Ik word ondertussen al een aantal maanden door mijn vriend bedreigd. Hij zegt als ik er met de kinderen vandoor ga dat hij me zou vermoorden.
Aan de andere kant is het een heel lief persoon (zodra anderen mensen erbij zijn).
Hij liegt vanaf het begin al tegen me. Hij zorgde ervoor dat we diep in de shit terecht zijn gekomen, dat ik mijn familie niet meer zie, geen vrienden meer heb. Het enige contact wat ik hier nog heb is dat met zijn familie en zijn vrienden.
Hij stuurd mijn naaktfotos over het msn wereldje en doet dan dat hij mij is. Als ik dan aan hem vraag of hij ze verzonden heeft, dan zegt hij nee. Ik zeg dan dat ik een gevoel heb dat ik twijfel en dan zegt hij nou ga maar kijken op de pc ik heb niets te verbergen. Lieg ik ergens een keer niet over geloof je me niet.
Nou ik dus kijken. HIj zegt nou dan ga ik maar(dit terwijl ik het eten op heb staan)
Nou heeft hij dus wel verstuurd die fotos.
NOu goed en dan probeerd hij me ook nog te beinvloeden. Ik vraag of hij weer naar huis kom en meneer zegt, nee dat ligt eraan, jij geloofd mij niet. Jijcontroleerd me.
Dan is hij weg. IK heb gegeten en ik voel mijn leven instorten. Ik zie geen uitweg meer, sta op het punt om van het balkon te springen. Het is dat mijn dochtertje van 2 me ziet en roept mama. Het is ondertussen al half acht en ik voel me nu zo labiel, ik vertrouwde mijn vriend weer tot dit leugen. Hij heeft de afspraak geschonden dat hij mijn fotos over het web verspreid, er ook nog over gelogen zelfs met confrontatie van bewijs materiaal. Ik voelde me zo alleen en verlaten. Dus ik bel de huisartsen post dat ik een zelfmoordpoging wou doen zeggen ze, 'kom morgen maar naar uw huisarts'! Dus ik wist niet wat ik moest. Ik had niemand die ik kon bellen, vertrouwde niemand meer, dus ik mijn beide kids in de wagen gestopt en ben naar het politiebureau gelopen. Hier werd ik niet eens binnen gelaten. Ik stond daar voor de speaker en vertelde de man wat er gebeurd was. HIj zei: wat doe je hier dan? dan moet je naar je huisarts. WIj kunnen je niet helpen."Nou daar stond ik dan. Niemand kon me helpen. Ben terug gelopen naar huis. Vriend was ondertussen al thuis en ik storte in mekaar.
Hij trooste me maar ik wees hem af. TYoen lag ik boven. we hebben gepraat en ik voelde me iets beter.
TOen kwam zijn ex online op msn. Hij heeft al een tijdje weer contact met haar, dit was tot nu toe erg onschuldig. Ik zat er altijd bij. HIj wilde haar terug pakken. Nou goed ik ga dat stukje niet verder toelichten. Maar ze waren dus online
en dit liep uit tot camseks! Ik zat erbij en ik las mee hoe het telkens een stapje verder ging. Ik legde de baby op bed en toen had hij zichzelf naakt laten zien voor de cam. (dit is iets wat ik niet zo erg vidn aangezein we vaker samen wel eesn aan camseks doen) maar toen ja, ze gign dus uit de kleren en ik ging douchen en onder de douche hoopte ik dat hij tegen haar zou zeggen. Ik stop ermee. Ik ga me niet voor je aftrekken en zeker niet voor je klaaarkomen. NOu dus niet he.
Toen ik onder de douche wegkwam toen riep hij me bij me. En vroeg, ze vraagt of ik voor haar wil spuiten. LIeverd als je het niet wil moe tje het zeggen hoor.
Nou ik heb niets gezegd en ben naar beneden gegaan. Ik wilde dat hij zelf zou stoppen. Ik ben toch niet zijn kinderjuf.
Maar nee hoor hij kwam. En toen kwam ik weer naar bovcen geropen. Het msn gesprek was ten einde en hij vroeg aan mij of ik het erg vond. NOu ik voelde niets. was gevoelloos, na die situatie van de politie.
Nou ik vertelde dat ik niet zijn kinderjuf was. nou hij schaamde zich kapot, hij was verdreitig enz enz.
Maar toen lagen we op bed, want ik kon hem niet wegsturen raar maar waar. wnat ik was nog niet boos op hem, niet verdrietig enz enz. Over gepraat, ze was toch niet zo mooi als ik zei hij enz enz. Ik vroeg telkens of ze mooi was(dit omdat ik altijd het gevoel had dat zijn ex mooier en beter enz enz was dan ik, werd in het begin van onze relatie veel vergeleken namelijk)
in mijn ogen was ze mijn concurentie. Maar hij zei dat ze niet zo mooi meer was, ze had hangende tieten en blubberbuikje. En ja ze was niet zo mooi al sik. Ik voelde me toen beter en zei dat het hem niets deed, dat hij haar nu had en haar kon terug pakken.
Nu ja toen had hij last ban zijn rug en ik hielp hem en ja hoor toen kusde ik hem, weet niet waarom en toen volgde er de heftigste seks sinds 2 jaar weeer.
En ik voelde me goed en lekker enz enz. Maa rnu de dag erna. Weet ik ngo steeds niet wat ik moet doen. vannacht zei hij dat hij niet wou dat ik wegging enz enz.
en als ik wegging dan zou hij me kunnen vermoorden(iedereen die zijn kdis bij hem weghoud kan hij vermoorden) moet er wel bij zeggen ik heb dit uit hem moeten trekken. want hij wilde dit niet zeggen ivm dat hij hoopte dat ik niet bij hem weg zou gaan. en als hij dit zou zeggen dat ik wel zou gaan.
Die beslissing is helemaal aan jou........je kan niet vragen moet ik gaan of blijven,alleen jij weet hoe jij je hier onder voelt en wat het met je doet....een zelfmoordpoging is niet niks.
Deze man drijft jouw duidelijk tot wanhoop,je hebt kinderen die van jouw afhankelijk zijn,dus denk je wel 10 keer na voor je springt........maar blijkbaar was je zover dat het je niet meer kon schelen.
Ga hulp zoeken,ga naar je huisarts,vertel hem dit verhaal en vraag een verwijzing voor hulp,iemand waarbij je je hart kan luchten,die je handvaten kan geven,zorgt er misschien voor,dat als jij de dingen hardop uit spreekt,wel een beslissing kan nemen!!!!
Iris
17-08-2005 12:53
Je moet het zelf weten. Als jij met hem kan praten over het gebeurde en afspraken kan maken dan kun je verder met hem. Jij denkt dat je niet met hem kunt praten. Ik denk het ook niet als ik het allemaal zo lees. Hoe goed ken jij hem eigenlijk?
Hij vind het normaal om seks met zijn ex te hebben? Jij niet? ZEG het dan. Zeg dat je bij hem weg gaat als hij dat nog een keer doet. Hoe vaak heb jij je mond gehouden in deze relatie?? Heb jij GEEN MENING?? Je bent een mens, geen opblaaspop die niet mag weglopen.
Maak naaktfoto's van hem en zeg voor de grap dat jij ze ook naar al jouw contacten gestuurd heb. Kijk er dan ook heel onschuldig bij en wacht zijn reactie af. Zal hij dat niet erg vinden? Ja, dan wel, want dan gaat het om HEM! Hij is egoistisch, houdt geen rekening met je. Wil jij blijven bij zo'n man? Ieeeeeeeuw, mijn zegen heb je, maar je komt er geen steek verder mee. Wat gaat hij de volgende keer voorstellen: triosex, met twee andere dames? Waarom niet twee andere jongens om jou te plezieren? Omdat de wereld om hem draait zeker?!! Ja daag!
Ik zou zeker naar de huisarts gaan met wat je hier geschreven hebt. Heel veel sterkte!
lonely..
18-08-2005 23:20
LEAVE HIM!!!! meid je kunt beter krijgen!!
sterkte ermee... Kus L.
Meggie
19-08-2005 07:49
Aafke,
Ga a.u.b. naar de hulpverlening.
Dit is wat de hulpverlening tegen mij zei: "Je bent zo getraumatiseerd, dat je er de ernst niet meer van inziet".
En dát is precies wat ik nu graag tegen jou wil zeggen. Waar is je zelfrespect?
Sta niet toe dat hij -of wie dan ook- je nog onderdrukt. Kies voor "GELUK".
Liefs, Meggie
indiaan
19-08-2005 15:19
Kan het nog erger ?
ik kan alleen maar zeggen WEGWEZEN
met hulp
huisarts, slachtofferhulp
blijf van mijn lijf huis: ook voor geestelijke mishandeling e.a.
politie melden van geweld als je geen aangifte durft te doen, gewoon via de mail
als je een beetje reservegeld hebt
scheidingsmakelaar, die regelt alles voor je, ook bemiddeling woonruimte, inschrijven gemeente, belasting
die zet samen met jou je leven op poten
ik wens je de durf
om de vernieling achter te laten
en de moed om je leven opnieuw in te richten
Indiaan
aafke
10-09-2005 22:45
Mijn vriend en ik komen net terug van vakantie samen met onze 2 kids,8,5 maand en 2,5 jaar.
Op onze vakantie is er wel wat voorgekomen waarvan ik nu wel loop te denken om te stoppen met mijn relatie.
Mijn vriend is opgegroeid met de corrigerende tik en zegt telkens mij heeft het ook niet geschaadt.
Ik ben fel tegen slaan. Nu was het zo. We waren op een kermis en onze oudste dochter moest uit een attractie en ze wilde terug maar we moesten naar terug naar de camping. Uit frustratie slaat ze mijn vriend in het oog(het gaat om de oudste van 2,5). Mijn vriend geeft als reactie terug een harde klap terug in haar gezichtje, waar de handafdruk in het gezicht bleef staan.
ik kwaad maar hij gaf als argument zij sloeg me en dat m ag niet dus ik sla dan terug.
Die nacht ging het mis. we hadden niet met elkaar gesproken van de sinds die klap en de kids lagen op bed. ik wilde erover praten en vroeg waarom hij haar zo hard sloeg. hij zei:'zei sloeg mij dan sla ik terug' . Ik weet niet meer preceis wat er door me heen ging maar ik weet wel dat ik zo kwaad werd op die redenering dat ik dus hem ook een klap in het gezicht gaf.
Ja toen kwam het he, hij sloeg mij op mijn bovenarm, en nog redelijk hard, paar dagen beetje beurs gevoel gehad.
Na die klap op mijn arm begon hij te staan en zei met zo een uitdagende toon: 'kom maar, kom maar, sla dan, dat kun je toch zo goed kom maar'.'
Ik ben toen terug gestapt en was erg geschokt. Ik kreeg onze verlovingsring naar mijn hoofd geslingerd en de oorbellen die ik voor hem gekocht had toen we net wat met elkaar kregen.
Hij had het uitgemaakt.
Hij ging buiten zitten op het terras en staarde naar voren.
Hij zei dat hij me een moordenaar vond. (ik heb in mijn verleden een exvriend die me wilde verkrachten uit verdediging geslagen en is overleden aan de verwondingen)
En dat terwijl de rechter toen zei dat het zelfverdediging was en niet mijn schuld, al is het wel moeilijk)
Na een tijdje zei hij dat hij nu in staat was om mij dood te slaan, (ik citeer: laat ik het anders zeggen, ik stop niet als je bloed) en even later zei hij: ik zal maar niet gaan slapen als ik jou was.
En hij zei ik heb geen kinderen meer.
Ik bengaan slapen en hij op de bank.
De volgende ochtend zei hij, ik ga naar huis, je zorgt zelf maar dat jij thuis komt. Nou hij was de auto met zijn spullen aan het in pakken en hij wou me dus met kids en nogal wat bagage daar alleen in zuidfrankrijk laten zitten. Ik moest maar met de trein terug.
toen had ik het niet meer, want hij had me al bedreigd en nu wilde hij me ook in de middle of nowwhere aan een drukke weg alleen met 2 kids achterlaten.
In paniek heb ik zijn moeder op gebeld en vertel wat er scheelde. nou ze zei me, nou hij was boos en dan zeggen jullie wel meer dingen, (ik denk dan ja hallo, jullie zoon bedreigde me met de dood!!!! ze waren het wel eens dat hijj me niet alleen moest laten dat was fout.
Later vroeg hij om zijn paspoort en die gaf ik hem niet. en aangezien ik ook de autosleutels had zei hij, nou dan ga ik maar naar de politie en je aangeven voor diefstal van mijn auto en paspoort. en hij is weggelopen (later toen hij terug kwam zei hij dat hij was flauwgevallen bij het eind van de camping en niet verder)
Toen heeft hij me een kus gegeven en gezegd dat het hem speet.
Nou ik dom asl ik nu was denk ik nu, vergaf het hem. NOu ja vergeven??? (meer dat ik weer naar huis terug kon denk ik nu)
Ik zei, maar dan moet je wel in therapie voor die bedreigingen enz. en hij zei maar jij ook, want jij hebt je handjes ook niet vast zitten.
en hij wilde wel in therapie, maar daar moest wel wat tegenover, dan moest de corrigerende tik wel gelden. Want hij vind als zij hem slaat hij haar terug mag slaan. Waarom ik hierop in ben gegaan weet ik niet. om hem zover te krijgen dat hij intherapie gaat?
En nu ik thuis ben, ja hij wil er niet over hebben, hij praat over trouwen enz enz.
En ik zit met de angsten. Ik bedoel het is niet de eerste keer dat hij me met de dood bedreigd.
Ik ben bang en weet niet wat ik moe tdoen, ik zou ngo wel naar een blijf van mijn lijf huis willen maar waar vind je die???
in de goudengids???
en kunnen ze je helpen om je leven weeer op te bouwen??
ik weet niet of ik bij hem wel wil, ene moment denk ik ja straks slaat hij onze dochters door de kamer heen, met als argument, ze sloegen mij. En mij erachteraan omdat ik iets van zeg.
Zou iemand me meer kunnen vertellen over een blijf van mijn...
en hoe je die kunt vinden??
want ik wil dit niet meer, ik wil weg, maar vind het ook jammer om dit leven op te geven, om mijn kinderen hun gezin 'te verwoesten'maar ik weet geen andere oplossing, want mijn vriend wil geen therapie, hij doet in zijn ogen neits fout. en de reden waarom hij niet wil ois omdat hij 1 hele slechte ervaring heeft met psychologen.
hoop snel wat te horen,
liefs aafke,
en iedereen verder hierzo, heel veel sterkte en geluk toegewenst!
-edit- verplaatst door admin
Meggie
10-09-2005 23:11
Lieve Aafke,
Kijk hier boven op deze site eens even bij: Hulpinstanties.
Daar vind je mogelijk alle informatie die je zoekt of nodig hebt.
Ik leef met je mee. Veel sterkte, liefs, Meggie
Elise
15-09-2005 15:02
Heel erg veel sterkte aafke het is zo moeilijk je komt er niet makkelijk vanaf, hoop dat je snel het geluk van je leven weer terug kan vinden in plaats van te blijven leven in angst.
Sterkte.
helena
08-10-2005 20:32
NU WEG WEZEN VOORDA HET TE LAAT IS, WIL JE NIET ANG MAKEN ,MAAR KIJK EN HOOR WAT ER DE LAATSTE TIJD OPTELEVISIE KOMT, NA WEGWEZEN, GEEN MEDEMLIJ HEBBEN
aafke
09-05-2006 21:32
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben.
Dit omdat ik geen internetverbinding meer heb. Als ik nu mijn verhalen terug lees denk ik, tjee ik ben dat alweer vergeten. Nou ja vergeten, onderdrukt.
Ik ben nog steeds samen met mijn vriend en er is in de tussentijd nog meer gebeurd en ik slik het allemaal zo makkelijk.
Mijn vriend was vrachtwagenchauffeur en hij wilde heel graag voorzich zelf beginnen dat heeft hij dus ook gedaan. Hij is dat geweest een half jaartje van begin oktober tot eind maart dit jaar.
Nou opzich niks mis mee maar goed. Ik vertelde in mjn vorige verhalendat hij contact had met zijn exvriendin via de mail. Via msn enz.
Nu hadden we geen internetmeer dus konden ze geen contact hebben. NOU mis dus. HIj ging gewoon onderweg uren msnen. Ik vertelde hem dat ik dat NIET wilde hebben, deed te veel pijn.
Dus hij had geen contact meer met haar, (dat zei hij) Ik geloofde hem niet meteen maar dacht ach mensen kunnen veraneren en gaf hem (voor de tigste keer) weer een kans.
Nou was het zo we controleerde onze emails bij zijn ouders en ik betrapte hem daar om een mailjte wat hij aan haar (ja zijn ex) verstuurde.
Hij wenste haar een gelukkig nieuwjaar en fijne feestdagen! (dit terwijl hij me beloofd had geen contact met haar te hebben)
we hebben hier ruzie om gehad en hij vond het normaal dat hij haar gelukkig nieuwjaar kon wensen. Weer dat IK WIL van zijn kant.
Nou hij kreeg ondertussen ook een blackberry dus waar je mee kan mailen via een telefoon.
En weet je wat er gebeurde, ze hadden contact, mail contact. Nou na lang nadenken kreeg ik een schuldgevoel, want ik had zo een gevoel ik MAG ze niet verbieden contact met elkaar te hebben. Dus ze kregen mail contact. Ik wist hier van af en dacht het gaat leuk, zolagn hij mij maar verteld waar ze overgaan had ik vrede mee.(nu ik erover nadenk is dat natuurlijk het kat op het spek binden)
Maar goed toen rond 20 maart 2006 stond hij onder de douche. en ik had een enorme drang naar de telefoon omte gaan kijken wat er voor berichten instonden en mailtjes. Dus ik pak de telefoon en ik schik me kapot. Ik lees de verzonden berichten van hem naar haar toe en van haar naar hem toe. Staan dingen in, ik mis je, ik wil je nog een keer na ons avontuurtje, ik wil je neuken, likken proeven en al dat soort dingen.
Dus ik naar boven met een kwaad koel gezicht en gevraagd wat is eraan de hand?'wat voor avontuurtje met je ex?? Hij vreog wat dan?
dus ik uitgelegd wat ik had gelezen en hij ontkende glashard. ik zou hem bijna weer geloven maar ik gilde"hou op met liegen"en ik liep naar beneden. Daar heeft hij toegegeven dat ze gezoend hebben,maar dat het lang geleden was. Nou ik gevraagd waarom en hij gezegd ja het gebeurde gewoon.
Dus ik heb toen zijn ex opgebeld
ik wilde weten wat er gebuerd was, hij had dit niet gedacht dat ik dat zou doen maar goed, toen bleek dat hij niet lagn geleden haar had gezoend, maar een week terug ongeveer. Ikwas toen nog kwader niet op haar (zij dacht dat hij vrijgezel was)
maar op hem. ZIjn verklaring, 'ja ikwildehet niet moeilijker voor je maken". Nou ik was heel boos, verdrietig, maar wat denk je, ik maakte het weer goed, vergeefde het hem zelfs, omdat ik van hem hou.
En weet je, hij heeft haar gezoend had hij spijt van. Hij vraagt mij 2 dagen later ten huwelijk (ik wist toen nog nites van dit alles)maar ondertussen blijft hij haar smsen met de woorden van, ik mis je, ik wil skes met je, enz enz. Dat kan ik tot vandaag aan toe nog steeds niet begrijpen.
als je zoveel spijt hebt datje iemand gezoend hebt waarom lok je dan een vrijparty uit??????
hij had veel spijt en gign zijn best doen, hij begreep dat ik hem niet meer vertrouwde en dat moest weer groeien. Hij zou eerlijk tegen me zijn.
Maar nu hij wsas ondernemer en hij zataangesloten bij een vof. Hij werd er uit gezet. Ze kwamen zelfs bij mij aan de deur, want alle mailtjes die hij had verstuurd met een kameraad van hem stond in dat hij drugs gebruikte(hij was gestopt vlak voordat hij me leerde kennen). e omdat hij teveel verbelde (ook naar mij hoor) is hij eruit gezet. En hij ontkend tot vandaag aant toe dat hij drugs gebruikt heeft.
Nu vandaag belt die kameraad van hem op. Die verteld mij dathij een gesprek met hem had op koninginnedag dat hij wat leiver voor mij moest zijnen de kids en niet zo egoistisch moest zijn. want voordat hij het wist liep ik weg. en nu het schokkende gedeelte hij zei: 'ze gaat toch niet bij me weg want dat durft ze niet!"
en hij vertelde me erbij, ik vroeg het hem rechtstreeks of hij drugs gebruik(te) en het antwoord was JA elke zondagavond als hij wegging ging hij langs vrienden om dat spul op te halen.
Dus ja daar zit ik hier dan. Vergeef hem alles en nu kriijg ik dit verhaal te horen. Moet ik die kameraad geloven of geloof ik mijn vriend?
daarbij komt het, mijn vreind en ik hebben in de jaren dat we samen zijn dikke schulden 35000 euro. Dit oa door telefoonrekeningen, werkloosheid enz.
Ik ben boos, ik wil niet dat dit zo is. Ik denk nu ja ik ga bij hem weg, maar als hij bij me is en hij is lief dan denk ik weer, tja waarom zou ik dat doen, hij veranderd wel weer. Ik kijk naar onze kids en ik wil niet dat ze zonder vader opgroeien. Het lijkt wel of meerdere stemmen in gevecht zijn wat ik moet doen.
als ik blijf dan weet ikd at ik de wnsp in ga(onder bewinds) (95% van de schulden staan op zijn naam).
Mijn vriend heeft mij zelfs gevraagd om ZIJN schulden op mijn naam te zetten want dat zou beter zijn. DAN GA IK de wnsp in, en ij verdient dan geld erbij zodat we dus meer inkomen hebben. Ik zit er wel drie jaar aan vast.
Ik was zelfs bereid om dat te doen. UIT LIEFDE.
Ik ben in de war, heb regelmatig pijn op de borst. Ik wil heel graag rust. Maar ik ben bang, bang om dit allemaal achter te laten, bang voor de pijn die ik men aandoe, bang dat men raar naar me zal opkijken, bang voor iets wat ik niet weet wat komen gaat. Jullie kennen die angsten wel. ik zal helemaal op nieuw moeten beginnen. Maar ik wil de man waar ik veel van hou niet kwijt :( gevoel en verstand gaan door elkaar heen. wat moet ik doen? ik weet het niet meer.
HIj weet trouwens niet dat ik weet van dat hij waarscijnlijk toch drugs gebruikt.
-edit- verplaatst door admin
Godislove
10-05-2006 08:14
Hij boft met zo'n vrouw die zoveel voor hem over heeft, maar naar mijn mening. Verdien jij zoveel meer en volgens mij knaagt die gedachte ook bij jouzelf. Vraag jezelf goed af of je echt gelukkig bent met hem
(denk dan ff niet aan alle pijn en verdriet wat je gaat krijgen als hij uit jullie leven is)
of dat je steeds maar weer hoopt dat hij veranderd en je uiteindelijk wel gelukkig bent. Kijk als hij drugs gebruikt en het probeert te verbergen voor je zal ik maar goed nadenken. want hij i sniet eerlijk dat blijkt ook wel uit die andere dingen met zijn ex wat ik lees. Aafke ik hoop zo dat je je niet verder in de shit laat werken door zo'n vent...en pas op met die schulden op je naam nemen (of is dat al gebeurt) dat hij dat vraagt!!!??Ik vind dat hij echt schijt aan je heeft. Kijk uit wat je allemaal geeft uit liefde en weeg het eens af wie geeft er nou meer liefde!!?? Nou Ik denk jij...hij neemt het er maar van en probeerd dingen te verzwijgen dat hoord niet! En het is zi : gevoel en verstand gaan in zo'n geval niet hand in hand! HELAAS
Zorg dat je je rust neemt en goed voor jezelf zorgt ik vind dat je beter verdiend, iemand die eerlijk tegen je is en iemand die je niet in de problemen zet. maar goed zulke dingen moet jezelf doen.
Ik heb het ook gedaan en ben nu zo ver!!
PS Als hij zeker weten drugs gebruikt...denk dan goed bij jezelf na...want het maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief is.
Ik wens je veel kracht toe om toch een stap in de goede richting te zetten
schorpioentje77
10-05-2006 08:32
Het eenigste advies wat ik kan geven, denk aan je kids en je zelf en ga WEG!!!
Lees het boek in de schaduw van het geweld eens dan weet je hoe een inpact het op je kids heeft wat ze hun hele leven meenemen en waarschijnlijk op volwassen leeftijd ook weer gaan doen!
Hij liegt en bedriegd bij hem gaat het alleen om IK, Ik, IK ik lees alleen maar dat jij je best voor jullie relatie doet en hij vreemdgaat. Als een vriend dat vertel dan kan je ervan uit gaan dat hij drugs gebruikt want welk belang heeft die vriend om jou pijn te doen! Ga nooit akkoord met die schulden als het op zijn naam staat! Ik heb 62.000 euro schuld door me ex gehad heb 4 jaar in schuld hulp verlening gezetten VOOR ME EX, ik ben schulden vrij en hij heeft het verpest door weer schulden te maken in het laaste jaar! Zo'n vent is een bodemloze put al je energie stop je erin maar er komt echt geen liefde uit naar jou toe! Lees het monsterverbond is dan begrijp je misschien meer van je relatie!
Echt je bent beter af zonder zo persoon!!
heel veel succes
liefs schorpioentje
Andrea
10-05-2006 09:52
Aafke,
Jij houdt van hem...houdt hij van jou ?
Of vindt hij het wel makkelijk een Aafke in de buurt te hebben die alles van hem slikt, hem elke keer weer het voordeel van de twijfel geeft, voor hem zorgt en zelfs bereid is zijn schulden van hem over te nemen ?
Hij respecteerd je niet, dat blijkt uit de correspondentie en kontakten die hij heeft met zijn ex, is niet normaal en dat moet je niet tolereren.
Als hij drugs gebruikt moet je zeker oppassen, niet alleen omdat zijn realiteits besef hierdoor beinvloedt zal worden maar ook financieel kan je dat er niet meer bijhebben.
Als jij hem niet kwijt wilt, stel hem voor een definitieve keuze, stoppen met het gesodemieter met zijn ex, geen drugs, en geen schulden op jouw naam en laat hem zich bewijzen, zo niet...stoppen voordat het te laat is.
Met iemand moeten leven die je niet kan vertrouwen gaat je opbreken.
Andrea.
Daphne
10-05-2006 22:03
Wat is houden van...
Houden van de 'onzekere' zekerheid???
Meid kies voor jezelf, dit is geen liefde.
Waarschijnlijk ben je bang voor het onbekende, bang om het alleen te doen...en daarom denk je dat je van hem houd,het is pure gewenning, neem dat maar van mij aan.
Zat in een soort gelijke situatie en ben weg, was eng en moeilijk, maar nu ruim een jaar later ben ik gelukkiger dan toen!
Is pittig, maar alles beter dan blijven.
Denk ook aan je kids....
sterkte!!
aafke
11-05-2006 11:39
Vandaag is mijn vriend zijn opa overleden. Ik weet niet wat ik er mee moet, het doet me niet veel, maar heb de man maar een aantal keer gezien. ken die man niet echt. Ik weet alleen dat die man niet erg geliefd is.
En vandaag een brief van een schuldeiser, die dreigt met beslaglegging. En een brief van dat we per 8 juni het huis uitgezet gaanworden. Allemaal dingen waar ik me extra zorgen om maak.
We hebben ondertussen zoveel schulden dat ik niet weet waar ik er mee naartoe wil. Mijn vriend zegt steeds ja we gaan de schuldsanering in, maar dan haakt hij weer af. En dat terwijl bijna alles op zjn staat. Hij vroeg me of ik zijn schulden over wilde nemen.Dit heb ik nog iet gedaan.
Ik weet niet wat ik moet doen?
We staan op de rand van de afgrond, we worden met kids en al het huis dan uitgezet. Hij wil dat ik alles regel, alleen ik heb de kracht er niet meer voor. Het klinkt allemaal heel erg mooi. Ik ga bij hem weg, begin opnieuw., geen schulden meer, nog geeen baan, maar dat kan natuurlijk allemaal nog komen
ik woon nu in drenthe waar hij vandaan komt, ik kwam uit het westen. als ik wegga dan wil ik daar ook naar terug.
Maar ik durf niet, bang voor het onbekende, ergens wilik wel, maar wat houd me toch tegen. want hij is heel lief, nog hoop dat hij lief voor me zal zijn.
HIj heeft toegegeven drugs gebruikt te hebben. maar dan maar 1 maal. om wakker te blijven.
Tja ik heb twijfels.
ik vrag me af wat iswijsheid?
Bij hem blijven, de wsnp en drie jaar van weinig geld leven, met iemand die mij de schuld wil geven. maar wel hopend dat het goed komt. Hij zegt tegen mij dat hij zo geworden is, zo hard, gevoelloos dat het komt door de schulden die we hebben. En dat wanneer we er weer uit zijn alles wel weer goed komt?
Iemand ervaring daarmee.
Of ga ik weg en ontspring de dans wat wsnp betreft en verbreek mijn relatie. wat is wijsheid. Ik wil blijven en ik wil weg. waarom kan ik geen keuze maken. HELP.
-edit- verplaatst door admin
Eindelijk
11-05-2006 12:41
Ja, ik heb hie ervaring mee. Je zal achterblijven of leven met zijn schuld, zodat hij weer ruimte heeft met of bij een ander weer schulden te maken. Ze hebben een chronisch te kort aan geld en dat zal altijd zo blijven. Het zal ook altijd jouw schuld zijn dat hij in de problemen zit. Hij gebruikt je. Is wie hij is en zal niet veranderen. Hoop dat je de kans ontspring en een nieuw leven zonder hem en schulden begint. Veel sterkte en liefs Eindelijk
bb
11-05-2006 13:08
Ja....hoe moeilijk het ook is.Als je nog een kans wil om gelukkig te worden, ga dan alsjeblieft bij hem weg.Het zal alleen erger worden als je bij hem blijft.En jij bent veel meer waard dan dat.Jij verdient het om met iemand te zijn die lief voor jou is.Die het belangrijk vind dat jij gelukkig bent. Ontneem jezelf die kans niet...ik wens jou veel sterkte,moed en geluk.
liefs,bb.
girl
11-05-2006 15:27
he een vriendin van mij is hulpverleenster en die heeft ooit aan iemand anders het heeel sterk afgeraden om een schuld over te nemen. Doe dat astjeblieft niet! Ik heb in ieder geval het idee dat je twijfelt dus doe nix waarop je strax niet meer terug kan komen. (behalve bij hem weggaan, dat vind ik prima! maar die beslissing moet je zelf maken)
Heel veel sterkte!
Andrea
11-05-2006 16:39
Wat je ook besluit te doen, neem in ieder geval NOOIT maar dan ook NOOIT zijn schulden over.
Want mocht het toch fout lopen tussen jullie ben jij verantwoordelijk en niet hij en dat maakt a de eventuele definitieve stap maken nog moeilijker en b zal zo´n schuld ook nieuwe toekomst opbouwen veel gecompliceerder maken, zeker als je ervoor zou besluiten samen met je kinderen verder te gaan.
Laat je niets wijsmaken hoor en laat je niet manipuleren.
- streepje
11-05-2006 22:07
Begrjip ik het goed dat jullie samenwonen? Laat ik je dan dit vertellen.Ook mijn vriend is in de schuldsanering terrecht gekomen. Wel geheel op zijn naam. Want volgens mij moet je wel erg goed lullen wil je bij de rechter de schulden van een ander kunnen verklaren. Mijn vriend werd het hemt van het lijf gevraagd waarom hij schulden had ,hoe dat kwam enz. Hij had een goede reden en daardoor is het toe gekend. Maar je komt echt niet meer zomaar in de schuldsanering tegenwoordig en al helemaal niet met schulden die niet persoonlijk op jou van toepassing zijn.
Ten tweede wou ik zeggen, als je samen woont, en de schuld staat op 1 naam. Dan wordt de boel qua woonlasten door de helft gedeeld en naar rato blijft er een bedrag over dat afbetaald moet worden. En stel het staat op jou naam maar hij werkt en jij hebt geen inkomen, dan kan het niet eens, want je MOET inkomen hebben en alles er aan doen om aan inkomen te komen anders kan je niet afbetalen en kom je er nog niet in. Ik raad je aan om meer info hier over te zoeken want het is neit zo simpel als je vriend ff zegt.
En wat hij zegt over hoe hij zo geworden is, komt me heeeel bekend voor, Tegen mij werd ook gezegd dat als de schuldsanering eenmaal erdoor was, alles rozegeur en maneschijn zou worden.....yeah right, klap op me kop zou je bedoelen. Maakt geen verschul hoor...
Als laatste wil ik nog zeggen....wat donderd jou het geld. Het gaat er om of jij nog bij hem wil blijven ja of nee. Of hij nu miljonair is of schulden heeft, dat moet niet uitmaken! Denk daar maar es over na meisje!
japke
11-05-2006 23:12
hoi,
mijn ex had tijdens onshuwelijk ook schulden gemaakt na de scheiding heeft hij gewijgerd te betalen en sommige stonden op mijn naam.hij had mijn hanttekening na gemaakt.
ik heb via de gemeente nu geregeld dat alles onder de gemeente krediet bank is gekomen.
geen vet pot 60 euro in de week,maar alles wordt nu afbetaald en binnen 3 jaar ben ik er van af.door zijn weigering is alles op mij teregt gekomen.neem nooit zijn schulden op je en kijk even na als alles wel op zijn naam staat.anders draai je overal voor op.
aafke
17-05-2006 08:58
gisteravond is het geescaleerd. ik ben nu nog aan het nakomen van afgelopen nacht.
Gisteravond was ik erg down, en mijn vriend kwam naar beneden en ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar we kregen ruzie. Uiteidnelijk stond hij hier voor mij, ik zat op een stoel achter de pc. En begon telkens te zeggen. IK WERK, het is MIJN LOON. ik betaal de huur, ik heb jouw 3jaar onderhouden. Ik had het niet meer, kreeg het gevoel, hij ziet zichzelf heel belangrijk en ikheb niets in te brengen. Ja ik zorg fulltime voor de kids, doe alles over de deurwaarders enz enz.
Maar goed hij stodn daar zo te roepen dat alles van hem was, zo voelde dat. Dus toen gaf ik hem uit frustratie een klap in het gezicht.
Ja dat had ik beter niet kunnen doen.
Want wat denkje , ik krijg er 2 terug
een klap in mijn linkerwang en een klap op mijn hoofd, rechts.
Hij zie sorry daarna, had ik niet moeten doen, en is naar de wc gevlucht.
Toen hij terug kwam heeft hij gezegd dat ik tot eind van de week had. om mijn spullen hier weg te halen en te vertrekken.
Nou ik gezegd dat hij geen poot had om op te staan ivm dat we dus beiden het huurcontract ondertekent hebben.
Krijg ik daarop het antwoord. Als je niet vrijwillig weg gaat, dan ga je wel tussen 6 plankjes de deur uit!!!!!!!!!
in andere woorden hij bedoelt me dood?????
Toen is hij naar boven gegaan en heeft mij alleen beneden gelaten.
ikke achter de pc gedoken, gepraat met wat mensen, die op msn zaten, die hebben me opgevangen.
Maar wat moet ik nu, hij heeft het uitgemaakt gisteren. En ergens wil een kant van mij het weer goed maken.
Wan th ij zei gisteravond ook, hij had me gewaarschuwd. Ik heb eerst geslagen. dus ik mijn fout dat het nu nog een keer gebeurd is.
ik draag dus nu het schuldgevoel, heb ik erzelf om gevraagd?
is het uiteindljk mijn schuld dat ik hier zo zit.
met koppijn, dikke ogen enz (dikke ogen van het huilen)
ik weet het niet zelfs nadit weet ik niet wat ik moet doen. Stom eigenlijk of niet?
-edit- verplaatst door admin
aafke
17-05-2006 09:26
om de een of andere manier sta ik hier het voorhem op te nemen, vraag me neit waarom
zorgen dat dit hele gebeuren onder 4 muren blijft
dat een buitenstaander er niets van af komt te weten
x.x.x.
17-05-2006 09:38
Is dit de eerste keer dat hij je geslagen heeft? want dat schrijf je namelijk niet. Mocht dit vaker gebeurt zijn, dan zou ik maar heel snel m,n biezen pakken, en voor mezelf kiezen. Een keer slaan, altijd slaan. En op den duur, wordt het van kwaad tot erger. Heel veel sterkte!
Naam onbekend
17-05-2006 10:07
Aafke, ik wil je adviseren er wel mee naar buiten te komen, en iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen. Het kan voo jezelf heel verhelderend werken om (zoals hier) er over te praten. Sterkte!
Andrea
17-05-2006 10:50
Hoi Aafke,
Ik kan je alleen maar adviseren eens goed naar jullie relatie te kijken, wil je zo doorgaan ? Wat moet er veranderen en is daar een kans op ?
Kijk uit voordat het echt escaleert.
Dat je hem geslagen hebt is al geen goed teken, ik werd ook veel geslagen om niets en na een aantal jaren ging ik ook over tot slaan gewoon uit frustratie en doordat ik zijn woorden, treiterijen en daden niet meer kon verdragen, hij zag echter niet in dat ik hiermee aangaf hoe machteloos en wanhopig ik me voelde en de grens van het geweld vervaagde, hij sloeg mij meer want ik sloeg hem toch ook en zo raakt het einde zoek en de stap tot geweld wordt steeds kleiner.
Kijk uit !
Sanne
17-05-2006 19:50
Heey Aafke,
Ik heb je andere verhalen ook gelezen volgens mij is je man niet echt goed voor je en behandeld hij je niet met het respect wat je verdient. En aan je te horen dat je dikke ogen hebt van het huilen ben je ook niet gelukkig met hem. Je kan denk ik beter, wat de rest ook adviseert die gereageerd hebben, bij hem weggaan. Kijk als je veel schulden hebt samen lopen de spanningen alleen maar op. Jullie raken allebei gespannen omdat jullie alles op alles moeten zetten om een beetje rond te kunnen komen. Jij werkt volgens mij niet, maar vind ik ook niks verkeerds aan je zal er toch ook voor je kinderen moeten zijn dus zit werken er niet altijd in. Denk heel goed na of je nog wel bij hem wil blijven en of je niet beter af bent zonder hem. Ik hoop dat je snel een goede beslissing kan nemen voordat het te laat is. Ik ben bang dat dit van kwaad tot erger wordt, vooral omdat het al een hele tijd speeld. Sterkte.
Liefs Sanne
aafke
18-05-2006 08:38
Gisteren ben ik bij het politiebureau geweest. Heb daar een melding gedaan over wat er die avond gebeurd is. Nou ik werd heel serieus genomen. De agent heeft me zelfs die middag terug gebeld. Ikheb geen aangifte gedaan. Nog niet, wil er eerst nog over nadenken.
Maar de agent heeft me teruggebeld met het feit dat hij dingen in het systeem al had staan van mijn vriend. Er was een mail terechtgekomen. Een mail diehij zelf naar een collega gestuurd heeft. Een mail waarin staat (waaarschijnijk toen ij heel boos was) dat hij in staat in ik weet niet meer precies maar komt er op neer dat hij toen al gezegd heeft dat hij wel in staat was mij ende kinderen wat aan te doen. Zo ver was hij ondertussen.
En dit met de datum 31 maart.
Ik schok en de agent stelde voor om aangifte te doen en dat ze het daar goed in de gaten gaan houden.
Dit is zijn EIGEN verhaal. Ik weet neit wat ik heir van moest denken.
Toenik weer ophing en we de dan 'normaal'doorleeft hadden hebben we toen de kids op bed lagen gepraat.
Ik wilde weten of hij me op dit moment nog steeds dat aan zou kunnen doen. (bedoel doodslag) HIj zei nu niet, toen wel,ik was boos, JIJ sloeg mij eerst.
Ik twijfel me suf, want was er maar iemand die antwoord heeft.
Andrea
18-05-2006 09:48
Hof Aafke,
Ik begrijp je voorgaande bericht niet helemaal, Heeft je vriend die mail ,waarin stond dat hij jou en de kinderen wel wat aan zou kunnen doen,naar zijn collega verzonden in maart en heeft die collega deze mail doorgestuurd naar de politie ?
Heb jij zelf iets van die dreiging gemerkt en wat er in zijn hoofd omging destijds ?
Ik vind het toch beangstigend allemaal, neem afstand van deze man omwille van jezelf maar ook voor je kinderen voordat het echt escaleert !!!!
Liefs, Andrea
aafke
18-05-2006 10:46
ja andrea je begrijpt het helemaal.
alleen hij weet niet dat die mail ibj de politie ligt.
Ik weet neit wat ik hier van moet denken. Ik wil wel weg, maar waar begin ik. Heb 2 kids, huisdieren enz enz. Wat neem je mee en ga zo maar door. Heb geen auto die ik met spullen kan volgooien, familie van mij hebben geen auto. Ik weet niemand die mij op dit moment zou kunnen verhuizen en waar moet ik naartoe? al die vragen
Eindelijk
18-05-2006 10:52
Aafke, zorg dt je van belangrijke papieren (paspoort etc.) een kopie heb leg dat bij een vertrouwens persoon. Wat geld achter de hand en zorg dat er wat kleding van jezelf en je kinderen ergens ligt, zodat je niet zonder iets op straat komt te staan. Je kan dit langzaam opbouwen zonder dat hij hiervan weet. Vertel het nooit ook niet als jullie rusie hebben.Op een dag zal dit escaleren en kan je met je kinderen naar een blijf van mijn lijf huis (bijvoorbeeld). Wens je veel sterkte en liefde Eindelijk
Sanne
18-05-2006 20:07
Heey dit is een heel goed idee. Dit moet je ook echt doen Aafke met die spullen en belangrijke papieren. Het is even moeilijk met je spullen enzo en waar je naar toe kan als je weggaat maar er zal snel een oplossing naar je toe komen dat zal je binnenkort zien. Heel veel sterkte... Liefs Sanne
bella
28-11-2006 14:30
Hou aafke
Ten eerst snap ik niet dat je iemand die zo met je gevoelens speelt toch weer beloont wordt, ga weg bij hem dit is geen leven voor jou en je naam op zijn schulden laten zetten waar haalt ie het vandaan wat ga je doen als ie toch vertrekt en hij gaat toch naar dat meisje dan zit jij met twee kinderen,denk na aafke ik kan hier over meepraten ik ga namelijk ook het wnsp in en geloof me dat is geen pretje,het is niet even zijn schulden aflosen je moet eerst nog gehoort worden door de rechter en aangeven waarom je aan de schulden bent gekomen,en je kan niet zomaar in het wnsp terecht komen heb je al bij een schuldhulpverlening opgestart,er moet een voortraject zijn voordat de rechter zegt je hebt genoeg gedaan om van je schulden af te komen, je komt niet in de wnsp als je fraude hebt gepleegt openstaande bedragen hebt van verkeersovertredingen. Denk goed na Aafke je mengt je in een probleem die neit meer te stoppen is ik wens je veel sterkte toe maar ik raad je af om zijn schulden jou schulden te laten worden want jij staat straks voor 5 jaar geregistreerd bij het bkr zodat je niets meer kan kopen of kan aanvragen sterkte aafke en denk in godsnaam heeel goed na