Patsy2215-08-2006 00:01
Een en al drama! Waar moet ik beginnen? Gelukkig vond ik deze site; ik heb er nu al veel baat bij! Ik kan op dit moment ook alle steun wel gebruiken die er is.

Vrijdag was het een week geleden dat mijn man en ik babyspullen voor de kinderkamer zouden gaan ophalen in Kesteren. We hadden die week ervoor een babykamer uitgezocht en die konden we op gaan halen. Ook zouden we een kinderwagen gaan kopen. Vrijdagavond zat ik echter al uren op H. te wachten voordat hij me om 20:15 uur opbelde met de mededeling dat hij onderweg was. Ik kon aan zijn al stem horen dat hij wat had gedronken, iets waar hij absoluut niet tegen kan. Even later kwam mijn zusje T. op visite. Ze werd gebeld door mijn jongste zusje, A.. A. vroeg T. ijs mee te brengen als ze weer naar huis kwam. Ze vertelde ook dat ze onze auto bij de kroeg in S. had gezien. Zo kwam ik erachter dat H. in de kroeg in S. moest zitten. H. is al een keer zijn rijbewijs kwijt geweest voor rijden onder invloed, met alle gevolgen van dien. Daarom vroeg ik T. om 22:00 of ze me daar af wilde zetten, zodat ik H. naar huis kon rijden. Halverwege kwamen we hem echter al tegen. T. zette mij daarom thuis weer af en reed gelijk door naar huis. Binnen was alles donker en H. kwam onder de douche vandaan. Toen hij beneden kwam, begon hij gelijk tegen mij te keer te gaan ´Waar kom jij vandaan´ ´Wie is hier geweest´. Nog voordat ik fatsoenlijk uit kon leggen dat ik hem net op wilde gaan halen, had ik de eerste klappen voor mijn hoofd al te pakken. Ik vluchtte de wc in met de deur op slot en vroeg hem alsjeblieft rustig te worden. Maar op zo´n moment is hij niet voor rede vatbaar. Omdat hij de deur eruit dreigde te slaan kwam ik uit het toilet en ging terug de kamer in. Hij begon opnieuw, toen de telefoon ging. Zijn moeder belde, uit nieuwsgierigheid naar de babyspullen. H. nam de telefoon op en kapte het gesprek vrijwel direct af. Zijn moeder had natuurlijk in de gaten dat er iets niet in de haak was en belde gelijk nog een keer. H. dwong mij toen de telefoon op te nemen. Ik kreeg toen nog steeds diverse klappen en riep mijn schoonmoeder om hulp; 'Help, help, hij slaat me kapot!'
H. leek toen enigzins te kalmeren en ik besloot te wachten op mijn schoonmoeder. H. schreeuwde me toe terug te gaan naar mijn familie. Ik kreeg vijf minuten de tijd om mijn spullen te pakken. Toen begon hij echter weer opnieuw op mijn hoofd te beuken. Terwijl ik op de grond zat, met mijn hoofd tussen mijn armen om de klappen enigzins te weren, zag ik dat hij mij tegen mijn buik wilde trappen. Ik kon de klap enigzins opvangen, maar werd toen ook in mijn buik geraakt. Dat was voor mij de druppel en ik ben toen direct het huis uit gevlucht. Godverlaten liep ik toen huilend door de straten. Ik wilde naar een kennis toelopen, omdat daar vaak een neef van H. zit. Een beer van een kerel, hij zou H. wel kunnen stoppen, mocht hij me achterna komen. Ik zag zijn scooter echter niet bij die kennis staan en omdat die kennis invalide is besloot ik door te lopen naar het huis van die neef. Ik wist echter niet of ik hem thuis zou treffen. Als hij niet thuis zou zijn, zou ik naar mijn ouders moeten lopen kilometers verderop. Ik hield daarom een politieauto aan en probeerde uit te leggen wat er aan de hand was. Die agent noteerde mijn gegevens en bracht me bij J. (H's neef) Toen hij zag dat ik werd binnengelaten, reed hij weg. Ik zat daar een goed uur met ijs tegen mijn oog, toen de bel ging. Aan de deur stonden T. en K. (broertje en zusje van mij).
Mijn schoonvader en schoonmoeder waren naar L. gekomen en hadden mijn ouders gebeld. T. en K. waren gelijk de auto ingestapt en hebben me gezocht in het centrum van L. Uiteindelijk hebben ze een agent geinformeerd. Hij kon hen informeren waar ik zat.
Toen ik net bij J. was aangekomen had ik voor het laatst leven gevoeld in mijn buik. De agent die mij hielp adviseerde mij bij twijfel naar de huisartsenpost te gaan in Gorinchem. Omdat ik later niets meer voelde, vroeg ik mijn broer en zus of zij mij naar de spoedeisende hulp wilde brengen; ik maakte me ernstig zorgen. Aangekomen in het ziekenhuis werd ik onderzocht. Die nacht moest ik ter observatie in het ziekenhuis blijven. Naast bloedafname werden er twee hartfilmpjes van de baby gemaakt. Goddank waren die in orde!
Zelf had ik verschillende blauwe plekken en was mijn bril in mijn neus geslagen. De achterkant van mijn hoofd was helemaal beurs. Vier dagen later slikte ik nog paracetamollen tegen de hoofdpijn.
De volgende dag mocht ik na een gesprek met de geneacoloog naar huis of er voor kiezen nog een dag te blijven om tot rust te komen. Ik ben toen opgehaald door mijn zusje en woon nu alweer twee weken bij mijn ouders in. Bij mijn ouders ben ik gelukkig supergoed opgevangen. Binnen een week stond er met dank aan mijn ouders, broers en zus een complete babykamer en uitzet klaar!
De maandag daarop ben ik samen met een broer aangifte gaan doen van mishandeling bij de politie. We hebben vier uur op het bureau gezeten. De politie-agent nam gelijk contact op met de officier van justitie om het verhaal voor te leggen. Omdat het mijn verhaal tegen het zijne zou zijn, moesten T. en K. ook afzonderlijk een verklaring af komen leggen op het politiebureau. De volgende dag is H. in de vroege ochtend door een arrestatieteam opgehaald. Hij heeft een verklaring af moeten leggen, maar is diezelfde middag ook weer terug naar huis gebracht! Er is een proces-verbaal tegen hem opgemaakt en hij is in contact gebracht met de reclassering. HIj moet naar een psychiater voor onderzoek en dan is het wachten tot de zaak wordt voorgeleid. Ik wordt dan in de gelegenheid gesteld om mijn verhaal te doen aan de officier van justitie. Ik ben zelf in contact gebracht met slachtofferhulp. Dit alles is nog maar twee weken geleden. Inmiddels ben ik bijna 37 weken zwanger. Ik hoop maar dat de baby nog even blijft zitten waar die zit. Ik moet nog zoveel regelen voor zijn veiligheid! Vorige week vrijdag heb ik een scheiding aangevraagd via een advocaat. Vanavond begon ik weer te twijfelen. Gelukkig kwam ik toen deze site tegen. Het helpt me om door te zetten, hoewel dit erg moeilijk is.




Laatste 20 reacties:
 hurt(v)  08-09 01:00 
 hurt(v)  07-09 21:19 
 hurt(v)  07-09 21:08 
 hurt(v)  07-09 08:38 
 hurt(v)  06-09 22:35 
 hurt(v)  06-09 19:31 
 hurt(v)  05-09 23:19 
 bianca  04-09 23:34 
 madeliefj  04-09 23:31 
 Dinah  03-09 21:49 
 madeliefj  02-09 21:19 
 madeliefj  02-09 16:36 
 madeliefj  02-09 16:34 
 bianca  01-09 21:21 
 Helena  31-08 01:00 
 najat  30-08 17:43 
 najat  30-08 12:59 
 tweeling  29-08 11:30 
 geitje  24-08 12:39 
 Helena  18-08 17:33 
133 reacties:
kim15-08-2006 13:00
hallo ik ben kim t meisje van t andere verhaal iemand die geweldadig is en graag aan drank zit leert dat niet af echt niet je moet sterk zijn nu is je kans dat je er vanaf bent als je er meschien nou bij terug gaat doet hij je kind en jou meschien nog wel vele ergere dingen aan en denk je had ik toen maar weggebleven heel veel succes ermee

Kim


chiara15-08-2006 16:51
Lieve Patsy, niet twijfelen.
Wat je zegt, gelukkig heb ik de site gevonden. Lees een paar verhalen van vrouwen die teruggingen, haal daar kracht uit. Als ze hem voor onderzoek naar de psychiater sturen ,dan doen ze dat niet omdat hij zomaar een keer boos was. Hij had je baby kunnen doden. En jou ook natuurlijk.blijf lekker bij je familie wonen en ga niet terug.
liefs


Annette15-08-2006 18:07
Hallo Patsy,

Bedenk hoeveel moed je nodig hebt gehad om zover te komen als je nu bent. Je krijgt een pijnlijke waarheid te verwerken, maar blijf volhouden!

Als een partner zijn zelfbeheersing verliest en lichamelijk geweld gebruikt moet je bij hem weg! Je bent in gevaar, dus het is goed dat je buiten zijn bereik komt!

Gebruik alsjeblieft de verhalen van deze site als steun wanneer je twijfelt en weet dat je niet alleen bent.

Liefs en heel veel sterkte.
Annette


Patsy2215-08-2006 18:55
Vandaag belde mijn advocaat. H. zit voor zijn werk in Ierland en komt a.s. vrijdag thuis. Mijn advocaat heeft hem op de hoogte gebracht van mijn scheidingsaanvraag. Ze liet ook weten dat hij aardig onder de indruk was van deze beslissing. Verder vroeg hij mij via mijn advocaat contact met hem op te nemen. Ik was het niet van plan. Gisteren heeft mijn schoonmoeder na aandringen van de advocaat en waarschijnlijk in overleg met H. eindelijk wat persoonlijke spullen uit het huis gehaald. Zij durfde ze niet te komen brengen. Mijn zusje T. heeft ze uit haar auto gehaald. Lang niet alles heb ik nog, maar het begin is er! Maar ach, wat heeft H. ook aan mijn id-kaart, dameskleding en het kraampakket? Wordt vervolgd...


roelien15-08-2006 19:01
hallo

ik weet wat je door maakt mij man is ook z'n type
hij moet ook naar z'n theaphie toe en ik heb heel veel mazzel gehad is dat mijn schoon familie achter mij staat en dat hij nu zijn eigen boontjes moet doppen

ik vind het heel erg dapper van je dat je je scheiding hebt aan gevraagt
ik hoop wel dat je met alle liefde van je kleine straks kunt genieten

ik wens je heel veel sterke voor de komende tijd

liefs roelien


daan15-08-2006 21:32
Hoi Patsy...wat een verhaal. Ik hoop dat je zo sterk blijft als je nu schrijft. Ik ben zelf paar keer weggegaan en teruggegaan. Het lijkt me enorm moeilijk als je zwanger bent maar het is goed dat je aangifte hebt gedaan en hiermee hebt gezegd; dit tolereer ik niet!'En heel goed dat je geen contact met hem opneemt...daar wordt je misschien alleen verdrietiger van en dan is het risico dat je hem vergeeft. maar dat denk ik niet. Je lijkt mij een heel sterk persoon. Fijn dat je de site hebt gevonden. Ik heb er heel veel aan. Geniet van je zwangerschap en probeer zo min mogelijk te stressen. Als je ergens mee zi, schrijf je maar lekker van je af...mensen hier begrijpen door weinig woorden al heel veel. Liefs Daan


daan15-08-2006 21:37
Haha dat is ook toevallig. Ik schrijf net een reactie en zie dat er ook op mijn verhaal is gereageerd. Ben jij het!!!Ik wordt er blij van dat ik je aan het lachen heb gemaakt!


romy15-08-2006 22:54
goed van je hoor meis dat je deze beslissing voor je kindje hebt gemaakt.
ik wou dat ik toen die keuze had gemaakt,
ik ben gebleven en mijn resultaat is dat ik nu nog de klappen kan vangen als ie boos is maar ook als de kinderen hem boos hebben gemaakt.
meis zet door hoor dan kan je je leven weer op pootjes zetten ik ben trots op je.
en je mag ook trots op jezelf zijn.
groetjes romy.


E-tje15-08-2006 23:11
oh meis... ik ben dan nu ziek en wilde toch even op de site lezen... en huil nu zo...
luister... mijn eerste kindje is uit mn buik getrapt met 24 weken en heb mogen bevallen van een dood kindje..
ga ALSJEBLIEFT nooit terug, het word niet beter, nooit.
Straks moet je kindje het dan ook ontgelden als het te veel huilt of wat dan ook want met die trap in je buik geeft hij aan dat hij ook wrok heeft tegen het kindje.
Ik ben destijds zo stom geweest om te blijven en nog voor een 2e x zwanger te worden van hem en ook toen in 2 maanden tijd ben ik 4x het ziekenhuis ingeslagen.
pas toen de arts zei... dit kindje ga je ook verliezen ging er een knop om en ben ik weggegaan....
Nu is ze 19 en word zelf moeder en ik ben er trots op dat ik haar ondanks alleenstaande tienermoeder zijnde toen, haar daar weg heb gehaald.
Ik had mischien die relatie niet overleefd maar zij als huilbaby al helemaal niet.


E-tje15-08-2006 23:22
oh ja... en geef je IDkaart als vermist aan, want ze kunnen helaas heel veel daarmee doen... je enorm in de schulden steken.. leningen afsluiten, telefoonabo's enz. en je komt er dan heel moeilijk vanaf... ik had het gelukkig in mn aangifte staan dat hij copieen bezat en daarom is van alles een 0,-rekening gemaakt.


mary16-08-2006 09:30
Hoi Patsy,
Waarom je door moet zetten?!
Ik spreek even voor jou kindje.
Als je teruggaat dan heeft dat gevolgen voor jou kindje, niet alleen nu maar ook in de toekomst.
Zelf ben ik als kind in zo'n situatie geweest en ben nu 44 jaar en draag nog steeds alle gevolgen.
Hoe eerder het kindje weg gaat uit deze situatie hoe meer kans het heeft om zich goed te ontwikkelen. Onderschat AUB niet de belangrijke kinderjaren die meehelpen aan de vorming naar de volwassenheid.
Hopelijk zet je door niet alleen voor jouzelf maar ook voor het kindje.
Je man zal je zeker proberen te verleiden om terug te komen, en waarschijnlijk ben je daar gevoelig voor. En als het weer goed gaat is er weer de ruimte om het te verslonsen. Kies daar niet voor.

Ik wens je sterkte met alles, want weggaan en blijven zijn maar de eerste stappen, je zult nog een hele weg voor je hebben waarin je met deze gebeurtenis moet afrekenen, maar houd vol, en zorg dat je positieve mensen om je heen hebt !!!!!!!


Patsy2217-08-2006 18:52
Vandaag heb ik een nieuwe rekening geopend en de oude af laten sluiten. H. had hier de pinpas nog van, maar de rekening stond op mijn naam. Ik ben zo weer een klein stapje verder. Hij heeft trouwens nog niet gereageerd. Ik heb hem ook niet op zijn verzoek via de advocaat opgebeld. A.s. vrijdag komt hij terug van zijn werk uit Ierland. Als dat maar goed gaat...
Volgende week maandag ga ik mij definitief over laten schrijven op mijn ouderlijk adres. Tegelijkertijd kan ik dan een uitkering aan gaan vragen. Het contact opgenomen met iemand uit mijn klas. Ze reageerde met 'H. zal wel spijt hebben. In één klap zijn vrouw en kind kwijt'. Weet je de buitenwereld begrijpt het ECHT niet!!!!


Chiara17-08-2006 19:00
hoi Patsy, nee niemand begrijpt het
alleen mensen die het hebben meegemaakt. Niemand snapt dat het niet aan jou ligt,dat het gaat over macht en dat het geen normale relatie is.heel veel sterkte


Patsy2218-08-2006 09:34
INSTORTINGSGEVAAR!!! Ben net uit bed, maar zou nu al weer terug willen. Alhoewel vanochtend droomde ik over H.. Vandaag is het precies drie weken geleden dat hij mij het huis uitsloeg en me daarbij een trap in mijn buik verkocht.
Vandaag komt hij terug uit Ierland. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het hem vergaat. Aan de andere kant heeft hij nog steeds geen gerichte poging gedaan om wat van zich te laten horen. Interesseert het hem dan helemaal geen ene donder? Ik wordt er maar verdrietig van...
Liefst zou ik even op z'n kop gaan hangen in een achtbaan! Het wordt steeds zwaarder. In één keer is alles voorbij...
'Alles kits?' Vroeg mijn moeder net. 'Tuurlijk ma...'
M'n schoolboeken staren me ook maar aan. Volgende week eigenlijk een hertentamen; kan me er niet toe zetten om te gaan leren. Tenslotte volgen er nog meer inhalingskansen. Bovendien moet ik mijn klasgenoot informeren over het feit dat ik niet aan een werkstuk heb kunnen werken aangezien ik niet bij mijn spullen kon. Heb pas iemand anders al willen informeren over de stand van zaken. 'Arme H. hij zal wel spijt hebben, in één klap zijn vrouw en kind kwijt, en dat door drank'. Pffffffffffff. Nog drie weken trouwens en dan ben ik uitgerekend!

-edit- verplaatst door admin


zonn21-08-2006 01:10
vreselijk dat hij je zo schopt zeg!!! Het lijkt wel of hij geen eens spijt heeft.. Ik wil je even succes wensen met de a.s. geboorte van je kindje en dat jij en je kindje een heerlijk leven krijgen samen. Geniet ervan!!!!

veel liefs en sterkt natuurlijk van zonn


Patsy2221-08-2006 13:03
Het moet niet gekker worden!
Vrijdag probeerde H. mij telefonisch te bereiken. Ik heb geen mobiele telefoon, dus mijn moeder nam op. Zij reageerde kordaat door hem gelijk weg te drukken. Belde een uur later de politie op, op verzoek van H. Mijn moeder liet weten hiervan niet gediend te zijn. Bovendien was ik niet thuis.
Wordt ik net door het advocatenkantoor gebeld met de mededeling dat H. de conceptbrief voor de scheiding heeft ontvangen en opengemaakt. Mijn advocaat heeft een samenvatting van het gesprek en de conceptbrief, die H. pas zou ontvangen na mijn goedkeuring, doodleuk naar het verkeerde adres gestuurd!
Hij is met deze brief naar het politiebureau gegaan en het advocatenkantoor in de hoop dat deze tussen ons zouden willen bemiddelen. Hij had het zelfs over relatietherapie! Bovendien zou hij alles zo goed mogelijk willen regelen voor de kleine. Drie weken geleden trapte hij het nog bijna dood in mijn buik! Brrrr.
Hij kwam volgens de advocaat rustig over. Ik heb aangegeven dat ik hier niet op zit te wachten. Bureau slachtofferhulp heeft mij ook geadviseerd geen contact met hem te zoeken. Bovendien ben ik over drie weken uitgerekend. Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.
Zaterdag ontving ik van hem een kaartje uit Ierland. Hij schreef elk uur aan me te denken en door een hel van verdriet te gaan. Hij wist niet waar hij aan toe was. Of ik dat wel weet en niet door een hel ben gegaan! Ondanks dat de politie en reclassering hem gezegd hebben mij rust te geven, dacht hij dat een kaartje wel zou mogen. Nu probeert hij dus via allerlei omwegen in contact met mij te komen.
Relatietherapie; hoe komt hij erop! Hij ziet de bui al hangen natuurlijk dat hij alles zal moeten delen en zijn huis zal moeten verkopen. Hij probeert zijn hachje te redden; maar heeft me tijdens de fatale ruzie zelf toegeschreeuwd het huis te verlaten en terug te keren naar mijn familie! Wie zijn kont brandt...

Als iemand tips heeft voor mij, hoor ik dat graag.

-edit- verplaatst door admin


Dinah21-08-2006 15:03
Tips ?
Je bent al ONTZETTEND GOED bezig meid !!!
En je ziet aan zijn gedrag maar weer wat een grote kinderen dit soort lui eigenlijk zijn !!
Is het misschien een idee om alle kaartjes en toenaderingen van zijn kant aan de politie te melden ? Ze weten toch dat je hem hebt aangegeven van hem te willen scheiden ? En dat hij jou even rust moest geven ? Dat doet hij dus niet en je kan het nog aantonen ook !
Volg je instinct,later zul je jezelf dankbaar zijn dat je dat hebt gedaan.
Echt goeie tips heb ik niet ,maar het lijkt me voor jou ook van belang dat je weet dat jij goed en correct bezig bent !!
En als die advocaat nou nog zo'n fuck up maakt zou ik gewoon een andere advocaat nemen.
Je hebt zo iemand om zaken op een juiste manier voor je af te handelen en dan maakt 'ie zo'n domme fout. Onacceptabel.Je kan m geloof ik zelfs aanklagen,mocht je daar nog kracht voor hebben,ik begrijp dat het erg zwaar voor je is met alles.
Ik wens je een prachtige bevalling en heel heel erg veel moed en sterkte toe !!!
Dikke knuffel van Dinah
p.s. als het kind ook van hem is zou ik nooit zeggen of duidelijk maken dat hij het kindje nooit mag zien ook al wil je dat wel.Dan belemmer je hem ouderschap en kunnen ze jou prompt als slechte moeder afschilderen.
Win zoveel info in als je kan !!!
XXX


inge21-08-2006 16:17
Vol houden en geen enkel meer geven voor je kind .Doordat ik elke keer intrapte ben ik bijna me kindje kwijtgeraakt niet omdat me kindje mishandelt werd maarik het amk zei door de zware mishandelinge opmij al invloed had op me baby toen kon ik de knoop doorhakken en hem eruit gegooid mij kind is mij alles en daarmoet jij ook voor gaan nu pas zie ik in dat het waard is .hou vol inge


Patsy2221-08-2006 17:37
Het kan dus nog gekker!
Ik hoor net van mijn broer dat een kennis H. heeft zien zoenen met een oud verlept wijf. En dat hij stond te dealen in de stad!
Nu kan hij het helemaal schudden hè. Wat een .......
Is dit de vader van mijn kind?

-edit- verplaatst door admin


Dinah21-08-2006 20:13
Pijn ? Verdriet ? onmacht ? Kwaadheid ?
Goedzo,onthou die dingen meid,en blijf bij jezelf en je kind !
Ik had het al eerder gezegd maar je bent goed bezig !!!
Blijf sterk,concentreer je op je bevalling en ga lekker je eigen leven leiden,want hij verdient jou niet !
Ik leef erg met je mee en wens je nogmaals alle sterkte toe.
En heel goed dat je je verhaal zo kwijt kan en wil,dat betekend dat je echt op de weg naar vrijheid bent !!
XX van Dinah


inge21-08-2006 21:35
Dat doet heel veel pijn toen ik nog een 2mnd probeerde voor me zoontje van7mnd contact te houden had hij al een foto op de schoorsteen staan.Ik dacht dat ik door de grond ging het doet nog steeds pijn .Nu denk ik enkelt ik hoop niet dat die andere vrouwen te pakken neemt dat is de rede dat ik helemaal niks meer met te maken wil hebben stel je voor dat me zoontje dadelijk daar tussen zit .Ik probeer te gaan genieten van me zoontje . En dat moet je ook gaan je op je zelf gaan richten . inge


Patsy2222-08-2006 13:13
Bericht van de advocaat:
"Gezien uw omstandigheden denk ik dat het beter zou zijn om uw echtgenoot als vader van het kind op te geven, indien hij de biologische vader is. Mijn overwegingen zijn als volgt. Nu het kind tijdens het huwelijk geboren wordt, wordt vermoed dat de echtgenoot van de moeder, de vader is. Indien u bij de aangifte van het kind aangeeft dat de vader 'onbekend' is, suggereert u dat u tijdens het huwelijk vreemd bent gegaan. Indien uw echtgenoot blijft ontkennen dat hij de vader is, kan hij of u een gerechtelijke procedure starten ontkenning vaderschap. Daarbij kan aan de hand van de DNA-gegevens worden vastgesteld of uw echtgenoot de biolotgische vader van het kind is. Voor de goede orde wijs ik u er op dat aanspraak op kinderalimentatie zonder enig contact tussen uw echtgenoot en het kind mogelijk is. In dien u aangeeft dat uw echtgenoot de vader van het kind is, zal er sprake zijn van gezamenlijk ouderlijk gezag over het kind. Het is mogelijk de rechter om wijziging van het ouderlijk gezag te verzoeken (van gezamenlijk naar eenhoofdig). Wel moet deze wijziging in het belang van het kind zijn. Voor de goede orde wijs ik u er op dat de rechter zeer terughoudend is met het toewijzen van dit verzoek."

Gepleegde feiten echtgenoot waartegen ik aangifte heb gedaan:
- drie mishandelingen in één week
- twee hiervan waren onder invloed van drank
- Trap tegen mijn buik, bij een zwangerschap van 32 weken
- Nacht ter observatie in het ziekenhuis gelegen om vast te stellen dat alles in orde was met de baby

Daarbij komt dat H. al eens voorwaardelijk is veroordeeld voor mishandeling van een jongen en twee keer zijn rijbewijs is ingenomen voor rijden onder invloed.

Heeft iemand ervaring met het wijzigen van het ouderlijk gezag naar eenhoofdig gezag? Wil je me er alsjeblieft over informeren!
Hoe sterk sta ik? Wat moet ik doen?! De baby kan in principe elk moment geboren worden.

-edit- verplaatst door admin


- streepje22-08-2006 13:43
Hee Patsy. Wat wij hebben gedaan is; hij heeft het kind erkent, kleine heeft ook zij nachternaam. Ik heb het ouderlijk gezag. We hadden papieren liggen waarmee hij ook gezag kon aanvragen (krijg je van het gemeentehuis bij geboorte bij het aangeven) maar dat hebben we nooit gedaan.

Hij kan ook het kind erkennen maar wel jouw achternaam geven en ook dat jij alleen gezag heeft. GEzamelijk gezag kan ook. Er kan zoveel. En jullie zijn getrouwd, dus je kan hem ook als vader opgeven, maar wel jouw achternaam . Dan moet hij inderdaad met zijn advocaat naar de rechtbank om dat aan te vechten dat jij alleen het gezag wilt.

Laat je niet van slag maken door die blaaskaak van een advocaat van hem. Die probeert je te intimideren en ze hopen dat je zo toegeeft. Want echt wel dat je alleen gezag kan hebben! Als mijn vriend (waar ik dus aangifte tegen heb gedaan) nu om gezag zou vragen, dan krijgt hij dat echt niet. Dat hebben de kinderbescherming, het amk en de jeufdzorg gezegd, dus wat nou! Bezoekrecht gaat zelfs moeilijk worden. Kan dus wel.

MAar jullie zijn getrouwd, dus als je niet zegt dat het kind van jou is, ben je een vreemdganger (pfff) en als je het wel doet, dan moet je het gezag aanvragen. Nou, als hij veroordeeld wor, sta je tog hardstikkene sterk lijkt mij. die advocaat probeert je alleen maar bang te maken hoor, zijn ze goed in. Snap dat je beetje zoiets hebt van, wat is het beste...het gevecht aan gaan voro gezag, dat zou ik persoonlijk doen. Zeggen vader onbekend en er zo van af komen, neej dat is niet wat ik zou doen. Dat vind ik voor het kind niet een goed voorbeeld. Ik vind het beter als je als moeder erkend wat er gebeurt is en dat je laat zien dat dat fout was en voor die kleine en jullie rechten gevochten hebt!


E-tje22-08-2006 13:44
ja hier weet ik wel iets over.
allereerst als een baby geboren word in een huwelijk of t/m 6 maanden na scheiding is de man/echtgenoot automatisch de vader van het kind, ook al geef jij anders aan.
Dit is in de wet zo bepaald.

het omzetten van gezamelijk naar 1 ouderlijk gezag lijkt me voor jou niet moeilijk om te zetten te zijn.
Hier gaat wel een onderzoek van de raad van de kinderbescherming aan vooraf waarin beide partijen worden verhoord.
MAAR als jij het kindje niet aanbiedt voor een omgangsregeling zal HIJ een procedure moeten starten.

Doet hij dit niet dan kan je er voor kiezen het gezamelijk gezag nog even zo te laten, maar let wel... als je naar het buitenland op vakantie wilt dan is er een handtekening nodig van de gezamelijke ouders.
Dwarsboomt hij of is hij spoorloos dan zal je je moeten beperken tot nederlandse vakantie's.

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel :o)


- streepje22-08-2006 13:59
ow kijk, e-tje legt het ff goed uit zeg haha, beter dan dat wazige verhaal van mij. Maar tklopt als een bus. Dat van die 6 mnd na geboorte enzo, dat wist ik niet. Maar wij waren ook niet getrouwd (gelukkig) dus was het een stuk makkelijker.


Patsy2222-08-2006 14:02
Het bericht is van mijn eigen advocaat! Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik houd ook niet van leugens; vader onbekend aangeven vind ik daarom moeilijk, maar nog moeilijker als hij het recht houdt op bezoek etc. Ik denk er ook over om het amk in te lichten over de situatie...


Patsy2222-08-2006 14:15
Stel dat ik het ouderlijk gezag van hem aan ga vechten en win; Blijft hij dan toch het recht op bezoek houden? (Brrr.)



E-tje22-08-2006 14:18
de rechter gaat er altijd in beginsel van uit dat een kind recht heeft op beide ouders.
Daarom zal er ook een onderzoek van de raad van de kinderbescherming komen.
A: of jij een geschikte moeder bent en
B: of hij een ouder is die veiligheid, regelmaat en onschuldige liefde kan geven.
geldt voor jou uiteraard ook.

Gezag hebben en omgangsregeling zijn 2 dingen die los van elkaar staan.

Al zou het gezamelijk gezag blijven dan betekend dat nog steeds niet dat er een omgangsregeling zal kunnen plaatsvinden, want jij kan absoluut niet meer met deze man door 1 deur en je vreest het ergste voor je kindje en daarmee geef je ook aan dat je denkt dat hij die veiligheid niet kan bieden.
Dat zijn ook de verschillende vragen die van een rechter af komen.

Gezien de dingen die gebeurd zijn lijkt het me heel sterk dat een rechter of het gezamelijk gezag of een omgangsregeling toe zal kennen.
Drank en of drugs zijn grote boosdoeners in de omgang met kinderen.

Jij red het wel!!! 99,9% zeker.

Let wel... als er een onderzoek van de raad komt dan moet niet te veel afgeven op hem want dat zien hun als wrok en niet inlevingsgezind.
Wel kan je je angst aangeven en vooral wat jij het kindje nu biedt.

wordt vast vervolgt ;o)


inge22-08-2006 15:39
inge IK ben 3 dagen voor de bevalling met hem getrouwd ,hij was vrij had er 6mnd opzitten mij had hij ook te pakken in me zwangerschap.Maar mijn advocaat luistert gewoon niet ik wil geen enkel bezoekrecht ik heb hem 2 keer mijn kind meegegeven en ik weer flinke klappen gehad.Nu zei slachterofferhulp dat ik naar rechthulp kan gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is .veel sterkte inge


E-tje22-08-2006 16:14
lekker slim om dan toch nog met m te trouwen zo vlak voor de bevalling.


inge22-08-2006 18:20
Niet slim nee maar wel onder dwang .


geeltje23-08-2006 14:27
Lieve meid,

Dit verhaal kon de mijne zijn. Precies alleen dan 15 jaar geleden. Wij zijn nog steeds bij elkaar. We hebben nu 4 kinderen waarvan de jongste twee onder de twee jaar. Ga weg en blijf weg. O dat is zo makkelijk gezegd. Ik zeg het wel maar doe het niet. Soms ben ik bijna zover maar begin dan weer te twijfelen. Het slaan schelden vernederen blijft. Hij doet het nu ook tegen onze oudste van 15 jaar. Ook ik hoop dat ik veel steun krijg door middel van deze site.
Heel veel geluk met je kleintje.


japke24-08-2006 19:34
hoi ik ben nu al 3 jaar bezig om het gezamelijk gezag om te draaien in alleen gezag.ben al 3 keer voor geweest en de rechter heft nu weer bepaald dat de kinderraad een onderzoek moet instellen.
de rechter houd vol dat een kindd ter alle tijden recht heeft op beide ouders.
bij ons was lichamelijke mishandeling het geval.
hij is er 3 keer voorveroordeeld taakstraf.
en nog weet de rechter het niet is zeer moeilijk maar ik ga door moet wel vor de veiligheid van de kinderen.
veel succes en vecht er voor


Patsy2201-09-2006 16:45
Hallo allemaal,

Op 26 september moet H. voorkomen voor poging tot zware mishandeling. Vandaag heb ik op het antwoordformulier van het gerecht aangegeven dat ik graag een schriftelijke slachtofferverklaring wil en een gesprek met de officier. Van het spreekrecht tijdens de zitting heb ik maar afgezien. Ik weet niet of ik de zitting kan bijwonen ivm de nog komende bevalling. Bovendien ben ik bang dat ik zachtjes in elkaar stort daar.
Nu kan ik ook de voeginsgformulieren nog invullen; maar hoe verhaal je de immateriële schade/psychisch leed opgedaan door al die jaren? Heeft iemand hier ervaring mee en kan die delen?

-edit- verplaatst door admin


inge01-09-2006 19:29
inge

Het best kan je dat doen met iemand van slachtofferhulp .Ik zelf heb dat niet gedaan vanwege dat ik bang was dat hij me hier op ook ging pakken .Nu kan ik dat als nog verhalen en slachtoffer hulp helpt me daarbij ik schrijf nu steeds op kladblok wat me schade is behalve geestelijk maar ook vele telefoons horloge en dingen die hij gesloopt hebt .Voor de rest wil ik dat slachtofferhulp voor jouw naar de rechtzaak kan gaan en als je er aan toe bent kan die gene het verslag uitbrengen dan heb je altijd nog de keus .IK kon het ook niet aan ik leef met je mee .Ik weet hoe moeilijk het is door mijn kindje 7mnd nu heb ik nu wel de vechtlus gekregen om niet meer terug te vallen ,op moelijke momenten als me zoontje naar me lacht dan weet ik dat we het samen gaan redden .

liefs inge


Dinah01-09-2006 22:00
Ook kan je bij je dokter alles
vertellen en waar je last van hebt en hoe je je voelt.
Hij kan een officiele verklaring geven van jouw emotionele schade.
Ik heb een goede verklaring meegekregen van mijn psychiater van het ggz,ook die hebben ze meegenomen in het proces,waar ik wel nog de uitslag van moet krijgen.
Spreekrecht zou ik wel doen hoor,laat ze maar zien dat het niet goed gaat met je door zijn toedoen.Altijd goed,al ben je hoogzwanger,je advokaat kan ook veel zeggen voor je,maar ik zou er wel naartoe gaan. Anders zit je je misschien thuis op te vreten over hoe het zal gaan.
Meid, ontzettend veel kracht toegewenst,ook voor je bevalling.
Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en laat je niet gekmaken !!
Later is de tijd om lekker uit te rusten,
even doorvechten ! Voor jou en je kind !!

Dikke knuffel en een kus van
Dinah


mwithaar02-09-2006 17:42
as. 7 sept. komt mijn ex vriend voor et gerecht,,god zij dank..na 3 x slaan en meppen....wat et gaat worden.. ik ben benieuwd!~~ maar dat is afw8ten

groet M.


borge08-09-2006 15:19
heb jij slachtofferhulp die jou helpt? die kan alles voor jou regelen . bij mij toen wel hij ishet verplicht om dit te betalen de rechter spreekt dat uit hoeveel hij jou moet betalen.groetjes,


sannie13-09-2006 11:32
Hoi lieve Patty, ik hoop zo dat je straks een gezond kindje op de wereld gaat zetten. Zal je vast zoveel vechtlust geven, zie ik vaker hoor, dat je daar heel veel sterker van wordt.
En ik hoop ook dat jullie geen last zal krijgen van de vader. Wees voorzichtig he.
Sterkte met alles.


Patsy2227-09-2006 11:04
Lieve allemaal,

Eind juli deed ik mijn verhaal op de site. Ik had mijn man aangegeven voor de laatste 3 mishandelingen die hij mij aandeed in de laatste week dat ik bij hem was.
Gisteren moest hij voorkomen wegens poging tot zware mishandeling en 'gewone' mishandeling. Ik ben er ivm mijn zwangerschap (morgen 2 weken overtijd, na de uitgerekende datum) niet bij geweest.
Slachtofferhulp is voor mij geweest en deed verslag:
H. is met zijn moeder naar de zitting geweest. De zitting begon 2 uur later dan gepland. H. kwam erg droevig over, zat in elkaar gedoken en praatte erg zachtjes en onduidelijk.
Zijn verweer was zwak: Hij had het zo druk met zijn werk... Hij is bankroet... Hij is erg geschrokken van het feit dat ik wil scheiden... En hij moest zich tegenover mij altijd verantwoorden! (Lijkt me toch normaal als je getrouwd bent met elkaar?)
Er werd wegens de tijdnood een heel klein stukje voorgelezen uit de schriftelijke slachtofferverklaring die ik samen met Slachtofferhulp heb opgesteld.
De rechter vroeg aan H. wat hij met hem aan moest. "Je hebt geen geld en je wilt de gevangenis niet in"

- Omdat H. nog in zijn proeftijd zat wegens mishandeling van een jongen, mag hij dan nu toch echt 2 weken de gevangenis in!
- Hij kreeg een werkstraf van 40 uur of vervangende hechtenis van 20 dagen.
- Hij moet de aanwijzingen van de reclassering ivm zijn aggressieve gedrag op blijven volgen en zich daar dus regelmatig melden.
- Bovendien moet hij 600 euro aan mij betalen wegens geleden immateriële schade.
- Ook heeft hij een jaar voorwaardelijk aan zijn broek.

Geweldig H., heb je nu je zin?
Hij heeft 2 weken om hoger beroep aan te tekenen; ik ben benieuwd.

Ondanks dat mijn hele familie hem liever jaren de bak in hadden zien gaan, ben ik blij met deze uitspraak. Vooral met het feit dat 'ie nu de weken voorwaardelijk uit mag gaan zitten in de gevangenis. Twee weken geleden had ik een gesprek met de officier. Die maakte me tot mijn grootste verbazing duidelijk dat H. nog best eens een laatste kans van de rechter zou kunnen krijgen. En dat het een verzachtende omstandigheid was dat hij werkte. Gelukkig zijn ze hier op teruggekomen!

Het was zo'n opluchting toen Slachtofferhulp me gisteren belde! De afgelopen tijd was erg zwaar voor mij. Ik ben blij dat ik de stap toen heb gezet en nu jaren van mishandelingen, vernederingen, kleineringen en andere onzinnigheden nu definitief achter me kan laten!

Ik hoop dat mijn verhaal (en de vorige) anderen tot steun zal zijn. Mensen die nog steeds in die hel verkeren en leven in die angst en onzekerheid zal doen besluiten voor zichzelf op te komen en ook eindelijk een veel mooiere toekomst kunnen gaan bouwen!

Zoek hulp; denk aan je eventuele kinderen en ga ervoor!

Wat mijn zwangerschap betreft? Morgen ben ik 42 weken zwanger. Ik wordt morgenochtend om half 8 in het ziekenhuis verwacht om de bevalling op te gaan wekken. Eindelijk zal ik dan de kleine in zijn ogen kunnen kijken en zien waarvoor ik zo hard heb gevochten!

Ik wens je een wereld vol bloemen
Ik wens je een wereld vol licht
Ik wens je van alles het beste
een glimlach op je gezicht

Ik wens je een leven vol liefde
Geen tranen, geen zorgen, geen pijn
Dat iedere dag hier op aarde
Voor jou een cadeautje mag zijn

Veel sterkte aan iedereen! Hou vol en vecht ervoor!

Liefs,

Patsy

-edit- verplaatst door admin


pebbles27-09-2006 12:45
He Patsy....ik heb even weinig tijd...heb net een mega-verhaal onder zielige-Streepje gescheven ( en een ziek kind thuis)....Ik wil je even veel geluk wensen..mijn beide kids waren ook zo laat en mijn jongste ingeleid....dus ik weet hoe en wat....Heel veel sterkte morgen..ik denk aan jou en je kindje!!!! en dan mag je eindelijk met je kleintje knuffelen...geloof me dat is geweldig!!!!!!!!!!!!Dikke kus en knuffel en zet m op he meid..jij kan het , ik heb je leren kennen als een sterke jonge vrouw!!!En alvast heeeeeeeeeel veel geluk met je kleintje!!!!!!!!!!!! knuffel voor jullie allebei!!
xx pebbles


E-tje27-09-2006 12:48
ik mag hopen dat hij beroep aantekend... why?... omdat met hoger beroep zn straf niet minder zal worden maar meer... deze uitspraak is beneden maat.
voor winkeldiefstal of vernieling krijg je haast al een hogere werkstraf.. en voor het stelen/vernielen van een ziel maar 40u.
Kom maar op met dat hoger beroep ;o)

heel veel sterkte morgen en geniet ontzettend van je kindje... zo'n leventje is zo kostbaar.


Jonnepon27-09-2006 12:50
Hoi Lieve Patsy,

Wat goed van je dat je weer een stukje van je af hebt geschreven,en ondanks dat het best wel zwaar is geweest zo vlak voor de bevalling met die zitting bij de rechbank heb je de goeie beslissing genomen om het aan slachtofferhulp over te laten,te schitteren van afwezigheid en aan jezelf en die kleine te denken.Je bent voor jezelf opgekomen en hebt laten weten dat je dit allemaal Niet Pikt!!!Ik wil je nogmaals zeggen dat ik respect voor je hebt hoe je zo met alles omgaat...Je bent een Kanjer!!!.Ik hoop dat je een voorbeeld kan zijn voor de vrouwen die zich ook in zo'n situatie bevinden.En ja morgen word een spannende dag voor je,en zal je je kleintje in je armen mogen houden...echt een kindje is zoo mooi en puur dat is een Wonder.Leuk dat je het gedichtje die ik naar je gestuurd hebt erbij hebt geschreven...als ik het lees word ik er weer emotioneel van.Enne je weet het he,als je me nodig hebt dan ben ik er voor je!

Heel veel Liefs en Kracht,
Jonnepon


E-tje27-09-2006 12:52
oh ja... en ik denk dat je het onbewust hebt tegengehouden tot er rust in de tent was...


Mickey8327-09-2006 13:37
Lieve Patsy

Ik leef erg met je mee. Mijn meisje is nu 8 weken oud en het beste wat me nu is overkomen. Ik wens je heel veel kracht, geluk en liefde om je kleintje het beste van jezelf te geven. Superspannend!!

Er zullen handen zijn die je dragen
En armen waarin je veilig bent
En mensen die je zonder vragen
Zeggen dat je welkom bent

Dikke kus voor jou en je kleine!!
Liefs,
Mickey


sannie27-09-2006 18:46
Hi patsy
Ik wens jou en je kleintje een heel mooi nieuw begin toe. Wat heerlijk dat nieuwe leventje straks.
Ik hoop dat alles goed gaat met de bevalling en wat bijzonder dat je dit alles met ons deelt.
Liefs Sannie.


rampje27-09-2006 19:24
rampje

heel veel sterkte morgen en ga er van genieten van je kindje .

dikke knuffel rampje


marsha29-09-2006 08:54
Lieve Patsy,
Ik wens je heel veel geluk, voor jezelf en je nieuwe kindje, als het goed is ben je nu moeder!!!
Hoop dat alles goed is gegaan!
Ook ik kwam ooit alleen te staan met een baby, en dat is me zo goed bevallen.
Eindelijk was er die rust.
Geen ruzie, geen angst.
Ik hoop dat je kunt genieten, al blijft die rot periode je echt wel achtervolgen, komt tijd komt raad, ook hier heb je tijd nodig om te kunnen plaasten en omgaan met je verleden.
Maar nu eerst probeer te genieten, van je nieuwe kleine wonder!!!
Liefs Marsha


Patsy2201-10-2006 23:15
Lieve lotgenoten;

Even een vrolijker berichtje van mij tussendoor!
Donderdag 28 september ben ik moeder geworden van een zoon.

Hij heet LUCAS, woog bij de geboorte 3745 gram en is 53 cm lang.

Het is een ontzettend lekker ventje en gelukkig helemaal gezond!

Ik ben blij dat ik hem nu een veilige toekomst kan bieden. Een blik in zijn ogen en de wereld staat echt even stil...

-edit- verplaatst door admin


Mickey8301-10-2006 23:37
Lieve Patsy,

Wat geweldig!! Van harte gefeliciteerd. Ik wens jou en je zoontje alle geluk van de wereld. Ik ben trots op je. Geniet van je ventje!!

Liefs
Mickey

PS: dikke kus voor Lucas (prachtige naam)


E-tje02-10-2006 01:23
dat is een hele mooie flinke blakende baby zeg.. great job mom :o)


rampje02-10-2006 04:46
gefeliciteerd en inderdaad een flinke baby .geniet er van .

liefs rampje


Mug 4002-10-2006 08:48
Hallo Patsy,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! veel geluk.
Mug.
xxx


sannie02-10-2006 09:27
Ook namens Sannie van harte gefeliciteerd met jouw Lucas.
Heerlijk nieuws.


pebbles02-10-2006 10:25
Heee hallo mama Patsy!!!!! en baby Lucas (heel mooie naam!!!) Zo heb jij dat even goed gedaan meid...proficiat en lekker genieten van je kleine ventje he!!!!....Je bent al een supermam omdat je hem op deze manier een veilige toekomst geeft!!!! Super patsy!!!Ben echt heel blij voor je...en heb ook veel respect voor je, want vind jou echt supersterk ...(zoals ik merkte tijdens de chat aan het eind van je zwangerschap)..dikke kus en knuffels voor jou en Lucas!!! Pebbles


pebbles02-10-2006 10:30
En heel veel geluk samen!!!!!!!!!!!!!


- streepje02-10-2006 11:45
Ik kan natuurlijk niet achter blijven he? haha. Van harte gefeliciteerd met je kleine Lucas. Super dat hij gezond en veilig op de wereld mocht komen! Wees maar heel trots op jezelf en zet em op, je kan het! Geniet er van.
Liefs - streepje


dolfijntje02-10-2006 11:48
hey Patsy,

Goed gedaan meid en een dikke lieve proficiat van mij. wat zul je genieten he? ik wens jullie alle geluk van de wereld en hopenlijk geeft dit je ook een stukje kracht om het met z,n tweetjes te redden. Je bent een kanjer.

een dikke kus en knuf voor jullie beide.
Dolfijntje.


mayo02-10-2006 11:57
Lieve patsy
van harte met de geboorte van je zoon lucas hele mooie naam en meid geniet er lekker van komt helemaal goed

veel liefs mayo


Jonnepon02-10-2006 14:17
Hey Patsy Fantastisch hoor nogmaals Van Harte Gefeliciteerd met je kleine mannetje Lucas...Geniet er maar van en Heeel veel Geluk voor jullie samen.

Liefs,
Jonnepon


Godislove02-10-2006 16:47
Gefeliciteerd!!

Dat geeft je weer nieuwe kracht en energie!! Veel geluk toegewenst voor jou en je zoontje Lucas in de toekomst!!!
Makkelijke bevalling gehad??? Makkelijk of niet....je bent het zo vergeten als je je kind in je armen hebt! groetjess



Niva02-10-2006 17:08
Lieve patsy en Lucas,

ik wens jullie heel veel geluk en liefde en kracht en wijsheid voor de toekomst samen. patsy heel erg gefeliciteerd, we hebben aan het eind van je zwangerschap een aantal keren gepraat..o.a. over het aangeven van Lucas op het gemeentehuis. Ik hoop dat alles goed gekomen is, in elk geval is Lucas er nu! Liefs Niva


wilma v02-10-2006 23:36
gefeliciteerd!!!
wat grappig zeg, mijn dochter was maar 5 gram lichter, maar wel de
zelfde lengte, echt leuk.
wens je veel geluk en liefde toe. geniet ervan.

groeten wilma.


daan03-10-2006 17:59
Super!!! Ben blij voor je..liefs en knuffel Daan


Sanne06-10-2006 16:55
Gefeliciteerd! veel geluk met de kleine jongen! Liefs Sanne


Patsy2208-10-2006 11:01
Hallo lieve mensen,
bedankt voor jullie lieve reacties, felicitaties en gelukwensen!
We hebben saampjes nog een lange weg te gaan voordat alles achter de rug is, ivm de scheiding, maar we gaan er ongetwijfeld komen!
Lucas is een superventje en groeit als kool. Mijn eerste reactie toen ik hem zag was; 'Hoe heeft die kl**tzak het gore lef gehad om naar die kleine te trappen!' Ik zal er dan ook alles aan doen om hem heel ver bij hem uit de buurt te houden...

Liefs,
Patsy


Patsy2203-11-2006 01:27
Lucas ligt lekker in zijn bedje te slapen. Het gaat goed met hem. Hij groeit in alle rust!
Ik lig nog wakker, er flits van alles door mijn hoofd... Het gaat niet zo best met mij. Ik stap er maar weer uit en strompel naar de computer. Ik dacht aan die keer op vrijdagavond, alles aan kant en bak een pizza voor hem. Niet goed genoeg en hij belandt met bord en al tegen de pas behangen witte muur.
Huilend probeer ik de schade te beperken en maak de muur weer schoon. Godzijdank lukt me dat. De schade is beperkt gebleven. Het is nooit goed bij jou! Kan ik dan niets goed doen in jouw ogen? Blijkbaar niet...
Lucas slaapt nog lekker door. Drie weken heb ik een rolstoel gezeten. Het gevoel in mijn recherarm en been was weg. Ik ben bij de dokter geweest, de psychiater en neuroloog. Eerst wil iedereen alle lichamelijke oorzaken uitsluiten, voordat begonnen wordt met psychotherapie.
Eergisteren een MRI-scan. Inmiddels gaat het wat beter, ik 'loop' nu mbv een kruk. Ik ga 'vooruit'. Volgende week donderdag de uitslag. De neuroloog liet zelfs het woord MS al een keer vallen. Ik hoop het niet! Ik heb eerder last van dergelijke verschijnselen gehad, maar nooit zo ernstig al deze keer.
En jij? Jij liep rond te bazuinen dat het kind niet van jou was. Nu hoor ik weer dat je zielig bent, omdat je je zoon niet mag zien. Ik? Ik ben als de dood dat het je ooit gaat lukken met Lucas in contact te komen. Lucas ligt lekker in zijn bedje te slapen. Het gaat goed met hem. Hij groeit in alle rust. Ik ben nog wakker... Er flits van alles door mijn hoofd. Ik strompel maar weer terug... Het gaat niet zo best met mij.
Morgen, morgen is iedereen hier weer wakker. Dan valt het wel weer mee.
En jij? Jij ligt vast in diepe rust. Jezelf te verheugen op het weekend. Nog een dag werken, dan kan je weer feesten. Vergeet niet jezelf bij iedereen te beklagen hoe zielig jij wel niet ben. En bedankt nog voor alles wat je mij hebt aangedaan. Wil je me een ding beloven? Vergeet Lucas en mij en laat ons beiden rustig slapen...

-edit- verplaatst door admin


rampje03-11-2006 06:53
nee ,hoor dat laten we nooit toe we blijven vechten .We zullen sterken worden ook al zijn we boos en alles bij elkaar .Laat ze maar lekker hun gang gaan .We hebben ietst veel mooiers om ons heen

Liefs rampje


pebbles03-11-2006 11:34
He lieverd..wat rot dat je je zo voelt..moed houden he meid!!Ik heb dat gevoel van uitval ook gehad aan mijn been..is akelig ja..begrijp dat je je zorgen maakt, maar hoeft echt geen MS te zijn hoor..
Je hebt het juiste gedaan hoor..Lucas is bij jou veilig en zo kan je hem een toekomst bieden zonder angst en toestanden...Je bent zo sterk geweest tijdens je zwangerschap dat het me logisch lijkt dat je nu een terugslag hebt..Je hebt helemaal geen tijd gehad dingen te verwerken omdat je bezig was een kind te krijgen( en dat is los van dit alles wat jij hebt meegemaakt al een heel emotioneel ingrijpende gebeurtenis) Als je zin hebt mag je me toevoegen dan kan je af en toe een beetje je ei kwijt: i.am.pebbleshotmail.com
Heel veel sterkte en een dikke kus voor jou en Lucas,...liefs, pebbles


sannie03-11-2006 11:38
Wat heb je dit mooi geschreven. Ik zie het gewoon voor me. Maar pijnlijk wel natuurlijk. Maar wat fijn dat jouw Lucas zijn rust kan vinden bij zo'n lieve mama.
Inderdaad: laat je ex maar zielig doen.
Jij kan nu heerlijk pizza maken zonder
aangevallen te worden...


rampje03-11-2006 11:47
Die uit vallen zijn van de stres mijn broer heeft een jaar opkrukken gelopen ,Zelfs met verlamming verschijnselen opgenomen omdat hij het niet meer zag zitten.Heeft lang geduurd maar hij danst zelf weer ,en goed ook .Ik dacht vaak dat ik reuma had ,een slepend been en in me vingers geen gevoel maar dat het heeft ook te maken met roken ,je bloedomloop .Maar ik weet dat het de stres is .

liefs rampje


sannie03-11-2006 12:06
had maar helt van je verhaal gelezen.
dus nog effe over die uitvalverschijnselen. Ik geloof wel dat het klopt wat rampje zegt want ik heb dat ook in heel lichte mate gehad, dat mijn arm ineen keer helemaal lam werd en mijn been. En teon had ik heel heel veel stress ook, Bloedsomloop was toen ook niet goed. Hoop dat het uiteindelijk onschuldig en te genezen is. Ik wens jou het allerbeste.


Patsy2203-11-2006 12:17
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk zelf ook dat het door alle stress komt. Ik heb het ook eerder gehad, maar nooit in zo'n ernstige mate. Gelukkig gaat het een beetje beter en hoop ik ook snel weer te dansen!


rampje03-11-2006 12:20
Mijn broer stijl danst doet mee aan nederlands kampioen schappen. En verkoopt die jurken en is ze aan het ontwerpen en leren maken .Daardoor is hij er uitgekomen.

liefs rampje


Mickey8303-11-2006 17:38
Lieve Patsy,

Volgens mij zitten wij enorm in het zelfde schuitje, al heb ik gelukkig geen verlammingsverschijnselen. Ik ben blij om te lezen dat je zo'n lieve mama bent en dat het goed gaat met Lucas. Als je wilt, mag je me altijd mailen: Mickey83planet.nl . Dan kan ik je vandaaruit wel mijn msn-adres doorgeven.

In ieder geval veel sterkte en probeer je verwerkingsproces en de tranen de ruimte te geven...

Liefs en een knuffel,
Mickey


Patsy2203-11-2006 18:42
Lief van je! Ik voeg je net als pebbles toe... (pats.boemhotmail.com)


Patsy2209-11-2006 20:37
In juli ben ik gevlucht voor mijn man.
Na 3 jaar van geestelijke en lichamelijke mishandelingen, trapte hij mij uiteindelijk bij 7 maanden zwangerschap in mijn buik.
Dit was voor mij de druppel. Het volledige verhaal is te lezen op deze site.
In september beviel ik van Lucas. Godzijdankt is met hem alles goed. De scheiding is op dit moment nog in volle gang.
Ik kreeg na de bevalling last van zenuwuitvallen en dacht dat het te wijten was aan alle stress van afgelopen maanden.
Vanmiddag werd na diverse onderzoeken de diagnose gesteld;
Ik heb MS...

-edit- verplaatst door admin


rampje09-11-2006 21:21
lieve patsy laat de moed niet zakken .Dit is echt heel moeilijk alles komt nu op je af .Heb je iemand waar bij je kan uithuilen zou het liefst naar je toe komen en je troosten .Ga veel met lucas knuffelen en zeg ventje we vechten er ons door heen we maken er iets moois van .Per dag leven doei ik ook .het is ook allemaal zoveel .als ik je kan helpen steunen even je verdriet boosheid alles kan je aan me kwijt .

geef niet op hoor liefs en dikke knuffels van rampje en me zoontje .en geef lucas een dikke knuffel van ons.


Jonnepon09-11-2006 21:32
Lieve Jannie,

Jeetje wat schrik ik hier van dit had ik niet gedacht MS,....woorden schieten me even te kort...ben er stil van....

Heel veel Sterkte,Liefde en Kracht toegewenst!!!

Dikke knuffel,
Jonnepon


Jonnepon09-11-2006 21:39
Eh sorry ik bedoel Patsy...ik had iemand anders in mijn hoofd....schrok hier zo van.
En geef de moed niet op he...schouders recht,kop op hoofd omhoog,je bent een sterke vrouw enne als je me nodig hebt dan ben ik er voor je!!!

Een dikke knuffel,en 2 armen om je heen knuffie voor Lucas


Mug 4009-11-2006 22:07
Hallo Patsy,

lieve meid, sterkte..... Ik hoop voor je dat je veel stilstaande periodes hebt.
Hoe minder stress je hebt, hoe langer de aanvallen van MS wegblijven. Je kan veel info vinden op internet.
Nogmaal sterkte en veel liefs van mij!


pebbles09-11-2006 23:23
He lieverd wat erg voor je zeg..Ik ben er op msn als je me nodig hebt. Veel sterkte en dikke knuffel voor Lucas. Niet wanhopen he..moed houden.. dikke knuffel voor jou. liefs,pebbels


- streepje09-11-2006 23:48
Jeetje wat een nieuws....enige wat ik tegen je zeg is; zorg alsjeblieft zo goed mogelijk voor jezelf en je schatje. Ik wens je alle sterkte en enorm veel geluk toe meis....


sannie10-11-2006 09:34
Lieve Patsy,

ik vind dit zo naar voor je.
Ik wou dat ik iets voor jou kon doen.
En voor jouw kleine Lucas.
woorden schieten mij echt een beetje tekort nu.
Patsy, hoop dat je goeie steun in je
omgeving vindt.
Heel veel liefs van Sannie.


E-tje10-11-2006 10:58
ben er stil van maar sluit me aan bij de reacties hierboven.
wat een verschrikkelijk nieuws... maar meis... soms als het slecht gaat denk dan dat je nu alleen dit moet overleven en niet ook nog eens een mishandelende partner erbij hebt.
Je keus is goed geweest, ik had je alleen een veel mooiere en zorgelozer leven erna toe willen wensen.


Ingrid10-11-2006 12:59
Lieve Patsy,

Ook ik sluit me aan bij de voorgaande reacties.Ik vind het zo naar voor je. Eigenlijk weet ik helemaal geen woorden te vinden om je te troosten maar dat zou ik wel willen. Heel veel sterkte en een megaknuffel voor jou en Lucas.

Heel veel liefs,
Ingrid


Patsy2210-11-2006 13:06
Ik wou dat ik kon zeggen; Het komt wel goed. Helaas werkt het bij deze ziekte niet zo. Gelukkig gaat het lopen op het moment stukken beter! Het is te hopen dat volgende aanvallen lang uit zullen blijven. Enne inderdaad is het maar goed dat ik nu weg ben bij...
Dan had het nog veel en veel gekker geweest. Hier word ik goed gesteund door mijn familie!


dochtertje10-11-2006 13:49
Heel veel liefs en veel sterkte!

x
mij


Just-mii10-11-2006 14:23
Lieve Patsy,

Denk je dat je alles gehad hebt, krijg je dit.. Ik vind het echt heel erg voor je, net zoals al die mensen die hierboven een reactie hebben geplaatst.
Heel veel sterkte Patsy!
en geniet van je kleine ventje.

Liefs,
Just-mii


Hoi11-11-2006 11:56
Ik heb nog geen naam hier, reageer alleen maar ben ook een lange tijd erg mishandeld en ik wil je zeggen, je doet het super!!! Ik hoop echt dat je door de rust die je nu hebt je ziekte kunt gaan overwinnen of nu nog er goed mee om kunt gaan. Ik vind het echt heel verdrietig voor je maar ik geloof wel in hoop en kracht en ik zal voor je bidden dat je die mag ontvangen want dat heb je zeker nodig nu. Je bent een hele sterke vrouw door de moeilijke keuzes die je toch maar hebt gemaakt en waar je nu ook voor staat..hou vol!!! liefs a


ikke en mijn poppetje11-11-2006 12:09
Als ik je korte bericht hier lees denk ik maar weer dat ht met mij idd nog niet zo slecht gaat!!!
Ik wens je heeeeeeeel erg veel sterkte want ms is niet niks!!!! En zeker niet na wat je allemaal hebt meegemaakt. Soms denk ik weleens houd het voor sommige mensen nooit op met de ellende. Het is nog niet afgesloten en ze worden al geplaagd met het volgende~!!!
Kop op voor je zoontje!! Hij zal je kracht geven!!! Ben ik van overtuigd x


Patsy2213-11-2006 13:23
Mn zoontje is alles voor me. Hij geeft me elke keer weer de kracht om door te gaan. Mn grootste angst is dan ook dat hij ook nog van me afgepakt zal worden. Bij de rechtzaak voor de scheiding gaat de advocaat gelijk proberen het ouderlijk gezag om te zetten in eenhoofdig gezag. Ben als de dood dat de wederpartij erachter zal komen dat ik MS heb en zal zeggen dat ik hierdoor niet in staat zal zijn tot de verzorging van Lucas. Nogmaals; gelukkig ben ik nu bij mijn familie. Heb het voorhuis voor mezelf en helpen ze me met Lucas waar ze maar kunnen en dit zal gelukkig ook altijd zo blijven... Maar das toch wel mn grootste angst nu; straks ben ik hem ook nog kwijt!


rampje13-11-2006 17:10
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn ,maar ik begrijp je wel hoor ik ben ook heel erg bang .Omdat me ex wil bewijzen dat ik al geestelijk niet in orde was toen ik hem leerde kennen .Maar daar daar gooit hij zijn eigen ruiten mee in omdat ik over alles altijd eerlijk ben geweest en alles staat bij hulpinstanties vast .En ik heb in de thuishulp gewerkt ook bij gezinnen die vrouwen kunnen perfect voor hun kinderen zorgen .Nee hoor de veiligheid daar gaat het om met ms kun echt voor je kindje zorgen .Oke mischien ben je afhankelijk voor wat extra hulp .Zorg dat je dit duidelijk op een rijtje heb en je advocaat weet ook wel hoe of wat bespreek het even, weet niet of je het door heb gegeven maar is wel belangrijk dat ze alles weet.

liefs en een knuffel rampje


pebbles13-11-2006 20:27
he Patsy..ik begrijp dat je bang bent , maar weet je nog dat wij het er van de week op msn over hadden...De veiligheid van je kind is het belangrijkst en je kunt aantonen dat hij zelfs toen hij nog niet geboren was niet veilig was in de buurt van zijn vader..Verder : zelfs al zouden ze erachter komen dat je MS hebt weet niemand hoe dat zal verlopen en kun je ook hard maken dat jouw familie er altijd zal zijn om samen met jou voor Lucas te zorgen..in een veilig omgeving en zonder geweld...Dat zal hij hem nooit kunnen bieden meis en jij wel!!!! Je doet het zo goed en je bent zo ontzettend moedig dat zei ik je al...maak je niet teveel zorgen..Je bent een goede moeder..en zolang niemand aantoont dat je dat niet bent blijft Lucas bij jou!!
heel veel liefs en knuffels, pebbles ps: ik zie je snel op msn om je wat moed in te spreken!!!! dikke knuf voor Lucasje ook!!


Patsy2213-11-2006 20:57
Het doet me goed te zien dat de reacties nog steeds binnen blijven stromen! Bedankt daarvoor. Zelfs mn angst om Lucas te kunnen verliezen kunnen jullie iets wegnemen. Het is eigenlijk ook van de zotte om zo te denken. Ik kan een hoop hebben, maar dat houdt een keer op natuurlijk. Mn advocaat weet dat ik MS heb en weet ook dat mijn familie goed voor me zorgt en me bijstaat waar ze maar kunnen. Morgen ga ik trouwens naar de huisarts voor een gezondheidsverklaring, waarin ik haar aan laat tonen dat stress absoluut niet goed voor me is. Dit mbt tot het omzetten van het ouderlijk gezag in eenhoofdig gezag, tegelijk met de scheiding. Spannend hoor allemaal!


Christa14-11-2006 19:09
Lieve Patsy,

Lange tijd geleden dat ik je gesproken heb, ik zit net op deze site weer 's te lezen en ik lees jouw verhaal..Ik vind het ontzettend erg voor je, heb er geen woorden voor eerlijk gezegd. Je bent een hele sterke vrouw en blijf in jezelf geloven!! Als ik iets voor je kan doen, laat het me weten..

Heeeeele dikke knuffel, Christa


Patsy2218-11-2006 10:56
Vannacht ben ik me KAPOTGESCHROKKEN; ik ben dan ook nog nooit zo blij geweest dat het weer ochtend is!

Ik lag samen met Lucas te slapen toen ik wakker werd van een harde klap op de ruit!
Binnen 3 tellen stond ik met Lucas naast de wieg toen ik weer een harde klap hoorde en de ruit gelijk aan diggelen viel!!!!
In de verte hoor ik nog een stem roepen .....mot ik hem kommen halen of zo iets.

Ik ben gelijk met Lucas naar de trap gerend en heb mijn zusje wakker geschreeuwd. Ze heeft mijn ouders wakker geroepen en die hebben daarna gelijk de politie gebeld.

Die kwamen na een tijdje langs en hebben gekeken in mn kamer. Alles genoteerd. Van de week moeten we aangifte doen op het buro. Dan kunnen ze (zeiden ze) de officier van justitie bellen om de verdachte te gaan ondervragen...

We weten nog niet hoe hij de ruit kapot heeft gemaakt; er lag geen steen in de kamer. Ik zei tegen de politie dat ik dacht dat ie het met een geweer heeft gedaan, maar er zat ook geen gat in het gordijn. We hebben ook geen kogeltjes gevonden...

HELP

-edit- verplaatst door admin


pebbles18-11-2006 11:00
O meisje toch wat moet jij geschrokken zijn..ik zoek je even op msn...liefs, pebbles


wilma v18-11-2006 12:41
oh ik kan gewoon voelen wat je hebt doorgemaakt.
bij mij is precies hetzelfde gebeurd!
ik was destijds alleen hoogzwanger.
dit is echt zo'n laffe daad.alleen een heel triest persoon doet zoiets.
ik wens je veel sterkte, en doe vooral aangifte.
groeten wilma.


Patsy2218-11-2006 15:05
Het was echt doodeng ja. Omdat er geen sporen zijn van stenen oid is het aannemelijk dat ie gewoon bij de ruit is gaan staan en hem zo heeft ingeslagen (dubbel glas!)
Net belde de politie; Meneer heeft zichzelf aangegeven op het politieburo deze morgen.
Volgende week aangifte doen en mijn advocaat bellen. Het werkt weer allemaal tegen hem! Nog een geluk bij een ongeluk mbt tot eventuele omgangsregeling en de omzetting van het ouderlijk gezag in eenhoofdig gezag in de as rechtzaak, tegelijk met de scheidingsuitspraak.
Als het gordijn niet dichthad gezeten (dit hielde het gebroken glas tegen) en ik Lucas niet op tijd uit zijn bedje haalde had hij gezwommen in het glas!!!


sannie18-11-2006 15:22
Oh Patsy, wat erg voor jou, gelukkig is je zoontje ongedeerd.
Ik heb de laatste tijd zoveel woede in me, ook als ik dit soort dingen lees, ik kan er gewoon niet tegen dat bepaalde mannen zo vreselijk ellendig zijn.
Ik kan me er zo boos om maken.
Hoop dat je veilig bent, pas goed op jezelf en die kleine en zorg dat hij je kind niet meer te zien krijgt, want hij is echt een gevaar.
Sterkte met alles Patsy.
Liefs Sannie.


Mickey8319-11-2006 11:53
Jemig, meis... Wat een nacht en wat een angst... Ik hoop dat het niet nog eens gebeurt. Ik heb zoveel bewondering voor je. Zoals je je focust op Lucas. Ik vind je heel dapper.
Je kan me altijd mailen he? Jij bent er voor mij, maar ik ben er ook voor jou. Denk aan je en wens je heel veel sterkte.

Liefs,
Maaike


Just-mii20-11-2006 12:53
Jeetje, wat moet jij geschrokken zijn. Gelukkig is het allemaal 'goed' afgelopen en heeft hij nu alles tegen zich.
Heel veel sterkte!

Liefs,
Just-mii


Patsy2230-01-2007 11:51
Hallo allemaal,
Er breken voor mij weer spannende tijden aan. Over een poosje zal de rechter mijn scheiding uitspreken. Met 7 mnd zwangerschap ben ik voor mijn ex gevlucht. Na diverse mishandelingen trapte hij me in mijn buik. Tijdje terug sloeg hij een raam in van de slaapkamer. Het glas lag bijna in de wieg.
Hij heeft zijn zoontje nog nooit gezien, maar zal wel degelijk om een omgangregeling gaan komen. Hem is een straatverbod opgelegd. Deze wordt echter weer teniet verklaard als er een omgangsregeling komt. Ik wil er alles aan doen om een omgangsregeling te voorkomen. HELP

-edit- verplaatst door admin


japke30-01-2007 13:10
zou je grag advies geven.
maar ondanks alle aangiftes,voorwaardelijke straf enz...
als je gezamelijkgezag hebt ontkom je er niet aan.
ik loop er ook op stuk.
leg je verhaal uit en maak duidelijk dat ze geen band hebben...meschien....dat ze dat erkennen.


linda30-01-2007 14:11
kan je niet echt advies geven omdat ik godzijdank enkel twee kinderen van mij ex man heb en niet van mij zotte ex vriend!
maar ik kan je enkel raad geven!!

vecht er voor dat hij geen omgangsregeling krijgt!meer kan ik niet zeggen!!

heel veel liefs linda


linda30-01-2007 14:14
ben ik weer ff!! ooh wat voel ik mij boos
wat een rechtsysteem hier in nederland als ik het allemaal zo lees dat ondanks aanklachten en weet ik veel nog meer

het recht beslist wat ""goed""is voor kind en ouder waar niets aan deugd!!!

zooo he he dit luchte ff op hihi

linda


pebbles30-01-2007 16:25
Hoi meis..ik heb je een mailtje gestuurd!!
liefs, knuffel van Pebbles


justine30-01-2007 21:49
Jullie hebben niet verloren Patsy en Japke.. omdat de Staat in alle artikelen van het Internationale Verdrag inzake de Rechten van Het Kind zegt, erkent, overweegt, verzekert, zich ertoe verbinden, waarborgt, eerbiedigt, rekening houdt met en weet ik wat allemaal en
dat een kind voor en ná de geboorte het recht heeft op bescherming, veiligheid, zorg, hulpverlening, en dient op te groeien in een gezinsomgeving, in een sfeer van geluk, liefde en begrip (ja, huil maar!!) en nog een hele reeks van sprookjesachtig klinkende voorwaarden en maatregelen in die artikelen, ach ja heb ik vergeten…dat bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht door wie ze worden genomen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging, (snap ik geen bal van, maar ja wie ben ik)

Fantastisch he? En dan komt het in de Rechten van het Kind staat ook geschreven dat….de Staat het recht van het kind eerbiedigt op persoonlijke betrekkingen en rechtstreeks contact met BEIDE ouders te onderhouden, want de Staat eerbiedigt vooral, ten eerste, impliciet en expliciet de RECHTEN, verantwoordelijkheden en plichten (??) van beide ouders, snap je, alleen omdat ze “ouders” zijn.

Het verdrag van de Rechten van Het KIND wordtin Nederland door veel instanties veelvuldig tot een farce gemaakt. Het gaat niet om het kind, primair niet in en voor het belang van het kind


Mickey8330-01-2007 22:02
Lieve Patsy,

Ik kan je geen raad geven... Zoals je weet staat mijn ex niet geregistreerd als vader. Dus ik heb daar geen ervaring mee. Ik wilde je alleen wel ff laten weten dat ik aan je denk en hoop dat jij in je gelijk wordt gesteld.

Veel sterkte met alles en liefs,
Mickey en dr meisje

Ps: ben erg weinig online op moment, veel problemen met comp....sorry


Rina30-01-2007 22:17
lieve Patsy,

ik begrijp je helemaal, ik heb 2 kinderen met mijn bijna ex, de scheiding is uitgesproken en daar staat in dat de omgangsregeling in gezamelijk overleg moet. Mijn ex wil co-ouderschap, hier ben ik het helemaal niet mee eens en via bureau jeugdzorg hoop ik dat het mij ook gaat lukken dat dat wordt afgewezen, hij is verschillende keren daar geweest en ze hebben gezien hoe hij is. Jou zoontje is waarschijnlijk te klein voor bureau jeugdzorg maar misschien kan je advocaat iets doen, ik snap dat je liever hebt dat hij je zoontje nooit ziet, denk je echt dat hij voor hem ook echt een bedreiging is, bij mij is het zo dat ik niet geloof dat mijn ex onze kinderen ooit echt wat aan zal doen, hij kan alleen de zorg niet aan en is voor mij een bedreiging.

Ik wens je heel veel sterkte en ik weet niet of je ex. een dak boven zijn hoofd heeft, als hij geen vaste plek heeft kan hij je kind niet ontvangen en als dat te lang duurt is er geen binding en kan je het daar misschien op gooien.

succes


Stichting Zijweg01-02-2007 09:17
Dat je ex de verwekker is, is waarschijnlijk een feit. Waarschijnlijk heeft hij je kind erkent en gezien dat je gaat scheiden draagt je kind zijn achternaam en daardoor heeft je ex automatisch ook het ouderlijk gezag over jullie kind. En dan wordt het ontzeggen van omgang een lastige zaak want de wet stelt dat omgang met beide ouders in het belang is van het kind. Of hij je kind ooit heeft gezien maakt in deze niks uit want er is toch een soortement van "family life" vanwege de relatie die jullie met elkaar hadden. Ook verwekkers kunnen zo een eventuele omgang claimen

Het gaat om verwekkers met een nauwe persoonlijkebetrekking met het kind, ook wel verwoord als 'familieleven'. Nu wordt de aanwezigheid van familieleven erg snel aangenomen. In feite is het voldoende indien de verwekker kan aantonen dat hij een intieme relatie met de moeder heeft gehad die enige tijd geduurd heeft, ook al is die releatie verbroken voor de geboorte van het kind. In jouw geval zal zonder meer familieleven tussen de verwekker en het kind worden aangenomen.

De verwekker met familieleven heeft in beginsel recht op omgang, tenzij het belang van het kind zich tegen omgang verzet (artikel 1:377f BW). Naar de letter van de wet is het recht op omgang van een verwekker met familieleven een minder zwaar recht op omgang dan dat van een juridische vader (artikel 1:377a BW). Maar in praktijk lijkt het niet veel uit te maken.

Ons advies: zolang er geen uitspraak is inzake een omgangsregeling je kind niet meegeven. Een rechter kan dan bepalen dat er toch omgang dient plaats te vinden omdat je reeds eerder je kind aan hem hebt meegegeven of hem bij je kind hebt gelaten: dus situatie is niet zo ernstig denkt de rechter dan. Daarnaast pas op met begeleidde omgang (al dan niet in een omgangshuis) omdat hieruit vaak toch een opgelegde omgangsregeling uit voortvloeit. Immers kind heeft recht op omgang. Idem met mediation waarbij jullie om de tafel dienen te gaan zitten en te gaan praten over het belang/toekomst van jullie kind. Je gaat toch in dialoog met je ex: dus situatie is niet zo ernstig denkt men dan.

Verzamel al het bewijs (eventueel ziekenhuisrapportages vanwege mishandeling in zwangerschap), verzamel bewijs waarmee je aannemelijk kan maken waarom omgang niet wenselijk is. Daarnaast draag er zorg voor dat je bescherming op locatie blijft behouden (politiebescherming opdat ze sneller komen als er zich iets afspeelt op jouw adres...onthou: dit is vaak voor een periode van een half jaar en zelf in de gaten houden wanneer dit te "verlengen": eventjes op de kalender zetten)

Succes & veel kracht en zoek een goede, gespecialiseerde advocaat.

Stichting Zijweg


rampje04-02-2007 19:15
Ja ,alles verzamelen en niks achter wegen laten ook is dat nog zo moeilijk.
Ik heb de voogdijschap .Ik mag me zoontje beslist niet meegegeven gelukkig .
Vecht er voor ,en laat je inderdaaad niet ompraten .Ik merk dat ze tegen woordig proberen om steeds meer voor omgangsregelingen te treffen .Dat zie ik ook hier in dit opvanghuis gebeuren
vrouwen worden omgepraat ,en durfen niet bang dat ze zijn dat ze anders te maken krijgen met amk .Eigenlijk heel moeilijk wij moeten ons kind een veiligheid en geborgenheid bieden en laten zien dat we voor ons kind kunnen
zorgen .En onze exen denken even een
simpel een bezoekregeling te treffen .

zet hem op en ga er voor liefs rampje


Patsy2228-06-2007 01:14
Hier weer eens bericht van Patsy22.

Eind juli een jaar verder na vlucht voor ex. Volgende maand is de eerste rechtzaak m.b.t. de voorlopige voorzieningen i.v.m. scheiding; waaronder ook zijn verzoek om een omgangsregeling..

Ik zie erg tegen de confrontatie op met ex in de rechtzaal. Gelukkig een heel goede advocaat, maar toch..

Ex kan namelijk praten als Brugman! Hij is in staat de rechter nog te overtuigen van zijn gelijk als hij voor zou moeten komen voor spookrijden. Hij zou blijven beweren dat hij de enige was die goed op de weg reed, bij wijze van spreken.

Maak me zorgen: Wat wordt er van mij verwacht tijdens de rechtzitting? Stort ik niet finaal in? Gaan er vragen aan mij gesteld worden? Zou het echt mogelijk zijn dat er ondanks alles wat er is gebeurd een omgangsregeling komt?

Hopelijk kan iemand die verdere ervaring heeft met deze zaken mij een beetje helpen, want het komt nu wel erg dichtbij allemaal..

Liefs

-edit- verplaatst door admin


Pebbles28-06-2007 11:10
he Lieverd......Zullen we het er via msn over hebben?....
dikke knuf voor jou en de kleine!!
liefs, Pebbles


patsy2228-06-2007 13:45
Ja prima!
Thankx again


bezorgde moeder05-07-2007 13:00
Hallo ik ben een moeder die al twee jaar lang met echtscheidingstoestanden en omgangsregelingen aan het worstelen is en las je verhaal. Ik heb een website opgezet, speciaal voor moeders die problemen hebben met hun ex en omgangsregelingen. www.bezorgdemoeders.nl Als je de fut nog hebt, schrijf ook ons je verhaal en/of teken de petitie. Je kunt ook info vinden. Veel sterkte, Bezorgde Moeder


Patsy2213-02-2008 22:59
Dag lieve allemaal,

Na 20 maanden geleden mijn eerste verhaal getypt te hebben hier, ga ik as vrijdag de belangen van mijn anderhalfjarig zoontje behartigen bij de Raad voor de Kinderbescherming.
Daar ga ik uitleggen, dat dit geen 'gewoon' conflict is.
Omdat een conflict is iets tussen 2 gelijkwaardige personen.
Ik ben het slachtoffer geweest van huiselijk geweld.
In die situatie was sprake van onderdrukking en mishandeling; een ongelijke machtstrijd tussen een dader en een slachtoffer.
Mijn map met bewezen feiten neem ik mee:
Veroordeling n.a.v. het mishandelen van een 7 maandeAndn zwangere vrouw.
Veroordeling n.a.v. het inslaan van een ruit, waarbij notabene het glas in de wieg had kunnen liggen bij de zoon van deze 'vader', die rustig lag te slapen.
Ik hou het bij de feiten. Ik kan niet instemmen met een omgangsregeling, omdat deze man niet veranderd is in de afgelopen tijd, geen verantwoording toont ten opzicht van zijn ongeboren zoon en zijn 2 maanden oude zoon. Deze man heeft zijn zoon al 2 keer wat aan willen doen! Een keer al voordat hij geboren was. En 1 keer zijn leven in gevaar gebracht toen hij nog geen 2 maanden oud was.
Anderhalf jaar ben ik al aan het strijden voor de veiligheid en het belang van mijn zoontje. Ons zoontje...
Natuurlijk zie ik het belang in van 2 ouders, maar onder de welgestelde voorwaarde, dat die 2 ouders ook beide hun verantwoordelijkheden t.o.v. het kind nemen!
De rechtbank heeft in de echtscheidingsbeschikking al geschreven, dat zij erkennen dat meneer zijn woede niet onder controle heeft.
Durft u de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van mijn zoontje te nemen? Kunt u garanderen dat het na de 5e keer ook goed zal gaan.
Tegen mij heeft hij destijds verklaart; 'Dan wordt het zwart voor mijn ogen en weet ik niet meer wat ik doe! Dan moet je me maar roepen dat ik moet stoppen'
Hoe moet mijn zoontje dat doen als ik al niet tot hem door kon dringen destijds?
Hij mij in elkaar trapte en sloeg om 22.00 s avonds bij thuiskomst, ipv zoals afgesproken de babykamer op te gaan halen..
Durft u de verantwoording op u te nemen?
Ik niet...
Ik vind het heel erg knap van u dat u meneer in een gesprek van 1 uur (?) helemaal weet te doorgronden. Dat is namelijk iets waarover ik 6 jaar over heb gedaan, voordat ik besefte, dat deze man nooit zou veranderen. En toen ik besefte na jaren van psychische afbraak, vernederingen, mishandelingen, kleineringen en bedreigingen, hij ook een gevaar voor ons kind zou zijn en een volgende uitbarsting niets ernstigers zou zijn dan de dood ben ik gevlucht.
En mezelf terwijl ik mijn voeten over de drempel zette mezelf de belofte: 'Hier kom ik nooit meer terug! Het zou mijn dood betekenen...'

Was u erbij meneer?

verplaatst door admin


ingridje714-02-2008 00:18
Lieve Patsy.

Aangrijpend je verhaal!!!!!

Liefs ingridje


ingridje714-02-2008 00:20
Vergat ik helemaal je heel veel sterkte te wensen voor vrijdag!!!!

Liefs Ingridje


japke14-02-2008 07:43
hoi,

ik heb je via een email al antw. gegeven en je mailtje terug gekregen.

laat zien dat jij sterk,de verantwording neemt,dat er rust is zins hij uit beeld is.
je kan het jij bent even sterk als ik......ik heb gewonnen....nu jij nog.

denk aan jouw en sta naast je in gedachten bij het gesprek.

wees sterk je kan het japke


Pebbles14-02-2008 09:14
Hoi lieverd (zusje;))!!
Heel veel sterkte vrijdag!
Ik zal aan jullie denken!
Als je ervoor nog even met me wil praten weet je me te vinden!
kus!!Pebbles


E-tje14-02-2008 10:25
ik wens je heel veel sterkte maar vind je verhaal zeer krachtig en duidelijk overkomen.

schrijf dit stukje op papier en neem het desnoods in je binnenzak mee...mocht je dichtklappen.

ik denk dat ook jij het wel zal gaan redden meis :)


mona14-02-2008 10:37
kijk voor raad van kinderen bescherming want die hadden bij mijn ex 20 minten gepraat moest kans geven nu ben in scheiding en de kinderen kwijt vanaf 20 juli 2007 ga ik er aan kapot weet niet hoet doen om ze terug krijgen lees mijn verhaal op maria of mona

ik wens veel strekte en wijsheid en kijk uit het zijn onbetrouwbare mensen HULP


Patsy2214-02-2008 12:14
Bedankt voor al jullie lieve reacties.

Mona; Ik zal ook zeker aangeven, dat ik mijn petje afneem voor de meneer van de Raad, dat hij in staat is geweest mijn ex in één gesprek helemaal weet te doorgronden.

Daar komt bij dat meneer kan praten als Brugman, maar ik het belang van mijn kind kom verdedigen met mijn map met daarin alle gerechtelijke bewijzen die tegen hem pleiten en zijn wandaden van onverantwoordelijk gedrag bevestigen!

Pebbles en Zafe4you, mijn advocaat is erbij. Meneer is zelf al geweest (als het goed is) Ik heb er vertrouwen in en zal dat, na 1.5 jaar eindelijk de woorden ervoor gevonden te hebben, ook zeker uitstralen.

Ik zal het uittypen en in mijn borstzakje doen ;-)
Dat heeft me de laatste keer bij de rechter ook erg geholpen en is niet eens nodig geweest om het te raadplegen.

Mona houdt moed: Je bent sterker dan je denkt! Zeker als het om het belang van je kinderen gaat. Lees alle verhalen van 'Patsy22' er maar op na. Zie het verschil tussen het eerste en laatste verhaal en bid met ons mee, dat er nu eindelijk een einde mag komen aan de hel die huiselijk geweld heet!



japke14-02-2008 12:40
hoi,

ben ik weer.
goed om je advocaat mee tenemen maar leterop dat jij het woord doet.
mijn 1ste fout was dat mijn advocaat het deed daardoor kreeg de raad geen inzicht in mij.
[zat er bij maar zei niet veel
dat was mijn 1ste ervaring bij de raad.

laat zien dat je opkomt voor je kleine,dan komt het goed.
je bewijs enz. heb je bij je en je verhaal is krachtig.

laat weten hoe het afloopt....

japke


Patsy2219-02-2008 23:20
Lieve allemaal;

Voor mijn gevoel is het heel goed afgelopen bij De Raad.
Ik durf nog steeds niet te vroeg te juichen, maar de indruk van meneer was al niet goed, die hij de dag ervoor achter had gelaten.
Samengevat kwam het volgens mijn ex neer op het volgende 'Ze blaast veel te hoog van de toren en alles is haar schuld'.
Ik heb ruim een uur een gesprek gehad met iemand van de Raad van de Kinderbeschderming. Hierin vertelde ik alle (bewezen en veroordeelde) feiten en wees op het belang van mijn zoon en het onbetrouwbare gedrag van mijn ex.
Hierbij legde ik de nadruk op het feit dat hij mij eens vertelde toen ik de MOED had om te vragen waarom hij me sloeg: Dan wordt het zwart voor mijn ogen en weet ik niet meer wat ik doe...
Ik vertelde de man van de RvdK dat de datum 28-07-06 nog in mijn geheugen staat gegrift en dit ook nooit zal verdwijnen.
Dat dit de dag was, waarop ik besefte dat het geweld niet alleen op mij betrekking zou houden, maar ook t.o.v. ons kind.
Daarbij deed ook mijn diagnose MS na de bevalling een flinke duit in de zak. Stress is helemaal niet goed voor me ivm met mijn gezondheid en het feit dat mijn zoon nu veilig opgroeit volgens de 3 r's Rust, Reinheid en Regelmaat.
Dus niet volgens de 3 d's die zijn vader aanhangt; te weten; Drank, Drugs en Delicten.
Ik kon vertellen dat mijn zoon, als er iets met mij is ivm ziekte direct wordt opgevangen door een soc. netwerk, wat achter me staat indien nodig.
Dat het trillen en huilen wat ik tijdens dat gesprek door de dokter is gediagnosticeerd als een PTTS. Niet niks dus.

Na de meneer een ferme handdruk te hebben gegeven sprak ik de hoop uit; Dat het bord wat hier buiten aan de gevel hangt waar mag maken waarvoor het staat: 'En dat is?' MIJN KIND BESCHERMEN!!!!

Ik bleef rustig tijdens het hele gesprek. Meneer K. had zich nav het eerdere gesprek met mijn ex gedegen voorbereid en alles wat ik hem verteld, was een letterlijk verslag, van wat hij al had gelezen.

Aan het einde van het verhaal vroeg mijn advocaat hem een goed en gedegen onderzoek uit te voeren en daar alle tijd voor te nemen.

Ik kreeg na 1,5 jaar vechten eindelijk te horen dat ik helemaal niets meer moest doen en het aan hem nu over moest laten.

Omdat alle bewijzen al tegen het gedrag van mijn ex pleitten vond hij het raar dat de rechter niet direct in deze zaak een uitspraak had gedaan.

Ik heb goede hoop op een goede afloop nu. In het belang van mijn zoon, maar ook zeker in het belang van zijn moeder, die na deze hel ook nog eens de diagnose MS op haar bord kreeg en zo nog meer te verwerken.

Ik kan jullie laten weten dat ik ook in dat op zicht veel heb moeten inleveren qua studie, plannen en ideeën, maar het allerbelangrijkste blijft toch het leven van je zoontje en je eigen gezondheid!

Met mij gaat het redelijk goed nu; mijn hoofd is eindelijk leeg!!!

Nu hoop ik te kunnen gaan genieten, al blijft de angst altijd aanwezig.

X


ingridje720-02-2008 00:07
Lieve Patsy.

Super knap gedaan van je!!
Als ik je verhaal zo lees dan moet je gewoon heel goed overgekomen zijn bij de raad.
Een daadkrachige vrouw die weet wat ze wil en waar ze over praat.
Ik duim voor je.

Liefs Ingridje


japke20-02-2008 07:35
o meid,

ik lees je verhaal en zit achter de pc van, goed gedaan goed gezegt.....
en ja de spanning is nu een beetje weg hoofd is dan even leeg.
ik ben zo trots op je,als je wilt praten of advies of wat dan ook wilt laat het me weten.
ik heb de brief van de raad van bescherming nu binnen.
de brief is erg positief naar mij toe...nu de rechter zijn uitspraak nog.
van zijn advocaat ivm geen omgang niks gehoord[had ik ook niet verwacht je leerd iemand kennen na al die jaren].

groetjes en een dikke knuffel japke



E-tje20-02-2008 09:28
Oh wauw ik ben zo trots op je meis...

en weet je dat ik hetzelfde heb gezegd wat betreft het bordje -raad voor de kinderbescherming-
ik zei dat ik hoopte dat hun hun naam waar zouden maken.

Maar nu gaat het over jou en je hebt het ge-wel-dig gedaan.
Je verhaal vorige keer hier was al zo overtuigend dat het bijna niet meer mis kon gaan tenzij ze natuurlijk jouw ex niet hadden kunnen doorgronden en meneer zich waarachtig goed had gedragen.
Uiteindelijk vallen vele mannen door het figuurlijke mandje.
Zo'n onderzoek duurt ook echt lang en de meesten kunnen zich niet zo lang goed gedragen.

Toch zo met elkaar zijn er heel wat enorm sterke vrouwen hier op de site... een geval van E.L.T.O.
Eenheid Leidt Tot Overwinning

---------------------------------
ik wil jullie toch ook niet onthouden dat Ciske afgelopen week ook de volledige voogdij heeft gewonnen over haar dochtertje en er geen omgang zal komen met de vader.
Ook op haar ben ik supertrots!!!!!!!


pebbles20-02-2008 16:15
Hoi lieve meid!!

We hebben elkaar natuurlijk allang gesproken , maar toch nog een keer: Petje af voor jou!!Alle respect echt waar!!...Geniet nu eindelijk maar van je rust en van je kleine(schattige!!) manneke!!
liefs en een dikke knuffel voor jullie alletwee,
Pebbles





patsy2226-02-2008 19:49
Dank voor alle lieve berichtjes...
E.L.T.O niets is minder waar!
Zonder jullie was ik nooit zover gekomen!

Thankxxx



Patsy2414-04-2008 17:23
'Fantastisch..!'

Kreeg op notabene 1 april een enveloppe van de Raad voor de Kinderbescherming in de bus. Dacht dit het verlossende advies van de Raadsonderzoeker zou zijn, maar niks bleek minder waar!

De Raadsonderzoeker had me destijds verteld (na bijna 2 jaar te vechten voor de veiligheid van mn kind) helemaal niets meer te hoeven doen en dat hij het vreemd vond dat ik ook nog eens bij hem moest komen. Alle stukken uit het dossier vond hij al voor meer voor zich spreken. Zelfs de rechter heeft het vreemde gedrag van mijn ex in de rechtbankverslagen erkent!

Maar nee; Het was een brief van de Raad voor de Kinderbescherming met het verzoek nógmaals mijn verhaal te komen doen aangezien de eerste Raadsonderzoeker wegens persoonlijke omstandigheden niet meer belast is met het onderzoek.


Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen met mijn advocaat met de vraag of hij zelfs niet meer zou kunnen praten en zijn opvolger kunnen inlichten?!

Na wat heen en weer gebel bleken het om droevige omstandigheden te gaan... (Nou als die van hem droeviger dan die van mij zijn..??)

Ik kon onder het gesprek uitkomen door de neuroloog een verklaring te laten ondertekenen dat dergelijke acties (stress etc) niet ten bate zijn van mijn MS en zelfs mijn gezondheid in gevaar zouden brengen.

Dit heb ik maar niet gedaan... Laat me maar binnenkomen vallen! Laat 'm maar zien wat de hele *&^%%$@#situatie met me doet...
Gelukkig nog steeds op de been, de stress slaat wel lichtelijk toe... a.s. vrijdag heb ik wéér een gesprek met de Raad voor de Kinderbescherming. En wel om het feit dat de fijne eerste man niet de moeite heeft genomen om aantekeningen te maken, danwel zijn conclusie na ons gesprek op papier te pennen...

...

verplaatst door admin


   Reageer