte was voornamelijk omdat hij me liep te bedreigen met de dood. Die tweede omdat hij voor de derde keer mijn keel dicht geknepen had. Ik heb foto's laten maken van mijn nek door de politie. Het is tot op heden nog rustig, dus het gaat nog goed. Maar dat ik niks hoor vind ik enger dan alle bedreigingen. Nu weet ik niet wat er door zijn hoofd gaat! Straks staat ie in eens voor me, en dan? Pffff..., wat een hél!


Eindelijk02-12-2005 09:53
Lieve Tries
Ooooh Tries wat kent hij jou goed. Laat hem toch los, wat maakt jou het uit wat hij denkt en wat hij doet. Het is uiteindelijk toch allemaal jouw schuld. En...wat er allemaal door z'n hoofd gaat???? List en bedrog. Dat is wat zij doen liegen en bedriegen....weet je nog.
En als je ze niet geloof.....slaan. Hij zal zich er bij de politie uit proberen te draaien of jou lachend vertellen dat het hem allemaal niets doet. Zolang jij maar bang bent heeft hij zijn zin......
Wees niet bang Tries...ze krijgen toch niet de straf die ze verdienen. Je ben sterk....dat weet ik....want je heb met deze man geleefd. Ik wens je heel veel sterkte en kop op ....jij heb gedaan wat je moest doen. Ga nu voor jezelf. Liefs Eindelijk


sammie02-12-2005 11:38
Hoi Tries,ik snap dat het moeilijk voor je is die onzekerheid over wat doet hij?Hoe gaat hij reageren?Maar wat ik ook merk aan jou verhalen is dat je sterk bent,sterker als ik ben en dat bewonder ik aan je!!!Heb schijt aan hem en zijn gedachten en wees sterk want ik weet dat je dat bent en bekijk het per dag dan hoef je niet zo vooruit te leven dat maakt mij rustiger, jou misschien ook.

Veel sterkte!!

liefs Sammie


Tries02-12-2005 11:42
Ik ben niet meer bezig met waar hij zich mee bezig houdt, dat interesseert me nl geen worst. Het is uit angst dat het me bezig houdt. Uit vrees voor mijn eigen leven. Voordat ik de deur uitstap kijk ik of ik niks verdachts zie. Gister was ik op weg naar een vriendin, die hoorde een hele harde knal en het eerste wat zij toen dacht was: die knal zal toch niet zijn omdat hij haar nu neerschiet? Hoe ziek is dat! Zo erg is het dus...!!!


sammie03-12-2005 10:30
Hoi Tries,inderdaad hij is erg ziek bezig geweest als je bang bent voor zulke dingen!Vind het heel erg voor je dat je zo moet leven.Hoop dat je op een dag echt vrij zal zijn.

Heel veel sterkte!!!!!

Knuffel van Sammie


Tries19-12-2005 22:49
De dag des oordeels komt steeds dichterbij... Aankomende vrijdag moet mijn ex voorkomen.. En ik? Ik heb al 2 nachten nachtmerries gehad, werd gewekt door mijn dochter, doordat ze huilde. Misschien omdat ik mijn slaap aan het schreeuwen was? Ik weet het niet.. Ik zie er als een berg tegenop, heb gelukkig een advocate die me zal helpen die dag. Zij gaat voor mij heen en laat me gelijk de uitslag weten..

Ik ben zo enorm angstig, ik word er niet goed van! Vorige week een 8 maanden zwangere vrouw in haar buik gestoken door haar echtgenoot, vandaag een vrouw neergestoken door ex man. Lekkere berichten allemaal! Hopelijk geen voorteken. Hoe gaan jullie met die angst om? Ik word bijna paranoia! Constant om me heen kijkend, verlamd als ik denk dat ik hem zie. Als ik mijn bed lig ben ik bang dat hij mijn ramen gaat ingooien. Ik ben dan van hem 'af' maar geestelijk nog lang niet!!!

-edit- verplaatst door admin


anne20-12-2005 11:40
Beste tries ik kan heel goed begrijpen dat bang bent door alles wat je op tv ziet , het is ook te gek voor woorden. Ik zelf ben ook doods bang voor mijn ex,slachtoffer hulp is bij mij geweest en ik krijg een alarm in huis, en hij krijgt een straat verbod, misschien is dit een optie voor jou . Meid ik wens je heel veel sterkte en ondangs alles fijne feestdagen en een rustig 2006. Anne


Tries20-12-2005 12:00
Eenmaal in mijn huis voel ik me wel veilig, het gaat meer over hoe ik me op straat voel. Dan is er geen alarm systeem wat me kan beschermen. Of als ik op de fiets zit. Een straatverbod heeft ook geen zin, mijn inziens, als hij me echt dood wil hebben dan houdt een straatverbod hem écht niet tegen! Leuk, zulke mannen! Mijn hele leven is verpest!


s.20-12-2005 12:17
Ik heb gelezen over een alarm dat je bij je kan dragen en als je hem dan ziet kan je de politie waarschuwen en zij zien dan waar jij je bevind. Maar het kan zijn dat dit alleen nog in Rotterdam is ...?


anne20-12-2005 12:25
Ik krijg ook zo,n alarm en ik woon in enkhuizen,ik zou er toch eens voor gaan eens voor naar slachtofferhulp bellen als ik jou was. Groetjes Anne


Tries20-12-2005 12:45
Menen jullie dit? Dit zou wel enorm schelen! Ik zal het ook eens aan mijn advocate vragen (zij is gespecialiseerd in 'huiselijk geweld' zaken). Bedankt voor jullie tip!!!


Ann20-12-2005 21:31
Sterkte en hoop dat het allemaal goed voor je uitpakt.


s.21-12-2005 09:58
graag gedaan ;-) Ik hoop dat het kan !


kimyajax/natascha21-12-2005 12:09
om aan de rechtzaak te wennen dat is heel moeilijk ik heb had dat ook de mijne komt 9januarie weer en kijk nu al om me heen
maar tries je red het wel


sammie21-12-2005 17:05
Heel veel sterkt tries!!

knuffel van Sammie


   Reageer