qq28-02-2006 00:24
hallo allemaal,
ik ben vandaag voor het eerst op deze site,en de verhalen die ik heb gelezen,heb de tranen in mijn ogen,alles komt weer naar boven.het is inmiddels 1 week geleden,en ik zit in een diep zwart gat,zo diep hoop dat ik er ooit weer uitkom.mijn vriend heeft me 1 week geleden in elkaar geslagen,ik was zo bang,hij trok me naar zich toe sloeg zo hard op mijn hoofd,ik viel op de grond.hij trapte in me in me rug, buik,ik was zo bang,ik kon niks doen hij is groot en breed,ik dacht dat ik nooit meer wegkwam.toen moest mee naar de andere kamer en daar ging ie gewoon door met slaan,ik dacht dat ik daar nooit meer wegkwam.het duurde ook zo lang ik probeerde naar de deur te schuiven maar hij trok me terug of ging bij de deur staan.toen ie op gegeven moment rustig werd,okal vertouwde ik dit ook niet,ging ie erg lief doen.ik snapte er niks van daar stond ik dan te trillen van top tot teen.uiteinelijk ben ik toch weggekomen.ik dacht dat t me laatste avond was zo bang was ik,doodangst heb ik gevoeld.ben nu 1 week verder,hij wil graag dat t goedkomt,maar ik kan t niet meer,voel me niet veilig bij m.t is raar want ik mis m en hou nog van m.en dat snap ik niet,maar er zijn meer mensen die dat hebben heb ik gelezen,zo raar zo slaat iemand je laat ie je zo bang voelen en toch mis je m.ik snap dat niet.ben zo verdrietig.voel me zo eenzaam.hoop dat ik ooit uit dit hele ontzettend diepe zwarte gat kom.




Laatste 20 reacties:
 hurt(v)  05-09 23:19 
 bianca  04-09 23:34 
 madeliefj  04-09 23:31 
 Dinah  03-09 21:49 
 madeliefj  02-09 21:19 
 madeliefj  02-09 16:36 
 madeliefj  02-09 16:34 
 bianca  01-09 21:21 
 Helena  31-08 01:00 
 najat  30-08 17:43 
 najat  30-08 12:59 
 tweeling  29-08 11:30 
 geitje  24-08 12:39 
 Helena  18-08 17:33 
 geitje  18-08 17:16 
 Dinah  18-08 16:35 
 Helena  10-08 20:56 
 najat  29-07 19:34 
 Helena  29-07 19:31 
 geitje  29-07 19:28 
74 reacties:
blue eyes28-02-2006 09:39
qq wat jou is gebeurd is mij ook overkomen.8jaar lang! wel met vlagen, maar je kon er op wachten dat het weer een keer mis zou zijn.ik vind het heel knap dat je je verhaal hier hebt neergezet.dat is al je 1e stap.nu is het de vraag wat wil je?? je wilt uit dit diepe zwarte gat komen...met of zonder hem? meis het enige wat ik jou als raad kan geven, als je vriend je dit aan gedaan heeft, blijft meestal niet bij 1keer.wordt meestal van kwaad tot erger.nou kan het ook zijn dat jou vriend behoort tot de categorie dat het eenmalig was....meis denk heeeeeeel goed na wat je wilt.want als je er eenmaal weer inzit, is het heel moeilijk om er weer uit te komen.ik kan het weten.
liefs blue eyes


Eindelijk28-02-2006 11:23
Het komt wel goed, het is maar tijdelijk, dat is wat we willen, maar heus niet gebeurd. Heb het jammer genoeg allemaal mee "moeten" maken. Ook ik heb dit gedacht. Alles lijkt weer koek en ei en hup dan begint het weer. Er is elke keer wel wat te bedenken om te gaan slaan. Dan had ik weer een verhouding. Slaan. Dan stond de standby knop van de tv nog. Slaan. Allemaal onbenullige dingen wat voor hem een uitlokking was om te gaan slaan. Bedenk goed dat jij dit alles ook mee gaat maken, todat er een knop bij je omgaat. Ik heb mijn verhaal hier in gedichtvorm neergezet om het een beetje van me af te schrijven, maar echt vergeten doe je het nooit. Een trauma heb ik er aan over gehouden. Was ik maar eerder weeggegaan en had ik hem maar niet al die kansen gegeven om mij zo te slaan en te vernederen. Want ze voelen zich op dat moment niet schuldig maar het mannetje. Waardeloze gasten zijn het en ik hoop dat jij het niet zolang laat doorgaan als ik heb gedaan. Jezus wat heb ik een spijt dat ik gedacht heb dat het nogwel goed zou komen. Ze zuigen al de energie uit je, zodat je niet normaal mee kan denken. Laat het niet zover komen als bij sommigen van ons. Besef bij de eerste klap dat de liefde over is en luister niet naar zijn mooie praatjes. Je bent niet zijn meisje maar een bezit waar hij mee kan doen wat hij wil. Let maar eens goed op hoe hij over je praat en wat hij zegt tegen je. Hondenleven hoezo!!!!
Wens je heel veel sterkte om de juiste beslissing te nemen en kies wel voor jezelf, want je ben zoveel meer waard als wat je nu krijg.
Liefs Eindelijk


Luna7128-02-2006 14:02
Hondenleven> idd kan je er veel uithalen hoe hij tegen je praat. Ik voelde me net een huissloof bij hem. Overal commentaar op en owee als ik iets terug zei. Je behoord gewoon bij de rest van de meubels. Klinkt misschien raar maar voor mij voelde het echt zo. En dan na een rotdag kreeg ik altijd een mailtje vanaf zijn werk, dat het hem zo spijt dat hij zo lelijk tegen mij had gedaan. Lekker stoer om het via de mail te doen, het recht in mijn gezicht zeggen dat kon hij helemaal niet. In gezelschap van anderen was hij de perfecte partner, dan was hij echt lief voor mij, maar zodra we alleen waren had hij al geen aandacht meer voor mij. Lekker schijnheilig! Kop op meid, laat hem barsten ook al zegt je gevoel nog dat je van hem houdt. Je hoeft het niet te snappen. Ik heb mezelf dat wel honderden keren afgevraagd: Waarom hou ik van deze loser? Het feit dat het jou pijn doet is omdat je van hem hou. Als iemand het je zou flikken waar je niets om geeft dan interesseert het je niets. Maar als degeen waar je zoveel van houdt je zoveel pijn doet is het extra dubbel.
Sterkte en liefs Luna


bloemen 4128-02-2006 15:23
Wonderlijk die verhalen, ik ben nu 5 jaar gescheiden van een man die mij geestelijk mishandelde, uiteindelijk hebben we nu een goede ouderrelatie. Nu heb ik enige tijd een realtie met een man , ook met twee kanten. Hij kan ontzettend innemend en integer zijn maar is ook een lopende tijdbom. Een trigger en zijn verbale woede barst los. Uiteindelijk ben ik degene die het gedaan heeft. Hij is nu op vakantie en heb ik de tijd om tot rust te komen. Ik had een goede reden om niet mee tegaan, maar kon het niet meer opbrengen om samen tegaan, uit angst voor heel veel ruzie. Ik weet dat ik deze relatie los moet laten. Nu ik van die roze wolk af ben zie ik meer zijn donkere dominate zijde. Een toekomst zo samen zit er niet in, helaas zijn er ook wederzijds kinderen bij betrokken die erg verknocht zijn op elkaar. Vandaag heb ik een rotdag en mis hem en zijn kinderen, maar wil sterk zijn om hem dit niet te laten weten. Gelukkig vond ik deze site en met dezelfde soor problematiek.
Samen staan we sterk!!!!!!!!!


qq28-02-2006 20:12
dank jullie wel voor de reactie s.ik ben zo verschrikkelijk down,het is soms beangstigend.er is die dag nog meer gebeurt(ook tijdens die gebeurtenis),iets wat ik t ergste vind van alles,maar ben zo bang om t op te schrijven,omdat ik bang ben dat hij dit ooit zal lezen,dat ie ooit misschien een s op deze site kom,en dat ie me verhaal dan ziet,en ik wil niet weten wat er dan gebeurt,daar ben ik doodsbang voor,anders had ik t wel opgeschreven,want t zit me zo dwars en zo diep in me,het maakt t echt bijna ondragelijk.


qq28-02-2006 20:22
wat ik ook zo erg vind,heb m al een paar dagen niet meer gehoord,en dan zoek ik toch weer dat contact via mail.ik snap mezelf niet meer.misschien zit ie wel bij een andere vrouw,t maakt mij zo gek dit.


Luna7128-02-2006 20:24
Ik ben nu op de chat, misschien kan je daar je hart wel ff luchten
Luna


luna7128-02-2006 20:48
Ik viel dus weg en dan duurt het nogal lang.Moet de comp dan weer opnieuw opstarten, sorry meid.
Sterkte en hou je taai.
Liefs Luna


qq28-02-2006 20:50
ik zal me best doen.al weet ik niet hoe.bedankt voor t babbelen.


Luna7128-02-2006 20:51
Ik ben er weer hoor.


qq28-02-2006 23:09
ik was al offline sorry.


schorpioentje7701-03-2006 00:14
ik hoop dat je door onze ellende te lezen dat jij wijzer bent en wel een punt achter je relatie kan zetten! ook ik ben 7 jaar lang geestelijk en lichamelijk mishandeld en verkracht door me ex partner.. Ik ben nu 28 jaar en heb 4 kids van hem en ik leef in doods angsten ik weet niet meer wie ik ben en ben alles en iedereen om me heen kwijt geraakt door hem! Een persoon die je slaat kan niet van je houden! heel veel sterkte en ik hoop dat je een juiste beslissing neemt!




qq08-03-2006 21:55
naar je verstand luisteren,is het beste in deze verhalen.na die dag dat ie me sloeg sprak me verstand:het is over,nu aangezien hij wil dat t weer goedkomt en ik nog steeds van m hou,liggen mijn gevoel en vertand met elkaar overhoop.heb soms het gevoel dat ik weer terug ga vallen in zijn armen.dan druk ik weg wat er is gebeurt,omdat ik t goeie in m wil zien,maar ben zo bang dat er meer klappen zullen vallen in de toekomst.ik snap mezelf niet meer ik heb doodsangst voor m gevoeld die dag,maar ben zo bang dat ik terugval in zijn armen.sterkte

-edit- verplaatst door admin


qq08-03-2006 23:58
Ik heb precies het zelfde meid. en ik ben al zo vaak weggegaan...en weer terug gegaan. Zo vaak mijn best weer gedaan, hij ook, maar toch gaat het weer fout, het lukt maar niet. Zo vaak terug gevallen in die armen die je zo nodig hebt, maar die je ook zo pijn doen...Je houden van gaat niet zomaar weg.... Ik ben nu ook niet bij hem en mijn verstand zegt, laat hem, maar mijn hart mist hem enorm...kijk anders es op mijn weblog, misschien heb je er ook wat aan. En praat hier veel, helpt mij ook enorm...met anderen, schrijf veel,en ga jezelf afleiden, zo probeer ik het te doen....

www.loveandwar.web-log.nl


tulp09-03-2006 15:34
Het is heel herkenbaar het niet overheen komen van het gevoel en verstand. Maar ik dnek dat je in deze situatie beter je verstand kunt volgen dan je gevoel.

Iemand die van je houdt wil jou geen pijn doen.


qq16-03-2006 18:23
volgens mij ben ik zwanger,ik hou nog steeds van hem,het is zo mistig in mijn hoofd..heb het gevoel dat ik me laat meevoeren. heb geen kracht meer.

-edit- verplaatst door admin


-16-03-2006 21:19
Hoe kom je er bij dat je zwanger bent dan joh...en dat moet je wel zeker weten dan he???...als je zwanger bent, denk dan helemaaal goed na, want als je zwanger bent, dan ben je nog es dubbel in de war, terwijl je dat al was...Ik had precies het zelfde, en een elleeeede dat ik heb gehad..
En je hebt wel kracht, niet zo praten meid, kom op, geen kracht, juist wel. Wat je allemaal hebt mee gemaakt, de beslissingen die je hebt genomen, de dingen die je hebt gedaan, dat was allemaal dankzijn je eigen kracht...die zit in jou, misschien nu eventjes heel erg ver te zoeken, maar het is er nog wel ...heus...!!!


qq17-03-2006 20:00
heb jij de baby toen gehouden?


-17-03-2006 21:51
Ja, een super leuk mannetje...precies zijn vader ook, heel raar eke dag...Ik hou ontzettend veel van hem en zou hem nooit willen missen. Ik heb echt gelukt, want tijdens mijn zwangerschap veel enge dingen meegemaakt, maar mijn zwangerschap bleef goed gaan en hij is gezond gebeuren. Die kleine is echt mijn wondertje...


qq19-03-2006 16:05
ik ben superblij voor je dat het allemaal zo goed is verlopen.bedankt voor je reactie s ,het is fijn om te praten met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.


-19-03-2006 21:19
MAar weet jij het al zeker dan? Heb je al test gedaan. Je moet het natuurlijk wel zeker gaan weten he? Want dan kan je (rustig) gaan nadenken over wat je wil en het hoe en wat enzo. Je mag mij natuurlijk ook altijd van alles en nog wat vragen. Ik zeg wel, makkelijk is het niet, maar ik totaal geen spijt van mijn kleine wondertje in iedergeval!

www.loveandwar.web-log.nl


qq20-03-2006 18:36
ik ga binnekort een test doen,maar ik heb wel de symptonen.ik laat het je weten.nogmaals bedankt


qq29-03-2006 09:31
ik ben weer terug bij mijn vriend.het is een tijdje geleden dat ie me in elkaar geslagen heeft.toen ik bij m terugging deed ie lief,en had ik t gevoel dat ie echt blij was dat ik terugkwam bij m.maar nu lijkt t wel of ie die dag dat ie me geslagen heeft alweer is vergeten,en doet ie minder enthousiast.komt dit vaker voor?

-edit- verplaatst door admin


-29-03-2006 14:38
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helaas is dit doodnormaal....
Hoe is het nu met je,ben je nou zwanger of niet?


lOveOne29-03-2006 15:21
ik ben ook zwanger en ben erg bang.. mijn man houd niet van kinderen.. hij weet het nog niet!


schorpioentje....29-03-2006 15:40
ja dit is normaal en zal steeds erger worden!!!!! Hoe meer jij pikt hoe slechter rotter en gemeener hij word!!!!!


qq29-03-2006 16:16
nee ik ben niet zwanger..vals alarm.ben er wel verdrietig om.wat ontzettend gemeen dat ie dan nu weer zo doet mijn vriend,dacht dat ie weer lief was.hij is het blijkbaar snel weer vergeten,alleen ik niet.


anoniemmetje29-03-2006 17:14
Hij verandert niet.. De eerste paar weken kunnen weer geweldig zijn, daarna wordt het weer ent als daarvoor.
Zorg dat je het een en ander geregeld hebt voor jezelf, zoals geld, huis en vrienden of familie om je te steunen.
Een zwangerschap kun je zeker niet gebruiken op dit moment toch? Kom op hoor, vecht voor jezelf!


-30-03-2006 20:26
tuurlijk ben jij verdrietig.....is niet raar. Want stiekem diep in je hart had je het geweldig gevonden...en zou je hopen dat het misschien daardoor beter zou worden...Je weet tog, ik heb het meegemaakt. Ik ben nu alleen met kleintje en zijn vader zit voorlopig vast...dit was niet mijn droom...Ben dol op mijn boefie hoor, ben ook een volwassen vrouw en red me prima, maar tog, tis klote, dit wil je ook niet voor je kind.....hou je sterk en wees slim en denk heeeel goed na meissie!


x.x.x.31-03-2006 10:29
Hij verandert niet. Na een tijd, valt hij weer in zijn oude patroon. Jij gaat misschien je grenzen steeds verder verleggen, en hij doet daar aan mee.En zo wordt het van kwaad tot erger! Denk goed na! Ze kunnen soms heel lief zijn, maar na een tijd worden het weer tirannen. Het zijn echte toneelspelers. Ik hoop dat dit voor jou niet op gaat, en wens je heel veel sterkte.


Andrea31-03-2006 12:44
Ik sluit me volmondig aan bij de vorige reakties.
In de meeste gevallen is diegene die zo bruut en onredelijk kan zijn ook de meest lieve persoon als hij weer berouw heeft.
Je valt er weer voor, je denkt dat je nu het ergste gehad heb met hem en dat alles vanaf nu beter zal gaan.
Was het maar zo, jij gaat op je tenen lopen, je grenzen verleg je steeds beetje bij beetje en hij maakt daar gretig gebruik van.
En zo modder je door tot de situatie uit de hand gaat lopen.
Kijk het aan maar stel je grenzen, en niet voor even want dan verleg je ze slechts, maar voor altijd.


qq02-04-2006 18:00
bedankt voor jullie reacties,het helpt me echt door de tijden heen.


Lisanne06-04-2006 19:12
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad.. Kijk uit! Echt waar als ze eenmaal zo doen, blijven ze zo doen!


qq12-04-2006 08:51
Ik word helemaal gek!het is zo uit de hand gelopen,t is echt niet meer leuk.me vriend heeft mij niks gedaan hoor.Mijn broer is het niet eens met de keuze die ik heb gemaakt, en dat is bij mijn vriend bliven na wat ie heeft gedaan.komt mijn broer als een idioot aan de deur bij me vriend en mij begint te schreeuwen als een idioot,gooit dingen stuk wie denkt ie wel niet dat ie is om zo te doen als ik niet die keuze maak die hij wil.hij vind dat ik me teveel afzonder,zijn ding, ik leefde prima met me vriend, 1 vriendin en me familie.waar haalt me broer het recht vandaan zoiets te doen.later komt me vriend thuis ik alles opgeruimd.probeer me vriend uit te leggen wat er is gebeurt die flipt dat me broer daar is geweest en dingen heeft stukgegooid(me broer en me vriend liggen elkaar al totaal niet)me vriend helemaal superboos.ging naar me broer ze huis, ik ging weg,wou rust werd helemaal gek.bel me vriend later word ie ook nog boos op mij. ik heb m niet meer gesproken.ben nu bij me moeder. dit had me broer nooit mogen doen.

-edit- verplaatst door admin


jennie12-04-2006 09:26
Wees niet te boos op je broer.Hij doet dit waarschijnlijk uit liefde.Je vriend doet dingen die erger zijn,en die kan je ook vergeven.


Eindelijk12-04-2006 11:06
Lieve qq, wat zou jij doen als je wist dat je zus zo erg mishandeld werd door haar man. Toekijken????? Veel sterkte en liefde Eindelijk.


schorpioentje....12-04-2006 12:43
eigenlijk zou je super trots op je broer moeten wezen want je vriend is de gene die harstikke fout zit en niet je broer!!
Misschien dat je dta ooit nog eens in gaat zien!
Ik wens je wel sterkte met de situatie want dat zal niet makelijk wezen lijkt me...


anoniem12-04-2006 17:50
Ik kan je broer begrijpen..totale machteloosheid dat hij zijn zus zo achteruit zien gaan. Maar zolang jij het nog niet wilt inzien, je hebt een keuze gemaakt en dat is bij je vriend blijven. Misschien maar niet meer zoveel tegen je broer vertellen. Kan hij ook niet boos worden. Succes..


qq12-04-2006 19:46
ik heb niet veel aan me broer verteld,het was tot nu toe bij die ene slaanpartij gebleven,gelukkig.hoe kan ik nu trots zijn op me broer?me vriend wil me niet meer spreken hij reageerd niet op mijn telefoontjes.terwijl ik hier niks aan kan doen dat me broer dit gedaan heeft.ik ben zo verdrietig.waarom doet mijn vriend zo tegen mij nu?


-12-04-2006 21:25
nou doe mij ook zo'n broer....bij mij heeft nooit iemand een poot uitgestoken en nooit is es iemand voor mij opgekomen. Als ik een jongen was en een andere gozer zou mijn zusje slaan, mooi dat ik hem dan afmaakte!! Natuurlijk is hij het niet eens met je keuze. Moet hij dan maar in zijn handjes klappen en je applaus geven omdat je bij je vriend blijft. Tuurljk niet, dat zou niemand doen. En zeker het is jouw keuze en als jij er achter staat, dan is dat prima. Maar toch kan ik wel begrip op brengen voor je broer hoor. En je vriend, die doet nu dom tegen jou. Ja tuurlijk, hij weet heus wel dat hij fout is en dat je broer gelijk heeft. Hij voelt zich betrapt, iemand pakt hem nu op zijn gedrag en dat vind hij uiteraard niet zo leuk., Hij wil dat niemand zich er mee bemoeid zodat hij jou voor zichzelf kan houden. En hij laat het jou nu op deze manier voelen. Hij laat jou nu achter hem aan lopen, hoe meer je belt, hoe meer hij lekker niets zegt, zodat jij je schuldig gaat zitten voelen en er niet meer naar hem gewezen wordt.......
zoiets denk ik dus...misschien vin je het niet zo leuk, maar ik zeg het maar gewoon eerlijk meissie....ik snap dat je verdrietig bent en je wil dat je vriend weer lief tegen je doet en zodat jij kan zeggen dat je er niets aan kan doen...snap ik best wel....


Andrea13-04-2006 09:54
De bovenstaande reaktie slaat de spijker op zijn kop.
Je broer heeft je vriend met zijn daden geconfronteerd en ipv dat je vriend met je broer hierover praat trekt hij zich heel kinderachtig terug zodat hij het slachtoffer is in deze en jullie je allemaal schuldig voelen.
Je vriend is heel fout geweest en ik hoop voor je dat het tot deze ene keer beperkt blijft en dat hij zijn les geleerd heeft.
In ieder geval weet hij dat je niet alleen staat en dat is héél erg belangrijk is situaties als deze.
Laat hem alstjeblieft niet het kontakt met je broer en familie in de weg staan want dat zal hij na dit gebeuren waarschijnlijk wel van je gaan eisen en ik merkte al op uit je verhaal dat je buiten je vriendin en familie weinig kontakt hebt met de buitenwereld.
Loop hem niet achterna en bel hem niet weer, je vriend was fout, niet jij, niet je broer, en laat hem maar over de brug komen.
Als hij man genoeg is om zijn vriendin te slaan dat moet hij ook maar man genoeg zijn om zijn fouten onder ogen te zien en zijn excuses aan te bieden aan jouw familie en beloven dat hij niet in herhaling zal vallen.

Andrea


qq13-04-2006 19:10
mijn vriend is zeker fout geweest.er zijn dingen gezegd in het verleden waardoor mijn vriend mijn broer niet mag.en na wat gezegd is vind ik dat mijn vriend gelijk heeft.m n vriend wil me nog steeds niet spreken...maar kom op ik kan hier toch niks aan doen eergister nam ie wel op mijn vriend en toen zei dat dit mijn schuld is ook omdat ik mijn broer binnen had gelaten en mijn vriend wil niet dat mijn broer bij ons over de vloer komt.maar deze situatie overviel mij ook.mijn broer was zo kwaad.hij had het ook uitgemaakt die avond dat dit gebeurde...wat moet ik nou?


tomatje13-04-2006 22:12
je moet blij zijn dat je zo een broer hebt !!!!!!!! echt neem dit aub van me aan. Geweldige vriend die je hebt moet ik toegeven, je eigen broer mag niet binnen en jij luistert heel netjes knap van je. In je eerste bericht typ je nog dat familie mag toch ? Is je broer dan geen familie ? 1 vriendin jij denkt door wat hij allemaal zegt dat dit voldoende is ? wacht maar tot die vriendin een haar in de boter legt als er iets echt niet kan voor haar in jullie relatie, ik kan ervan meespreken. Eerst vin je de reactie van je vriendin wel oké als je er dan met je vriend over spreekt wordt het totaal gedraaid en geloof je hem ook nog en neem je afstand van je vriendin of zwijg je. Vooral niet zwijgen tegen anderen over je relatie als alles goed loopt en als er niks echt mis is kan dat toch? Zwijgen tegen anderen is je eigen nekslag. Typisch voor zulke vrienden ze willen intimiteit en dat wil zeggen niemand heeft iets met ons te maken en daardoor kan hij zich ook meer permiteren logisch toch. Dat hij ook nog U de schuld geeft wil zeggen dat hij geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn daden. Gemakkelijk toch iedereen zijn schuld buiten zijn schuld. Jij omdat je je broer binnen hebt gelaten terwijl hij die wet heeft gegeven "geen broer binnen" waarom eigenlijk ? Omdat hij hem zo niet moet en dan moet jij ook maar je broer niet meer moeten ? Jezelf al eens de vraag gesteld dat het zou kunnen dat hij schrik heeft van je broer ? Waarom een familielid uitsluiten uit het leven van je partner? Ga het hier bij laten en hoop dat het je goed gaat

liefs tomatje


Andrea14-04-2006 09:47
Je vraagt wat je nu toch moet doen....
Je moet jezelf eens afvragen waarom je geen sociaal netwerk mag hebben en waarom zelfs je eigen broer niet meer binnen mag komen.
Vind je dat zelf normaal ?
Waarom trek je alles wat je vriend doet in het goede en waarom geef je zo aan hem toe ?
Nu is het je broer die niet binnen mag en zometeen zijn het je ouders of je vriendin die commentaar hebben op het doen en laten van je vriend...wat dan ?
Ga je dan ook voor hen de deur sluiten ?
Kijk uit QQ want voor je het weet sta je alleen en wie gaat je dan helpen als je moeilijkheden met hem hebt...je geeft hem zo vrij spel.
Geloof mij maar, mij is hetzelfde overkomen en de situatie werd er niet beter op, slechts erger....


jennie14-04-2006 11:40
qq zit in een andere fase dan de meeste hier.

Meisje (want ik denk dat je best jong bent) lees de reacties goed terug.Iedereen wil je ogen een beetje openen.Wat er ook gebeurd is verder met je broer, dat staat los van jou reactie op je vriend, en het feit dat je jezelf heel erg aan het verliezen bent.

Liefs XxX


qq15-04-2006 10:30
bedankt lieve mensen voor jullie reacties.ik had mijn vriend net aan de telefoon,super erge ruzie gehad over wat er is gebeurt de situatie met me broer.mijn familie en me vriend liggen elkaar totaal niet meer door dingen die er zijn gebeurt in het verleden.nu heeft me vriend gezegd dat ik moet kiezen tussen me familie en hem.me broer hoef ik zelf niet meer te zien.maar me moeder kom op.hoe kan ie nou zoiets van me vragen dan houd ie toch echt niet genoeg van me?


Andrea15-04-2006 10:40
Hoi QQ,
Dit is allemaal zo het bekende patroon.
Laat je ouders nooit vallen voor hem, hij is het niet waard, niemand is dat waard.
Ga goed bij jezelf te rade..maakt hij je gelukkig zo ? Kan je dit een heel leven volhouden, alleen met hem ? Met een man die je niet respecteert en die jou niet goed behandeld ?
Het is mij ook overkomen, ik had alleen mijn ouders nog over en hem, kon hem nergens meer mee naar toe nemen en alleen kon ik ook nergens meer heen want ik wist wat de consequenties dan zouden zijn.
Ik weet niet hoe oud je bent maar laat je jonge jaren niet verzieken.
Ik ben zelf 33 en achteraf gezien heb ik er zo´n spijt van dat ik zoveel leuke en spontane dingen gemist heb om hem tevreden te stellen en om trammelant te voorkomen.
Als je vriend niet voor rede vatbaar is en het allemaal niet uit het standpunt van je familie kan of wil zien, laat het dan zo en geniet van je leven..

Liefs, Andrea.


-16-04-2006 01:38
Ik heb alles en iedereen laten vallen voor hem. Mijn vrienden, mijn hobbies, mijn eigen leven en eigen dingen en bovenal dus mijn familie........
En nu?
Nu heb ik helemaal niets meer en alles ik kapot.
Denk maar goed na over wat iedereen hier te zeggen heeft ja. Neem van mij aan, je geeft hem vrij spel en isoleert je zodat hij straks compleet in zijn macht heeft en hij je hele leven is. En ra ra hoe ziet je leven er dan uit?
Ik kan het weten.....
Succes meis, het duurde bij mij ook2 jaar eer ik het door had hoor en het eigenlijk te laat was. Misschien jij eerder?????


schorpioentje....16-04-2006 08:22
Dat hij aan jou durft te vragen je familie te laten vallen voor hem zegt zo veel over zijn karater! Als je wel voor hem kiest raak jij daar zo vreselijk veel door kwijt! Maar als ik jou reakties leest dan zal jij voor je vrind kiezen en zal je het zelf gaan ontdekken wat wij je proberen duidelijk te maken!

succes ermee!


blueeys16-04-2006 10:43
Van je vragen een keuze te maken tussen hem en je familie heeft niets met liefde te maken. Dit is één van de kenmerken van een hele foute man. Probeer eens neutraal naar alle reakties te kijken van alle vrouwen die je dit leed willen besparen. Ook ik heb de fout gemaakt me te laten isoleren en het heeft niets opgeleverd behalve nog meer verdriet en ellende.

Probeer te leren van onze fouten in plaats van ze te herhalen.

Als je toch een keuze moet maken maak die dan voor je familie. Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte.


qq16-04-2006 20:42
nogmaals bedankt voor jullie reacties.ik wil niet meer met hem samen zijn,ik wil het niet meer.hij zei dat ik t verdient had dat ie me in elkaar had geslagen,en hij heeft nog wat dingen gezegd die mij echt zoooooooooooooooooooo te ver gaan.ik wil dit niet meer ik wil niet meer met hem samen zijn.ik ben er klaar mee.en ik wil hier sterk genoeg voor zijn en dat ben ik!


Andrea17-04-2006 11:42
Volhouden qq, ook al doet het pijn en is het moeilijk.
Waarschijnlijk zal je nog veel fasen moeten doorlopen maar het enige wat je hierbij kan helpen is je wilskracht met in je achterhoofd alle nare herrinneringen over wat hij heeft gedaan en wat hij heeft gezegt, probeer daar maar aan te denken om zijn leuke en lieve kanten af te zwakken.
Héél veel sterkte,

Liefs, Andrea.


schorpioentje....17-04-2006 20:19
goed zo qq ik hoop dat je het volhoud je bent veel meer waard dan zo'n vriend!!
Heel veel sterke voor de komende tijd!!

liefs maria


qq17-04-2006 21:37
dank jullie wel voor de reacties.het zal een hele moeilijke tijd worden die komt,maar ik sla me er wel doorheen.over me moeder zei ie toen ie merkte dat ik niet ging kiezen van ok nou dan komt ze alleen niet meer bij ons thuis en ze moet ons niet bemoeien met onze relatie.dat begrijp ik,maar het is dat ie me wel heeft gezegd dat ik moest kiezen en dat kan niet vind ik.okal zegt ie nu iets anders hij heeft t wel gevraagd en wie weet als er iets gebeurt in de toekomst wat ie niet leuk vind met me familie stelt ie me alsnog voor de keuze.en dat ie zei dat ik t verdient had dat ie me geslagen had.ik wil niet meer,en de weg terug naar mezelf word heeel lang.


qq17-04-2006 21:56
ten eerste wil ik zeggen wat mijn broer heeft gedaan had ie nooit moeten doen.mijn ex vriend inmiddels vroeg waarom mijn broer t had gedaan,dus ik legde het uit.maar mijn ex vriend is er vanovertuigd dat het door iets anders komt.en hij heeft ook al bedacht wat niet hij.hij wil niet geconfronteerd worden met zichzelf.


qq18-04-2006 08:46
gaat dit verschrikkelijke bijna onhandelbare ik mis hem gevoel weer over?

-edit- verplaatst door admin


Maria18-04-2006 10:48
Ja!
Dat gaat zeker over, daar moet je echt even doorheen.
Een paar tips om het makkelijker te maken, afgezien van het welbekende afleiding zoeken, wat je ook zeker moet doen:
Probeer zo min mogelijk toe te geven aan leuke herinneringen, dat kan later nog wel weer, herinner jezelf eraan wat voor een klootzak het was, hoe je je voelde bij de mishandelingen etc.

Jezelf belonen met iets leuks wil ook nog wel eens goed doen, koop iets leuks voor jezelf, leuke broek of schoenen, of geurtje.
Je verdient het.

Sterkte!
maria


JOanne18-04-2006 15:00
houd het vol, het is het waard en uiteindelijk zal jij jezelf weer terug vinden en de kracht weer ktijgen en het allemaal echt gaan zien. Ik heb mijn relatie ook net beeindigt en er zijn heel veel momenten van ups en downs. misschien als je wilt kan je dat lezen op mijn weblog http://lovejoanne.web-log.nl het is zo moeilijk maar ik blijf me ook de erge dingen voor me halen om hem te haten en niet meer terug te willen, heel veel sterkte


Naam onbekend19-04-2006 00:10
ja, t is altijd na verbreken van een relatie, (of die man nu gek is of helemaal normaal) je mist hem in het begin heel erg. maar probeer aan jezelf te denken en je te dwingen om geen contact meer met hem op te nemen. als het kan praat er ook met iemand over regelmatig dat werkt ook goed!


Sky24-04-2006 23:38
Jazeker...het is even volhouden !!! Denk maar inderdaad aan al de ellende en hou je sterk! Anders wordt het ondraagbaar!
Tips: Ga maar fietsen, sporten, rennen....werk als een paard enz! Wordt zo moe dat je geen puff meer hebt om na te denken!!!! 's Avonds is het ergste als je naar bed gaat en niet kan slapen door al die gedachten die je in de twijfel brengen.
Sterkte, Sky


qq24-05-2006 21:09
hallo,ik heb n tijdeje geleden laten weten dat ik bij m weg was,maar ik ben weer bij m terug.het voelt alsof ik niet meer helder kan denken,dat ik niet meer weet wat goed en fout is.het voelt soms alsof ik geen persoonlijkheid heb inn ieder geval geen sterke,ik zeg of geef me grenzen wel aan,maar ga toch door er is geen echte stop.soms heb ik t gevoel alsof ik helemaal gek word.zoals nu hij is nog niet terug van zijn werk om 9 uur s avonds,hoe kan ik k nu vertrouwen,hij werd boos dat ik m belde en dat ik boos was waar ie bleef aangezien het al laat is.hij zei gewoon flikker maar op en zette ze telefoon uit.zo laat ik dus met me omgaan en ik ben boos kan er niet meer tegen maar ga toch door.voor degene die mijn verhaal niet hebben gelezen,mijn vriend heeft mij in elkaar geslagen doodsangst heb ik gevoeld dacht ik kom hier nooit meer weg.uiteindelijk toch gebeurt dat ik wegkwam.lichte hersenschudding,gekneusde ribben.ja geweldige man hoor maar t lukt me niet om weg bij m te gaan,maar t voelt niet meer goed,maar ik kom er niet los van.!!!help!!!!

-edit- verplaatst door admin


Joosje24-05-2006 21:21
Hoi qq, weet je ook waarom het je niet lukt? Heb je geen plek waar je naar toe kunt? Ben je (te) bang voor hem als je weg gaat? Denk je dat je niet zonder hem kunt? Of hij niet zonder jou? Moeilijk hoor... Als je voor jezelf opkomt, waardoor je je beter zult gaat voelen, reageert hij daar waarschijnlijk alleen maar sterker op. Waarom ben je teruggegaan? Veel sterkte alvast!


Sanne24-05-2006 21:35
Hallo qq, als ik je verhaal lees vind ik dat je man je echt slecht behandeld. Wie weet waar hij nu is en wat hij aan het doen is. Dit is niet normaal dat hij jou thuis laat zitten en dat hij zelf leuke dingen gaat doen. Je hebt al een keer een beslissing genomen om te gaan, dus als het je teveel wordt kan je weer gaan. Denk aan je eigen geluk en aan je eigen leven. Want je leeft maar 1 keer! Je verdient beter dan dit. Pak het wel slim aan, maak hem niet boos want dan gaat hij je vast weer slaan. Maak voor jezelf een plan om te gaan en probeer dan ook bij hem weg te blijven. Je geeft nu al aan dat het niet goed voelt. Denk goed over je toekomst na... Veel sterkte en succes met het maken van je beslissingen. Liefs Sanne


tomatje25-05-2006 06:49
Wat ik hier leerde is dat je al het goede ook moet zien als manipulatie dit was voor mij een hele stap in de goede richting. Schuldgevoelens moet je laten zijn bij wie de schuldige ervan is en ze niet op jezelf betrekken door een ander zijn woorden. Voor jezelf kiezen en niet over je grenzen gaan, alleen ze aangeven heeft bij je vriend blijkbaar geen zin.
ONGEZONDE SCHULDGEVOELENS:
zijn blokkades in geluk. Zij maken dat je jezelf remt in datgene wat jij echt wilt, hoe jij je voelt en wat je mogelijkheden zijn. laat ze je dus niet aanpraten die ongezonde schuldgevoelens kijk wie echt verantwoordelijk is voor het gegeven. Angst daar zijn ze goed in van ons dat te laten ervaren toch zul je deze moeten laten gaan en dat kan je alleen door echt je grenzen aan te geven en ook door te voeren zo merken ze dat ze geen MACHT meer over je hebben. Blijf bij de woorden die je uit. Goh allemaal makkelijk om te zeggen of typen maar ik weet ook dat het inmens moeilijk is, geloof in je eigen kracht, in je eigen kunnen want het zit allemaal in je!!!
geef jezelf niet op !


Andrea25-05-2006 11:37
Hoi QQ,
Ik kan natuurlijk zeggen dat je bij hem weg moet gaan, maar weet uit ervaring dat wanneer je nog gevoelens hebt voor iemand dat niet zo makkelijk is.
Ik heb te lang in dezelfde situatie gezeten als jij, meneer deed wat hij wilde en ik zat thuis letterlijk mijn wonden te likken terwijl hij zonder reden van opgaaf uren te laat kwam aanzakken of hele weekenden van de aardbodem verdwenen leek te zijn, mobiel altijd uit natuurlijk.
Je bent teleurgesteld,voelt je voor de zoveelste keer in de maling en niet serieus genomen en je weet dondersgoed dat je relatie verre van normaal is maar je blijft omdat je toch ergens
van hem houdt en graag wil geloven in zijn (loze) beloftes.
Zet alles eens goed voor jezelf op een rij, wat draagt hij bij aan jouw leven ?
Maakt hij je gelukkig ? Geeft hij jou de zekerheid die je nodig hebt ?
Ik kan alleen één ding hopen dat je net als ik, beetje bij beetje je liefde voor hem kan gaan omzetten in haat, het heeft bij mij heel lang geduurd, maar na het zoveelste pak slaag, beledigingen, valse beschuldigingen en beloftes is mijn liefde voor hem, en die was groot, omgeslagen in een gevoel van minachting en haat jegens hem, en dat is dé manier om je van hem los te maken.


Sanne25-05-2006 17:10
Ja Andrea dat klopt. Mijn liefde die ook heel erg groot was, want hij was alles voor mij. Is ook ongeslagen in hele erge haat en woede. Ik zeg je eerlijk ook al klinkt het hard, ik heb hem liever dood als levend, van mij mag die echt kapot gaan en hoe eerder hoe beter. Hij moet gewoon boeten voor wat hij gedaan heeft. En qq doe rustig aan, probeer dingen voor jezelf op een rijtje te zetten en maak je zelf alvast sterk voor als je straks de knoop doorhakt en weggaat. Liefs Sanne


kreeftje26-05-2006 18:04
Ja, dat deed mijn man ook.Gewoon weg blijven en mobiel uit zetten en als ik er wat van zei, tja mijn batterij was op.... En als ik dan ook een keer weg was, dan belde hij me op waar ik bleef, en dat het toch wel tijd werd dat ik thuis kwam. Met de nodige ruzies bij thuiskomst. Als ik dan zei dat hij het zelfde flikte was het allemaal niet waar en het heeft me ook een keer een blauw oog gekost. Het is een oneerlijke strijd die we voeren. En wat andrea en sanne zeggen, de liefde die omslaat in haat zorgt dat je los van hem komt. Merk dat ik daar ook naar toe ga. Ik kan alleen maar zeggen meid, zorg dat je sterk wordt en maak een verstandige keuze voor jezelf.( zeg ik ook tegen mezelf)Liefs kreeftje


zeeuwtje26-05-2006 22:49
hoi qq
ik weet dat je het moeilijk heb .
en dat je moeilijk van hem los kan komen
ik zeg ook zo vaak dit pik ik niet meer dit is mijn grens!
maar wat zijn onze grenzen?elke weekend alleen thuis mag niet weten waarheen die gaat enz.en natuurlijk die zelfmedelijden en boos heid op jezelf van waarom pik ik dit ben ik wel normaal?
ja meid wij zijn normaal hun niet maar draaien het zo om dat je daar niet meer in geloof
en maar aan horen hoe slecht je wel nie ben.
ik hoop dat jij ooit de kracht krijg om hem te kunnen verlaten want veranderen doen ze niet al hoop je nog steeds van wel
ik wens je heel veel sterkte en kracht toe dat hebben we allemaal nodig
liefs zeeuwtje


godislove27-05-2006 08:52
Hoi QQ

Lees het gedicht maar wat ik heb neergezet hier.
en ik hoop dat je alsnog de kracht krijgt om bij hem weg te gaan en ook weg te blijven!!
Dat valt niet mee, het lijkt zo'n zware magneet die je aantrekt. heb niet echt tips om beter vanhem los te komen tenminste kom er niet nu op. Wat ik wel weet is dat je in een erge ongezonde situatie(relatie) zit. En dat vreet aan je!! Laat het niet teveel wegvreten van je! Je lichaam is je tempel en het hoord zo behandeld te worden. Waardevol zo moet je je zelf ook gaan zien. je verdiend beter JE VERDIEND BETER JE VERDIEND BETER. you're wastin your time.
Maar goed er komt een dag dat je los van hem komt. Geloof daarin.

Sterkte
Liefs godislove


qq29-05-2006 20:13
bedankt voor jullie reacties.ik ben kapot zo moe van dit allemaal.gek is dat he dat je niet bij iemand weg kan gaan gewoon opstappen en weglopen ik kan het niet maar ik ben zo moe.


Joosje29-05-2006 20:16
Hey qq, misschien moet je eerst een beetje aansterken... Kun je er ook (even) tussenuit? Om je hoofd weer helder te krijgen?
Geef als het even kan toe aan slaap.. eet gezond, beweeg in de buitenlucht, kortom zorg goed voor jezelf (da's heel belangrijk :-) Maak daar een eerste prioriteit van. Liefs en sterkte van Joosje


rosemarie30-05-2006 10:05
Ik wil even reageren ,op alle inzenders ,

Ik ben nu 64 jaar ,en nu ben ik het tegeover gestelde ik durf geen relatie meer aan,ik heb in een hel geleefd vanaf m'n 24 ste ,slaan ,uitlokken van dingen illegale abortessen,die waren toen nog illegaal,scoppen in je buik toen ik 3 mnd zwanger was ,hij liet me ook gebruiken door andere mannen ,en als je niet wou voerde ie je dronken ,als je dat niet deed sloeg ie je het heleweekend door het huis dat heeft 10 jaar geduurd ,ik was al een keer eerder getrouwd geweest en dat was al niet anders daar ben ik weggegaan die heb ik leren kennen in australie toen ik22 was met 2 kinderen en een graagbare radio ,meer had ik niet het was een oostenrijker ,toen ben ik even een paar mnd bij m'n ouders geweest ,die gingen terug naar australie ik had iemand anders leren kennen,in nederland en z'n moeder had een boven woning vrij daar mocht ik dan met de 2 kinderen in ,ik heb er noit bij stil gstaan dat als m'n ouders weer weg waren hij me helemaal in z'n macht had,even tussen haakjes mijn vader sloeg ook ,dus toen hij zei dat ik beter terug kon met hun naar australie,dat zag ik ook niet zitten of hij me nou sloeg of m'n nieuwe vriend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en zo ging het maar door ik ben nu 22 jaar van hem af ,maar ik kan niet 1 relatie onderhouden ,ik wil het niet meer en kan het ook niet meer ,ik heb wel losse relaties gehad van 1jaar tot een van 5jaar ,maar ze hebben me nooit geslagen ik heb van tevoren gezegd als je me slaat vermoord ik je ,er is nog veel meer gebeurd en ik ben 8 jaar dag klinisch op genomen geweest,ik heb 4 keer zelfmoord gedaan echt gedaan niet gedreigd ze vonden me net op tijd,nu ik dat hier op schrijf komt het in al z'n heveigheid terug ,ik stop dus ook maar ,jullie hoeven het niet te lezen hoor ,het haalde gewoon alles bij me omhoog


qq30-05-2006 19:53
dat is heel heftig ik vind het erg voor u dat het zo is gegaan.we zouden van het weekend op vakantie gaan,maar ik ben bang,en het is niet goed las je bang bent voor je partner.nou ja partner,hij zou het er minder moeilijk mee hebben als het over zou zijn als ik.Ik weet niet hoelang ik erover zou doen om erover heen te komen het zou voelen als eindeloos.maar dames en eventueel heren,iedereen maakt toch fouten in zijn leven?in het begin van onze relatie ben ik met eeen paar dingen fout geweest,maar wat ik ook had gedaan hij had mij nooit in elkaar mogen slaan.toch?ik ben niet meer helder in mijn hoofd.


cindy27-12-2006 14:02
lieve qq ik vind het heel erg dat je in deze situatie leef. ik kan me voorstellen dat je gewoon elke dag misselijk bent van de ellende die de dag weer met zich meebrengt.Geloof me een man die je zo behandelt kan niet van je houden, je blijft hopen omdat er ooit misschien sprake was van liefde maar dat is gewoon voorbij geloof het alsjeblieft het gaat alleen maar erger worden. je gaat je elke dag rotter voelen en op een gegeven moment heb je gewoon geen zin meer om te leven.je kan echt ziek worden probeer of je toch weg kan bij die man alsjeblieft.


   Reageer