nathalie27-06-2007 14:16
Hallo, ik ben erg blij dat ik deze site heb gevonden, omdat ik graag de meningen van anderen wil horen.
Ik ben nu 18 jaar, en ben de afgelopen 4 jaar mishandeld en misbruikt door een 'vriend' (laten we hem Rob noemen..) van me.
Ik heb dit grotendeels voor iedereen geheim kunnen houden, maar een paar maanden terug heb ik een andere vriend erover verteld.
Deze is werkzaam bij de politie (Sander) en vind dat Rob gestraft moet worden... Ik vind dat niet zo nodig, ik wil niet zijn hele leven overhoop halen.
Gelukkig is het nu gestopt. Het komt nog wel voor dat ik Rob zie, maar lang niet meer zovaak als daarvoor (bijna elke dag).
Ik probeer nu mn leven weer op orde te krijgen.. werken aan mezelf..
ik heb er veel aan gehad om dit soort sites te bezoeken, zo heb ik ontdekt dat ik veel kenmerken heb, die anderen ook hebben, die misbruikt en/of mishandeld zijn.. erg onzeker, een negatief zelfbeeld.. angstig en vaak 'sorry' zeggen voor de dingen die je 'verkeerd' doet..
Soms voel ik me vreselijk.. zelfs zo erg dat ik er van overtuigd ben dat ik het niet verdien om te leven.. Rob heeft me meerdere malen de dood in gewenst, en soms denk ik echt dat dat beter zou zijn. Tot op heden heb ik (gelukkig) nog nooit een poging gedaan.
Ik zou hier graag ook met Sander over willen praten, hoe vreselijk stom ik me voel, dat ik alleen maar de verkeerde dingen kan zeggen en doen.. maar als ik dat tegen hem vertel zegt hij dat ik mn mond moet houden, dat ik moet stoppen, want anders praat hij niet meer met me.. waardoor ik me nog slechter ga voelen.. 'zie je wel.. je kan mensen alleen maar ongelukkig maken'
Rob slaat me niet meer.. misbruikt me niet meer.. maar het gevoel is er niet minder om.. sterker nog, het lijkt alleen maar erger te worden.. wie heeft ideeën om mijn zelfbeeld te vergroten, zodat ik me wel weer goed voel??



Laatste 20 reacties:
 hurt(v)  08-09 01:00 
 hurt(v)  07-09 21:19 
 hurt(v)  07-09 21:08 
 hurt(v)  07-09 08:38 
 hurt(v)  06-09 22:35 
 hurt(v)  06-09 19:31 
 hurt(v)  05-09 23:19 
 bianca  04-09 23:34 
 madeliefj  04-09 23:31 
 Dinah  03-09 21:49 
 madeliefj  02-09 21:19 
 madeliefj  02-09 16:36 
 madeliefj  02-09 16:34 
 bianca  01-09 21:21 
 Helena  31-08 01:00 
 najat  30-08 17:43 
 najat  30-08 12:59 
 tweeling  29-08 11:30 
 geitje  24-08 12:39 
 Helena  18-08 17:33 
89 reacties:
sweety_8327-06-2007 16:21
Er zijn aparte cursussen die gegeven worden. Deze cursussen kunnen je leren op een positieve manier naar jezelf te kijken i.p.v. dat je altijd en alleen maar negatief over jezelf kunt zijn.

Mijn maatschappelijk werker heeft me hier naar toe verwezen. Ik ben nog niet met de cursus begonnen maar ga het zeker wel doen.

Herken veel in mezelf als ik lees wat je allemaal schrijft en wil me hierin graag laten helpen.

Misschien voor jou ook een idee?

Veel sterkte en succes verder.

XxX Liefs Sweety_83 XxX


Freedom27-06-2007 18:22
Ik ken het gevoel wat je heb! 14 jaar heb ik in een relatie met geweld gezeten. Nu ben ik een jaar alleen en gescheiden, dus zou me rust moeten hebben.Maar ik merk dat ik nu pas behoefte krijg om er over te praten. Het lijkt wel of ik nu meer moeite heb met het geweld wat er is geweest dan toen ik erin zat. Waarschijnlijk had ik toen een knop omgedraaid en dacht ik alleen maar aan overleven.Nu ben ik vrij, maar voel me nog niet vrij.
Daarom heb ik ook aan een cursus meegedaan en over gepraat. Ik merk dat dat een begin is om jezelf weer te ontdekken en goed over jezelf te denken.
Voor mij is die cursus veel te kort geweest! Ik denk dat jij en ik en de andere mensen die zulk geweld hebben meegemaakt altijd behoefte hebben om erover te praten en dat het voor onze eigenwaarde heel goed is om daar aan te blijven werken en te blijven horen dat we het wel degelijk waard zijn om gelukkig te zijn.Want onze eigenwaarde zijn we tenslotte een tijdje kwijtgeraakt.Dus ga zeker een cursus of iets dergelijks zoeken bij je in de buurt. Zodat je dat sterker maakt en je zoiets ook kan verwerken. Succes en veel geluk voor de toekomst! Freedom


nathalie28-06-2007 13:36
Heel erg bedankt voor de snelle reacties! en ondanks ik het natuurlijk niemand toe wens, ben ik erg blij te lezen dat er meer mensen zijn die mijn gevoelens herkennen. Ik ben van plan om inderdaad zo'n cursus te gaan zoeken, in de buurt. Bedankt!!




Josii28-06-2007 18:08
Heyy meiss, ik herken me heel erg in jou verhaal. Zit eigelijk precies in dezelfde fase, met hetzelfde probleem (toevallig?)
nou vroeg ik me af, of jij ook vaak herbelevingen hebt? Bij mij is dat heel erg, bij het woord 'verkrachting' of als er iemand alleen maar zijn stem verheft, krijg ik alweer kippenvel en dan komen er weer gebeurtenissen terug... ik durf niet in therapie te gaan, maar ik heb er wel de behoefte aan om het te vertellen, daarom lijkt me zo'n cursus lijkt ook geschikt. zijn er van dat soort cursusen in NH?
sterkte allemaal!!
kusje Josii


ingrid28-06-2007 19:59
Wat voor een curcus bedoelen jullie eigenlijk?
Ik ben ook op zoek naar extra hulp om weer mezelf terug te vinden maar tot nog kan ik niks vinden.
Een soort van therapie vacantie spreekt mij ook erg aan.
Maar waar vind je zoiets.
Op internet kan ik er niks over vinden.
Als iemand een goede tip heeft dan hoor ik dat heel graag.

Ingrid


Hesje29-06-2007 12:11
ik heb al jaren therapie, maar was zo bang dat ik het nooit durfde te vertellen aan mijn psycholoog. Ik ga nu verhuizen en krijg een nieuwe, inmiddels is de mishandeling lang geleden en kan ik er veel beter over praten, nu vind ik het dus ook de tijd om er wel over te vertellen. Ik ken zowiezo van die cursussen bij de Riagg voor een positief zelfbeeld, maar volgensmij is dat niet voornamelijk gericht is op huiselijk geweld. Volgens mijn psycholoog kan je je het beste door laten verwijzen naar een huisarts, hij kan dan de beste mensen in de buurt voor je uitzoeken. De Riagg zit door heel nederland, maar er zijn ook andere instanties.

Succes voor iedereen om de angst te doorbreken!

Liefs, hesje.


nathalie29-06-2007 17:29
ja, inderdaad Josii. dat heb ik ook.. heb dan altijd het idee dat ik me niet zo moet aanstellen en probeer me erover heen te zetten, al is dat soms best moeilijk...
En ik vind vind het ook moeilijk om naar een psycholoog te gaan, omdat ik van nature al niet zo'n prater ben. Ik luister liever naar de verhalen van anderen en haal er de dingen uit die voor mij van belang zouden kunnen zijn..
Ik heb nog niet gezocht naar zo'n speciale cursus, maar ik denk dat ik binnekort maar bij mn huisarts langs ga, of het toch misschien bij de Riagg ga proberen(aangezien mijn huisarts ook niet helemaal van mijn situatie op de hoogte is). In iedergeval bedankt voor je advies hesje, en Ingrid, als ik iets tegenkom op internet, of advies van de Riagg of iets dergelijks, dan laat ik het je weten!

succes allemaal! xx nathalie


sannie30-06-2007 17:31
grrr, die code ook, heel mijn stukje moet opnieuw.
Ik wilde even een tip geven: het FIOM (zie hierboven bij hulpinstanties) organiseert gespreksgroepen voor vrouwen die met huiselijk geweld te maken hebben (gehad) en het maatschappelijk werk organiseert assertiviteitscursussen.
Zo'n groep bij het FIOM raad ik echt aan, want je leert veel van elkaar en je vindt steun. Het is ook fijn om persoonlijk contact te hebben met vrouwen die ervaringen delen.
Succes!


freedom02-07-2007 22:23
De cursus die ik heb gedaan was in Maastricht op de website kun je zien wat ik bedoel, in iedergeval heeft dat mij geleerd om een begin te maken hoe ik mezelf heb geaccepteerd, hoe ik het geweld heb gezien en hoe sterk ik nu voor mezelf op kom! Het fijnste was dat je in een groep komt met vrouwen die het zelfde hebben meegemaakt en hoe hun het ervaren. Het zijn vrouwen die al jaren uit het geweld zijn, vrouwen die er net uit zijn of zelfs vrouwen die nog midden in het geweld zitten. Niemand in die groep wordt veroordeeld, je leert van mekaar en je wordt bewust van je eigen krachten!! Hierbij zal ik jullie de site gegeven, ook al woon je niet daar in de buurt. Misschien dat hun jullie verder kunnen helpen met zoiets dergelijk bij jullie in de buurt.Hun zullen zeker contacten hebben met andere collega's in het land. www.vrouwengezondheidscentrum.nu Ik wens jullie alle veel sterkte!

Freedom


nathalie11-07-2007 10:35
Hallo, ongeveer 2 weken terug heb ik hier voor het eerst een verhaal geplaatst. Nogmaals bedankt voor de reacties!!
In dat verhaal heb ik verteld dat ik door 'Rob' mishandeld en misbruikt ben maar dat ik nu bezig ben om mezelf te hervinden en mn leven opnieuw op te bouwen zodat ik een 'normaal' leven kan leiden.

Ook heb ik in dat verhaal gezegd dat ik Rob nog wel zie, alleen niet zovaak meer als toen hij me nog sloeg..
Dit weekend was het voor het eerst dat we alleen samen waren, zonder anderen erbij. Meteen begon hij te vertellen dat ie me miste.. dat ie van me houdt.. enz. enz. toen ik er niet op in ging begon ie me uit te schelden.. ik had de kans om weg te komen, en heb deze aangegrepen.

Eergister stond Rob echter zomaar voor mn deur.. hij overviel me, duwde me opzij en stond binnen voordat ik er erg in had. Hij had gedronken en was erg kwaad. Omdat ik dat weekend niet op hem in was gegaan, had ik m voor al zn vrienden voor schut gezet.. en dat kon natuurlijk niet.. maar er was helemaal niemand bij! desalniettemin vond hij dat hij me dat moest 'afleren'. Hij bleef maar slaan en schoppen, tot ik op het randje van bewustzijn zat (ik heb inmiddels geleerd om het aan te kunnen voelen, aangezien die grens meerderemalen overschreden is. Hij merkte het ook.. stopte met slaan.. en toen heeft ie me verkracht.. en begon me daarna weer te slaan.. ik heb toen echt mn bewustzijn verloren, want toen ik 'wakker' werd, was Rob al weg.
Ik voel me vreselijk.. er gaat vanalles door m hoofd.. hoe had ik dit kunnen verkomen.. als ik nou wel gewoon op zijn verhaal in was gegaan dit weekend, als ik nou sterker was geweest enz. enz... en alles wat ik afgelopen maand heb opgebouwd.. het kleine beetje vertrouwen in mezelf, is in 1x weer weg..

Ik moet er wel bij zeggen; ik weet dat dit een site is voor mensen die door hun partner mishandeld zijn.. Rob is echter nooit mijn vriend geweest, maar ik heb op internet geen andere site gevonden, waar je je verhaal kunt vertellen en reacties daarop kunt krijgen.. dus ik hoop dat ik hier toch mag blijven schrijven, want deze site heeft mij de vorige x veel steun geboden..

Veel liefs, nathalie

-edit- verplaatst door admin


Deborah11-07-2007 13:13
Hey lieverd,

Ga alsjeblieft aangifte doen bij de politie en ja jij bent ook slachtoffer van huiselijk geweld. Je bent welkom hier.

Hou je sterk he meis

Veel liefs,

Deborah


Girl11-07-2007 14:09
Tuurlijk mag jij schrijven! Angst is iets wat we allemaal snappen hier en erover schrijven lucht op.
Is aangifte doen een optie? Ik vind het namelijk nogal heftig wat hij je heeft aangedaan. Helemaal omdat jij zijn partner niet bent, wie weet wie hij dat nog meer flikt.
Aangifte of niet, zorg in ieder geval goed voor jezelf meid! En geef jezelf de tijd om het te verwerken. Ik denk niet dat je het had kunnen voorkomen. Niemand vraagt om zoiets, zelf al ben jij de allerergste teaser die er is (wat ik betwijfel) Wat hij doet mag niet. Ik denk ook dat als je dat weekend er wel op in was gegaan, je die klappen misschien niet nu had gehad maar vroeg of laat wel.
Dikke knuffel
Girl


E-tje11-07-2007 14:14
natuurlijk mag je hier ook schrijven Nathalie.
Je bent zowiezo slachtoffer van geweld.
Doe hier alsjeblieft aangifte van.... dit wordt harder aangerekend dan huiselijk geweld omdat het je vriend niet is.
Jij kan deze spiraal doorbreken voor er een volgend slachtoffer valt of jij weer opnieuw slachtoffer van deze jongen/man zal worden zonder te weten waar je zal eindigen.
Dit kan ooit je dood worden meis.

Je kan zelfs de politie bij jou thuis laten komen als je niet in staat bent om daar heen te gaan.

ECHT... dit MOET gestopt worden!!!!


Girl11-07-2007 14:20
Sorry, nog wat praktische tips. Heb je een mogelijkheid om te checken wie er voor de deur staat voordat je openmaakt? Ik heb zo'n kijkgaatje en als ik niemand zie doe ik niet open (vrienden weten dat).
En is het een idee om je gsm bij te hebben? In de tijd dat ik erg bang was had ik met een goede vriendin (met bijbehorende stevige vriend) afgesproken dat zij onder mijn sneltoetsen stond (ja ik weet dat ze er niet a la minute kunnen zijn maar liever late hulp dan geen hulp) en ik mocht haar ten alle tijden bellen.
Ik heb trouwens een tijdje gehad dat mijn vrienden me op mijn gsm moesten bellen als ze voor de deur stonden.(nu hoor je mijn deurbel heel slecht, dus dat was een mooi excuus) Beetje paranoide misschien en sneu voor de collectanten voor de goede doelen maar wel rustiger voor mij.


nathalie16-07-2007 09:42
Hey, sorry dat ik nu pas reageer.. maar ik had zoveel last van mn hoofd, dat ik even geen beeldscherm kon zien :)
Bedankt voor jullie reacties! heel erg lief!
En ja, ik heb me ook altijd voorgenomen dat als ik op een of andere manier zou merken dat hij het ook bij iemand anders doet, dat ik dan naar de politie ga, want dat mag niet. Maar tot nu toe merk ik het nog aan niets.. hij heeft me zelfs gezegd dat ik de enige was die deze dingen in hem naar bovenhaalt en dat het dus gewoon mn eigen schuld is.. En zolang t alleen bij mij blijft, dan is t niet erg..
Nogmaals bedankt voor de reacties en ook voor de praktische tips!
Liefs, nathalie


Girl16-07-2007 15:26
Natalie,
Het is WEL erg dat ie dat bij jou doet! Serieus meid, dat heb je echt niet verdiend! dat ie het bij anderen zou kunnen doen maakt het erger, maar alleen bij jou is al erg genoeg hoor!
Knuffel
Girl


Sander18-07-2007 12:08
Ik schrijf uit naam van Nathalie. Ik ben 'Sander' uit haar eerste verhaal op deze site. Vorige week heeft ze me voor het eerst over deze site verteld. Ik wilde jullie laten weten dat ik het ongeloofelijk goed vind wat jullie op deze site voor lotgenoten doen! en net als Nathalie heb ik er erg veel bewondering voor.
Dan nu de reden waarom ik hier post voor Nathalie; ze ligt in coma. Maandagavond heeft die klootzak dr verkracht en zodanig in elkaar geslagen dat ze niet meer bijgekomen is. Toen ik haar vond heb ik meteen een ambulance en de politie gebeld. Ik weet dat ze t niet wil, maar dit gaat echt veel en veel te ver. In het ziekenhus is ze helemaal onderzocht en ze heeft breuken,kneuzingen en oude breuken etc. waar ik niet eens van af wist. Ik voel me zo machteloos, het is nog maar de vraag of ze het wel redt. Ik was nu even thuis om wat spullen van dr op te halen en bedacht me dat jullie het misschien ook wilden weten, dus vandaar mijn berichtje.
De politie is nu bezig om met 'Rob' in contact te komen, maar tot op heden ontbreekt elk spoor. Als ik die hufter vind......
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, zal ik via deze weg jullie op de hoogte houden?
Groetjes 'Sander'

-edit- verplaatst door admin


ingridje718-07-2007 12:36
He Sander.

Ik heb hier geen woorden voor!!
Ik wens jou ook heel veel sterkte want ook voor jou is het erg moeilijk.
Wil je Nathalie een dikke knuffel van mij geven.
Ik denk aan jullie
Liefs Ingrid


E-tje18-07-2007 13:32
oh wat erg... dit is waar velen van ons bang voor zijn, dat er zulke dingen gebeuren.

Praat veel met haar en zeg haar dat er veel vrouwen zijn die om haar geven.
Ze hoort je wel...

Dankjewel voor je brichtje Sander.
Vind het heel moedig en lief van je dat je ondanks je grote verdriet toch nog even aan ons denkt.

ontzettend veel sterkte en ik brand een kaarsje voor haar vanavond.


Girl18-07-2007 14:13
Hoi Sander,
Ik schrik me echt kapot. Ik maakte me al best wel zorgen over haar toen ze zei dat het niet erg was dat hij alleen haar mishandelde (ipv anderen) in haar laatste bericht. Dankjewel dat je ons op de hoogte stelt. Ook heel goed dat je aangifte hebt gedaan. Ik zou het fijn vinden als je ons op de hoogte houdt.
Dankjewel en ik zal voor haar duimen.
Girl


sannie3218-07-2007 16:49
Hallo Sander,
wat verschrikkelijk vind ik dit.
Echt schokkend.
Je hebt goed gehandeld door de politie in te schakelen en hier ons op de hoogte te brengen. Ik zal voor Nathalie bidden.
En die Rob die moeten ze opsluiten en nooit meer loslaten, wat een monster.


senna18-07-2007 17:05
Hallo Sander,

Dit is echt erg. Wat een hufter dat hij dit doet. Hij is gek!!! Lief dat je iedereen hier op de hoogte hebt gebracht, zal voor jou ook niet makkelijk zijn. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte toe.

Ik zal duimen voor Nathalie

liefs Senna


Clim18-07-2007 18:05
Hoi Sander.
Wat erg wat er gebeurd is.
Ik wens je heel veel sterkte.

Clim


japke18-07-2007 21:49
hoi sander,
ook ik sluit me bij de rest aan...
vertel haar dat we aan haar denken..
geen woorden over dit onrecht..

een kaars speciaal voor haar.....

groetjes en in gedachten bij haar ....japke


Jonnepon18-07-2007 22:08
Hoi Sander,

Verschrikkelijk wat er is gebeurd,ik hoop dat die dader snel opgepakt gaat worden.
Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe!

Ik zal voor Nathalie bidden en een kaarsje branden.

Liefs,
Jonnepon


abby19-07-2007 01:40
hallo sander,

als eerste natuurlijk hoe raar het ook klinkt,bedankt dat je ondanks dit vreselijke gebeuren,toch de tijd hebt genomen om dit vreselijke nieuws met ons te delen.
ik vind het zoals een ieder verschrikkelijk en heb me tranen dan ook rijkelijk laten vloeien.........
ik had al eerder op haar willen reageren(kom net terug van een vakantietje aan zee dus kon niet op de pc ivm privacy),
ze scheef nl vorige keer de lieve schat of het niet erg was dat ze hier schreef omdat het bij haar niet om partnermishandeling ging...zeg maar.
nou ik wou haar zo graag zeggen dat ze meer dan welkom is,want ik wou haar vertellen dat ook ik hier ben voor een eenmalig incident.en nu slaapt ze door haar goede vertrouwen te schenken aan een hufter zonder ballen,want dat ben je als je, als kerel een vrouw,kind of dier slaat.en in dit geval is het poging tot doodslag en lieve sander,ik hoop dat het bij poging blijft als je snapt wat ik bedoel,en dat ze wakker wordt,en dat ze beetje voor beetje haar leven kan oppakken ,want ik haal uit je verhaal dat ze nu veilig is.....dus lieve nathalie wordt alsjeblieft wakker want ,je wordt wakker in een veiliger leven,durf alsjeblieft nog een keer te kiezen voor deze wereld,ga niet naar boven alsjeblieft want we hebben je nog zo hard nodig.......

sander net wat meerdere zeggen praat alsjeblieft met haar ze kan je horen,
en laat haar iets ruiken ,een voor haar bekende vredige geur,en muziek waar zij van houd zet het indien kan en mag en mogelijk aan.......

sorry voor het lange en misschien rare reactie maar ik geloof echt dat ze alles kan horen en zien.......

sander,fam en bekende HEEEEEL VEEL STERKTE IN DEZE ONGELOVELIJK MOEILIJKE TIJD.

en lieve sander je schreef wacht maar als ik hem tegen kom (ongeveer in die woorden dan )

maar hoe moeilijk ook doe alsjeblieft zelf niks echt hij is het niet waard,laat de politie het doen,want anders zit jij strax vast en NATHALIE heeft je nodig..........dikke knuffel en kus voor nathalie........en voor jou ook ..........god bless you and nathalie xxx abby.


Nathalie24-07-2007 17:39
Bedankt voor de lieve reacties!!
Ik snap nu wat Nathalie daarmee bedoelde toen ze erover vertelde (ze zei dat ze zo lief waren, dat ze ervan moest huilen, maar dat ze dat niet op deze site durfde te zetten, omdat ze dacht dat jullie dat stom zouden vinden. Ik zei r al dat dat onzin was) en dat terwijl geen van jullie haar, volgens mij, persoonlijk kent.
Het gaat inmiddels gelukkig wel iets beter, overmorgen wordt ze van de beademing afgehaald. De dokters wisten eerst niet zeker of dat wel verstandig was, want als ze bijkomt zal ze veel pijn hebben en de verwondingen zouden dan minder voorspoedig kunnen genenzen. Maar omdat de kans dat ze het niet overleeft steeds groter wordt als ze langer in coma blijft, stoppen ze dus overmorgen met de beademing, en dan maar afwachten....
Toen ik haar vertelde over jullie reacties moest ze huilen. Ik heb er meteen de dokter bij gehaald, maar die zei dat dat wel vaker gebeurde en dat het niets betekende, maar ik denk echt dat ze me toen verstaan heeft!
Minpunt, Rob is langsgeweest. Heeft t lef gehad om een kaartje neer te zetten met 'Wordt snel beter' De politie kan m nog steeds niet vinden, en ondertussen zoekt ie doodleuk Nathalie op. Dat frustreert me echt, heb t kaartje meteen weggedonderd.
Nouja, alles bij elkaar toch wel een vermoeiend weekje geweest.. Zo raar, opeens is het weer zo stil thuis
Groetjes Sander


E-tje24-07-2007 17:58
ik hoop dat je dit nog leest vor ze van de beademing afgehaald wordt.
Abby heeft namelijk ook in coma gelegen en ze vertelde me dat toen ze in coma lag dat ze moest kiezen tussen het gekleurde of het zwart/witte gedeelte wat ze zag.
Ze moet het gekleurde deel kiezen... zeg dat tegen Nathalie... dan komt ze terug.
Als je zelf in coma ligt weet je niet wat goed is te kiezen.

Echt ze moet echt terug komen hoor!!!!... er wacht een veiliger leven nu op haar en zoveel mensen die wachten op haar.

NATHALIE KOM NAAR DE KLEUR!!!!!!!!! alsjeblieft.......

en dan..... mag je zoveel huilen wat je wilt en het ons ook vertellen.
We geven om jou meis.

p.s. Sander bedankt voor het bericht waar we zo lang op hebben gewacht.
Hoe het nu met haar gaat. Dankjewel
Ook al is dit niet het bericht wat we graag willen horen.


ingridje724-07-2007 18:03
Lieve sander.

Fijn dat je ons weer ff op de hoogte houd.
Ik denk de laatste paar dagen veel aan Nathalie.
Als ik je verhaal zo lees dan lopen er zoveel gevoelens bij mij doorelkaar.
Hoe durft die vent. Vreselijk!!!
Wat zul jij je klote machteloos voelen dan.
Ik vind het wel erg fijn dat Nathalie jou heeft.
Wil je haar weer een dikke knuffel geven en zeggen dat we aan haar denken.

Voor jou heel veel sterkte en natuurlijk ook een knuffel.

Liefs Ingridje


Sander24-07-2007 19:24
Hey dames, ik ga zo weer naar het ziekenhuis en ik zal het haar zeggen! en aan Abby; ik heb op internet gelezen dat als comapatienten ontwaken, zij opnieuw moeten leren lopen/lezen/praten etc. ik vroeg me af of dat altijd zo was, en of dat bij jou ook het geval was? E-tje vertelde dus dat jij ook in coma gelegen hebt. En kun je misschien vertellen wat ze nu doormaakt(in haar hoofd, dromen)? Sorry voor de misschien wat botte vragen zo, maar ik wil er gewoon voor dr zijn en haar zoveel mogelijk helpen.
Ik heb echt bewondering voor jullie, zoveel meegemaakt en toch nog zoveel liefde en kracht naar anderen toen. Echt geweldig! Bewijst maar eens te meer wat het sterkere geslacht is haha. Groetjes Sander


E-tje24-07-2007 19:52
het is niet altijd zo dat ze dit opnieuw moeten leren...maar hoe langer ze in de coma ligt hoe groter die kans.
wat ik dan weet uit de ervaringen van comapatienten is dat het gedeelte met de spraak vaak wel geoefent moet worden.
En Sander... je komt niet bot over hoor.. ik snap dat je met nog ontzetend veel vragen zit.
Ik heb bewondering voor je... en dat is toch heel wat Sander... want je weet welke ervaringen we hebben met mannen.
Jij bewqijst maar weer dat er toch ook nog KEIen van mannen bestaan.

Sterkte!!!


abbygail24-07-2007 22:54
hallo lieve Sander,

nee hoor natuurlijk vind ik het niet bot,elk nadeel heeft zijn voordeel......in dit geval kun je dus gewoon aan me vragen wat je wilt(als het maar niet mijn pin code is hi hi )

eeeh ff kijken nou het is per defenitie zo dat er verschillende coma,s zijn en dat geven ze een getal/cijfer.......
als je heel hoog scoort dan ben je echt heel diep en dan is de kans om eruit te komen heel klein en zo ie zo geschonden,in de volksmond "een kasplantje" genoemd.

maar bij Nathalie lees ik dat ze emoties uit enz en dat is fijn om te horen/lezen.nou ja zoals mijn lieve E-tje al schreef moest ik heel de tijd kiezen als je het zo kan omschrijven,zag allemaal filmpjes in kleur en wart wit soms met en soms zonder geluid....heel vaag het zwart witte gaf me een rustig gevoel.....wat ik dus nu ook asocieer met de DOOD.De gekleurde filmpjes waren vooral met geluid en herkenbare dingen het belangerijkste wat daar na boven kwam als een rode draad was steeds de stem van mijn nu 18 jarige dochter .......NEE MAMATJE NEE.....dat bleek ze dus al de tijd hebben geschreeuwd vanuit het raam toen ik op de grond bewusteloos lag.Het was net of ik in een soort luchtkoker zat en naar beneden gleed steeds harder en harder,en dat er aan het eind 2 bakken stonden waar ik kon kiezen in te gaan........ik denk 100 % dat dat de bakken van dood of leven waren........ik heb gelukkig gekozen voor de bak LEVEN ....dus het gekleurde filmpje of aan elkaar geplakte foto,s je kan het niet uit leggen maar ongeveer zo.toen ik bij kwam kon ik mijn re-been niet gebruiken was ook erg bang want elke dag gingen ze met zo,n hamertje of zo en een prik ding onder mijn voetzool ,maar er gebeurde nix......maar ik concentreerde me op me neurologische emotionele kant zo van wauw ...........ik leef nog......
ik had een bloedingkje in me hoofd en een zware hersenschudding,maar had MEGA geluk want op een nacht riep ik de zuster en zei er komt vocht uit me oor,en vanaf toen kreeg ik een mega verband om me hoofd en is de bloeding er via me oor uitgekomen,anders had hij naar boven geschoten met alle gevolgen van dien ,kreeg ook elke dag 2 mri scans
en opeens was de bloeding weg.me been begon ook weer wat gevoel te krijgen al heb ik er 3 maanden niet op kennen lopen of gebruiken....hij doet het weer.
moet binnen kort wel nog geopereerd worden aan dat been maar mocht nog niet onder narcose.......komt goed.het ergste was dat ik niet kon praten en daar heeeeeel boos om werd ik praatte als iemand van 10 of zoiets....en kende veel woorden niet meer,ook ben ik een heel stuk van me geheugen kwijt.......nu anderhalf jaar verder gaat het wel goed ik heb wel vreselijk veel van hoofdpijn last,en als ik moe ben praat ik mijn "eigen taal die mensen nu van me gewend zijn desnoods gebruik ik me handen en voeten erbij "
ik zal mijn korte termijn geheugen nooit terug krijgen,maar daar is mee te leven al is het wel pijnlijk voor me 2 kids want als ze me iets zeggen en 5 min later zeggen ze er weer iets over moet ik zeggen waar heb je het over.........maar ook dat went,en telefoneren met "vreemde" gaat moeilijk en vind ik eng maar dan probeer ik het uit te leggen of zeg ik ,ik bel andere keer terug.ik kon alles horen in het zh maar het was net of mijn lippen waren dicht genaaid ik wou wel maar kon niets terug zeggen...............DUS PRAAT ,PRAAT DOOR ZOALS JE DOET WANT ZE HOORT JE EN VERTEL HAAR DAT ZE VEILIG IS EN DAT HAAR LEVEN VEILIG EN ANDERS WORDT.ZEG HAAR DAT ZOVEEL MENSEN OP HAAR WACHTEN ,OM HAAR GEVEN EN HAAR WILLEN LEREN KENNEN ,EN ZEG KIES VOOR HET KLEURIJKE LEVEN ........

ik ben wel boven op al zal ik natuurlijk nooit dezelfde worden als ervoor.........maar lieve sander,misschien wil ik dat eigenlijk ook helemaal niet meer zo is het goed.
nou sorry voor het lange verhaal maar geloof me het komt goed.

ik vind het wel HEEL erg dat de dader gewoon bij haar langs is kunnen komen is toch niet normaal.........maar nogmaals sander ik schreef het je al eerder hou je alsjeblieft in hij is het niet waard.....laat het aan de politie over Nathalie heeft je nodig.....doe haar mijn groetjes en voor jou een dikke knuffel........(hoop dat ze hem gauw oppakken want mijn dader heeft 36 maanden gekregen ,het lijkt weinig maar je kan wel ff alles op een rijtje zetten als hij vrij komt is het een tot nu toe ......ONGESCHREVEN BOEK VOOR MIJ,MAAR SAN ZO IS TOCH EIGENLIJK HET HELE LEVEN)

nou hoop dat je er iets aan hebt en sterkte je bent een kanjer......xxx abby


Sander25-07-2007 15:41
Hey dames, ik heb het gisteravond even uitgebreid met de dokter over Nathalies situatie gehad. Ik heb m gevraagd naar de GCS schaal (Glasgow Coma Scale) en of dit bij haar toepasbaar was. Hij vertelde me dat ie al wat tests had gedaan en dat ze een GCS som van 5 had. E1 M2 V2 wat betekent dat ze haar ogen dus nog niet heeft geopend, wat me achteraf gezien ook wel moeilijk lijkt met een verbrijzelde oogkas, op pijn reageert door zich (haar arm) te strekken en de dokter heeft haar iets onverstaanbaars horen 'brabbelen' wat neer komt op V2. Een score onder de 8 was ernstig zei hij... Maar die score van M2 en V2 heeft wel iets positiefs denk ik, het kan betekenen dat de rest (ogen en spraak) binnekort misschien ook zal verbeteren. Maar ook gewoon het idee dat 'prikkels' van buitenaf haar nog eenigzins kunnen beïnvloeden.
De dokter zegt dat ik niet te veel waarde moet hechten aan die ene keer dat ze (weliswaar geluidloos) huilde.
Het enige grote voordeel aan deze toestand is dat haar ribbreuken en sleutelbeen nu goed recht, en als ik de dokter moet geloven, vrijwel pijnloos kunnen genezen. Het is natuurlijk veel moeilijker om de hele dag stil te liggen als je bij bewustzijn bent.
En Abby het is helemaal niet erg dat je van die grote stukken schrijft, ik ben er juist heel erg blij mee! hier heb ik zoveel meer aan dan die standaard internet-informatie.
Heb je nu nog contact met jou dader? Lijkt me erg moeilijk. Ik wens je erg veel sterkte en ik hoop dat je nooit meer zoiets hoeft mee te maken.
En ja, de dokter heeft me er ook voor gewaarschuwt dat als ze bijkomt, haar karaktereigenschappen wat veranderd kunnen zijn, en dat dat waarschijnlijk blijvend is. En weetje, het maakt me niets uit als ze anders geworden is, als ze er maar uitkomt.
Groetjes Sander


abbygail25-07-2007 19:51
heeeeeeeey sander,

goed hoor dat je er in gelooft want dat doe ik nl ook ,ik weet zeker dat ze je hoort hoor,ECHT WAAR.
bliif daar alsjeblieft in geloven,en ik geef je via deze virituele site een doos extra kracht ,moed,doorzettingsvermogen,energie,geloof ,liefde en geluk.

en of ik nog contact heb met de dader,tjaaaaaaaaaaaaaa das een fase waar ik nu inzit,via een vriendin word ik op de hoogte gehouden,volgens hem heeft hij het niet gedaan,zijn weerwoord was..."als ik het had gedaan met een ijzeren pijp was ze toch wel dood geweest" nou dat was ik dus ook bijna was het niet dat na 15 klappen die zelfde vriendin een stoel uit mijn keuken pakte en als een soort schild gebruikte om hem zo weg te krijgen,maar niet te min........IS HET MIJN SCHULD DAT HIJ VASTZIT,TERWIJL IK UIT ANGST GEEN EENS AANGIFTE HEB GEDAAN,MAAR DE POLITIE DEED DAT ZELF TERPLEKKE(nieuwe wet).eerst belde hij mijn vriendin 3 x per dag en de bedreigingen waren niet voor de kat zijn k#t.......zeg maar.nu belt hij nog maar 1 x per week of zo en we staan nog steeds beide op de dood lijst,net als vele hier op deze site........ik heb het hier erg moeilijk mee gehad,omdat ik zelf ben niet bang voor de dood.......maar zorg al wel 15 jaar alleen voor mijn dochter (18) en zoon (16)......kijk en dat gedachte maakt mij kapot.......ik kan wel stoer doen en zeggen ik ben niet bang,maar dat ben ik natuurlijk wel alleen laat ik het niet meer 100 % mijn leven leiden(lijden weet niet hoe schrijft).......want angst is je slechtste raadgever,en ik weet als ik er niet meer zal zijn er veel mensen elke dag nog aan me zullen denken,en aan de andere kant zou hij het er voor over hebben om na 36 mnd (aftrek 1/3)........weer voor een paar jaar terug te gaan???????...........ik leef net als iedereen met dezelfde risico,s van alledag en heb veel lieve mensen om en rond me heen en ik teer letterlijk op deze site.........ikzelf denk ook dat god me nog niet nodig hebt daarboven,anders had hij mij die bewuste avond al geroepen..........;-)
any way er lopen een hoop gekke rond op de wereld dat bewijst deze site maar weer...........GELUKKIG KUNNEN WE HIER SAMEN DELEN......veel liefs abby.

sorry als is schrijffoutje maar als over de ongeluk en dader gaat ben ik nerveus en let ik niet goed op ,maar ko t wel ok weer.doegggggggggggg.kus voor Nathalie.xxx


Frank26-07-2007 11:15
Heb alles gelezen en ben diep onder de indruk.Hie rot kan iemand zijn om zoiets te doen zeg,ongelooflijk. Ik wens Sander heel veel sterkte toe en ik brand regelmatig kaarsjes voor Nathalie.


Sander26-07-2007 15:44
Mijn God zeg; 15 klappen met een ijzeren pijp? je hebt gelijk, onvoorstelbaar, zoveel zieke geesten op deze wereld.
Nathalie heeft ook een bloeding in haar hoofd. Eerst hadden ze t niet gezien, maar nu weten ze de exacte locatie. Het moet operatief verholpen worden, maar ze durven het nog niet aan om haar te opereren. Eerst wat aansterken.
En klopt, die wet is in 2004 ingevoerd. Een melding van mishandeling is genoeg om een onderzoek te starten (met mogelijk gevolg; arrestatie) en hoeft niet langer op initiatief van het slachtoffer te gebeuren. Maar kun je dan geen contactverbod regelen? Want als elke week het gezinsleven overhoop wordt gehaald als hij belt....
En inderdaad, ik praat met jullie alsof jullie mijn leeftijdsgenootjes zijn, maar ik vergeet totaal dat jullie veel meer levenservaring hebben en zelfs met kinderen. Nathalie is nog maar 18, geen kinderen en ze zou na de zomer met haar nieuwe opleiding beginnen.
Het geeft helemaal niks van die schrijffoutjes, ik vind het heel begrijpelijk, maar ik vroeg het niet om je nerveus te maken hoor.
Frank, bedankt voor je reactie. En ik hoop dat je kaarsjes helpen!
Vanmorgen is de beademing stop gezet en ze ademt nu heel onregelmatig. Soms lijkt het of ze het even 'vergeet' maar ze blijft uiteindelijk wel doorademen. En nu is het niet anders dan afwachten. De dokter blijft tests met haar doen. Het is zo erg om haar daar te zien liggen, zo'n lief klein meisje met een kapot lichaam....


E-tje26-07-2007 16:35
wat ik me eigenlijk afvroeg Sander.
HOE is het mogelijk dat Rob bij haar heeft kunnen komen?
Het lijkt me als iemand zo ernstig is mishandelt en de dader nog niet is gepakt dat er bewaking voor haar deur of in haar kamer hoort te zijn.
Als ook dat er beneden bij de receptie een blokkade op haar naam staat zodat niemand kan navragen op welke kamer ze ligt.
Want weet je... Rob had de klus ook af kunen maken.

Misschien is dit iets wat je zou kunnen regelen met de receptie betreft de locatie waar ze ligt.

Als ze dan verkast word naar een andere kamer, dan is ze niet traceerbaar en dat lijkt me geen overbodige luxe.

Verder ga ik nu gelijk de kaarsjes aansteken. 1 roze voor de liefde, een magische kaars voor een wonder en een klein kaarsje voor haar nietige deel om dit te laten sterken.

Liefs E-tje


ingridje726-07-2007 17:16
Lieve Sander.

Hier zijn helemaal geen woorden voor!
Wat zul jij je machteloos voelen!
Ook ik brand voor jullie allebei een kaarsje en hoop dat het jullie steunt in deze klote tijd.

Lieve Abby.

Ik heb diepe bewondering voor je!.
Nee, god heeft je nog niet nodig maar wel veel mensen op deze site.

Liefs Ingridje


Sander26-07-2007 20:58
Hey E-tje, zeker een goed punt. Na dat ik weer rationeel was na het vinden van dat kaartje ben ik dus gaan vragen hoe het kon gebeuren dat hij gewoon langs kwam. En daarbij dus ook over de mogelijkheid gehad dat hij haar toen nog een keer iets aan kon doen.
Maar ze zeiden me dat ik niet zeker kon weten dat hij het was, omdat niemand hem herkent heeft als Rob, en omdat ik het kaartje dus weggegooid had (verscheurd)was dat geen 'bewijs' meer. Ze draaiden er heel erg om heen, volgens mij gewoon omdat ze hun fout niet willen toe geven. Iemand daar neer te zetten vonden ze teveel, er is nu videobewaking... ja ja die bezuinigingen van het ziekenhuis... ik ga morgen meteen even langs de receptie voor die blokkade op haar naam en of ze misschien verplaatst kan worden.
Bedankt voor jullie kaarsjes!! dat moet wel helpen.
Ik heb haar vanavond een cd van de dire straits laten beluisteren, omdat ze die altijd zo mooi vond... ze reageerde niet, maar misschien komt dat nog.
Groetjes Sander


Maria27-07-2007 10:40
Hoi Sander,

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een man te pakken te krijgen waarvan naam en adres bekend is. Tenminste ik neem aan dat dat zo is, aangezien Nathalie heel lang "bevriend" was met Rob.
Zo niet, dan lijkt het me dat in het huis van Nathalie wel een adres te vinden is? Dus al je daar nog wel eens komt, zou je daar eens naar kunnen zoeken misschien.
En anders kan je haar ouders vragen misschien.
Hoe gaat het met hun? Ik hoor je daar helemaal niet over, zal voor hun ook wel heel zwaar zijn.

Groetjes, Maria


abbygail27-07-2007 13:42
(ik weet dat jij de andere maria bent dan in het verhalen boek);-)

maria,
kijk ik snap jou wel maar het kan zoveel kanten op,het heeft bij mij ook nog 3 weken geduurd voordat ze hem hebben gearesteerd,ze wisten waar hij woonde.
iemand die niet gevonden wil worden kan dat best wel even volhouden hij loopt vanzelf tegen de lamp kennelijk is hij niet bang omdat hij gewoon een kaart bij haar heeft neergezet.....maar bedenk ineens(hoop ik ergens)dat hij het misschien door iemand anders heeft laten bezorgen de kaart is ieder geval in rob zijn hoofd een soort alibi van oooooooh wat erg etc etc maar lieverd IK heb het niet gedaan wolf in schaaps kleren grrrrrrrrrr ,ik begrijp je frustratie tegen die klootzak maar ik weet zeker dat sander daar zijn best in doet,dat laat hij zien door hier met heel zijn hart en ziel op de site te komen niet alleen voor Nathalie,maar ook voor zichzelf,hij wil gewoon alles doen om haar te helpen,waar vind je die mannen nog,wat een schok om elke dag uren naast dat bed te staan en je "vriendin " zo te zien liggen........echt sander nogmaals ik heb onnoemelijk veel respect voor je en wat goed dat je de dire straits hebt aangedaan.
en maria,die vraag over haar ouders vond ik een beetje bot over komen hoe je het schrijft,maar dat zal waarschijnlijk niet zo bedoelt zijn,sander heeft heel veel aan zijn hoofd,en schrijft hier zoveel mogelijk tussen de bedrijven door.......en misschien is de moeder dochter relatie wel prive of te moeilijk voor sander..........ANYWAY HET GAAT HIER OM NATHALIE IK HOOP DAT VELE VANAVOND WEER EEN KAARSJE ZULLEN BRANDEN,ZOVEEL MOGELIJK.........LATEN WIJ HET LICHT STRALEN .......ZODAT ZIJ HET LICHT WEER ZAL GAAN ZIEN......AMEN. gr abby.


Maria27-07-2007 14:56
Hoi Abby,

Is zeker niet bot bedoeld.
Maar zoiets is het eerste waar ik aan denk.
Moet er niet aan denken dat mijn dochter zoiets gebeurt. Is gewoon een van de ergste dingen die ouders kunnen overkomen, lijkt me zo.
Vandaar dat ik vroeg hoe het met de ouders is.

Groetjes, Maria


Frank27-07-2007 15:34
Sander en Nathalie, ik heb zojuist weer wat kaarsjes aangestoken voor jullie beiden...in de hoop dat,zoals abby t zegt, t licht weer gaat schijnen bij jullie...


Sander30-07-2007 10:51
Maria, inderdaad, het zou niet moeilijk moeten zijn. Maar om je vraag goed te kunnen beantwoorden is het misschien beter als ik je haar hele levensverhaal vertel.
Als baby is Nathalie in Nederland gekomen, geadopteerd uit India (dus nooit contact gehad met de biologische ouders). Ze kwam bij fantastische ouders en de beginjaren waren perfect. Toen ze (ongeveer) 5 was kwam de 'vriend van de familie' steeds vaker over de vloer. Hij begon haar te misbruiken. Ze mocht nooit iets vertellen aan anderen, het, helaas, bekende verhaal. Dit heeft zich voortgezet tot aan haar 12e, toen ze eindelijk de moed en de kracht had gevonden het op school aan een vertrouwenspersoon te vertellen. Deze geloofde haar echter niet, en informeerde haar ouders dat ze 'loog'. Haar ouders geloofden daarop de school en wilden van Nathalie weten waarom ze die man vals beschuldigde. Ik denk dat het haar allemaal te veel werd, want daarna heeft ze toegegeven dat ze het allemaal verzonnen had, en dat hij het nooit had gedaan.. terwijl hij het dus wel had gedaan!! (sorry, even ter verduidelijking)
Haar ouders vonden het te moeilijk worden, en wilden Nathalie het huis uit hebben. Sinds toen heeft ze geen contact meer gehad met haar ouders. Ze kon bij een vriend wonen; Rob.
Hij woonde samen met zijn moeder en Nathalie was meer dan welkom. Een jaar lang ging het goed, ondanks de geestelijke mishandelingen door Rob, als zijn moeder niet aanwezig was.
Na dat jaar kreeg Robs moeder een nieuwe vriend en ging met hem samen wonen. Aangezien Rob de leeftijd had bereikt waarop je zelfstandig mag en kan wonen, bleven hij en Nathalie in het appartement wonen. Vanaf toen zijn ook de lichamelijke en sexuele mishandelingen begonnen. Ze deed van alles 'verkeerd' niets was goed, als ze niet snel genoeg antwoordde, als ze iets liet vallen, als ze te bang keek, als ze zn eten niet goed gemaakt had en dat was een reden om te slaan. En er was natuurlijk ALTIJD een reden. Maar er was wel een mogelijkheid om het weer goed te maken... (gedwongen) Sex. In de latere jaren gebeurde het steeds vaker, en altijd om de meest onbenullige redenen. Ze begon zich steeds meer te verzetten, en daar werd ze steeds hardhandiger op aangepakt.
Een jaar geleden vertelde ze mij over de lichamelijke mishandelingen. Ik had haar toen allang uit dat huis moeten halen, maar om een of andere reden dacht ik dat het wel 'meeviel', want ze deed er altijd zo luchtig over, en ze zou het allemaal zelf wel oplossen. En ik wilde haar die kans geven. Een half jaar geleden vroeg ik haar over de mishandelingen ook sexueel waren, en ze bevestigde dat. Ik was ongelofelijk kwaad, Rob was ook een vriend van mij. Iedereen kende Rob. Leuke jongen, altijd aardig. Ik wilde naar de politie gaan, maar ze smeekte me bijna omdat niet te doen. Het zou haar wel lukken, ik moest gewoon wat meer vertrouwen in haar hebben. Dat heb ik gehad.. tot op 2 maanden geleden. Rob had haar weer eens gigantisch in elkaar geslagen en die avond had ze een afspraak met mij. Ik belde haar, maar Rob nam op en vertelde me dat Nathalie niet kon komen omdat ze 'ziek' was. De volgende dag heb ik haar daar uit huis gehaald en haar meegenomen naar mijn huis. Er waren in het begin wel wat confrontaties, maar die zijn we samen goed doorgekomen. Zo als Nathalie ook op deze site heeft geschreven; ze was bezig zichzelf te hervinden. Ze wilde zelfs weer contact gaan zoeken met haar ouders. Het ging voor het eerst sinds tijden echt goed met haar! En nu dit....
Ik schrijf het nu misschien allemaal heel makkelijk, maar het heeft maanden geduurd voordat ik dit allemaal uit haar kreeg.
En Rob is nog steeds onvindbaar. Hij heeft Nathalies bankrekening leeg gehaad. Tenminste, ik ga ervan uit dat hij het gedaan heeft. Echt zeker weten doe ik het niet, maar ik kan me niemand bedenken aan wie zijn haar pincode zou geven. En met dat geld kan hij dan nog wel een tijdje vooruit zonder zijn eigen geld te hoeven gebruiken (en dus thuis te komen). Ik heb haar ouders overigens wel een paar keer gebeld, maar ze waren onbereikbaar. Ik heb de voicemail ingesproken, maar nog geen reactie gehad..
Nogmaals bedankt voor de kaarsjes!! ik hoop zo dat ze helpen. Tot nu toe is er nog geen verbetering, maar wat er niet is, kan nog komen.
Dit keer moet ik sorry zeggen vanwege mn lange verhaal, maar ik wilde het gewoon even kwijt.
Groetjes Sander


E-tje30-07-2007 14:12
Dit gaat me echt aan het hart.
Ik heb zelf een dochter van nu bijna 20 en ook met haar heb ik wel het 1 en ander meegemaakt, maar als ik toch opgebeld zou worden met de mededeling dat haar iets aangedaan was, dan was ik er ook weer DIRECT geweest voor haar.
En echt hoor... ze heeft me meerdere malen grof bestolen, belogen en zwart gemaakt... maar ondanks dat... zou ik er toch zijn voor haar als ze me nodig had.
Misschien om het feit dat ze onder mn hart heeft gegroeid... maar je moet toch ook een moederhart ontwikkeld hebben als je een klein ukkie in je armen gesloten krijgt, waar dan ook vandaan.

Wat betreft de rekening van Nathalie... doe er aangifte van en hun kunnen de camerabeelden opvragen en zien wie er geld heeft gepint.
Want Nathalie kan het niet geweest zijn he...dus het is diefstal.


Frank30-07-2007 14:40
Jeetje Sander, Nathalie heeft al erg veel voor dr kiezen gehad in dr korte leven zeg, ik krijg er gewoon kippenvel van als ik t lees...ik ga in ieder geval door met kaarsjes branden voor jullie beiden,t moet goed gaan komen!!


abbygail30-07-2007 17:45
heeeey lieve sander,

als eerste fijn je weer even gelezen te hebben,en ten tweede NEE je hoeft geen sorry te zeggen voor je lange verhalen,jij bent ook min of meer slachtoffer geworden,dus dan is het erg fijn om eens lekker alles eruit te gooien,en dan ook nog eens bij mensen die je echt begrijpen.....we willen er namenlijk ook voor jou zijn..in deze moeilijke tijd.dus zit je even vol druk op de toetsen en typen maar.......you are so welcome.
Sander ik had al een beetje een vermoeden dat er iets niet goed zat in de moeder dochter relatie,daarom schreef ik ook aan maria dat het bot overkwam,(maria bij deze weet ik dat je het niet zo hebt bedoelt),maar inderdaad wat Frank zegt wat heeft zo,n jong meisje al zo veel moeten lijden........BYE THE WAY FRANK IK VIND HET SUPER ATTENT VAN JOU DAT JIJ HIER KOMT OM JE MEDE LEVEN TE GEVEN,EN ELKE KEER KAARSJES BRAND KEI LIEF ZEG .....ECHT DOET ME GOED....
en E-tje daar dacht ik dus ook gelijk aan dat als hij gepint heeft wat me inderdaad waarschijnlijk lijkt moet er een video opname van zijn.......ik weet niet Sander of jij bij haar post kan maar zo ja als er een bank afschrift komt dan zou het daarop moeten staan en bij welke bank,want laten we eerlijk zijn je kunt moeilijk alle banken afgaan,snap ie...en ik weet zeker dat Nathalie jou daar toestemming voor zal geven om haar post te openen ,je kunt ook naar de bank en proberen de situatie uit te leggen,(omdat het vaak lang duurt voor er een afschrift komt,zodat zij voor jou kunnen kijken waar er gepint is)
maar lieve sander ik weet dat ,geld nu niet belangerijk is want eerst moet onze lieve Nathalie wakker worden en daar heb ik nog steeds veel vertrouwen in dat ,dat zal gebeuren.
maar waar het om gaat in dit land van maas en waal dat je overal bewijzen ed voor nodig hebt dus hoe lullig ook je moet er wel wat mee doen ,want dan is het net wat E-tje zegt diefstal,dus weer een misdrijf.....en dat nemen ze dan allemaal mee.
maar we blijven met je mee leven hoor lieve sander......en nogmaals lucht je hartje als die overstroomt je bent een kanjer............en doe je ook een beetje tussen door goed voor jezelf zorgen zoals eten ;-)........veel kracht toegewenst van abby.......love you all xxx


ingridje730-07-2007 18:08
Ik sluit mij helemaal aan bij Abbygail.

Een lieve knuffel voor jou en Nathalie

Ingridje


Frank31-07-2007 00:18
Abbygail, ik doe het omdat ik het een vreselijke situatie vind voor Nathalie en Sander en ik voor mijn gevoel hiermee een heel klein beetje kan bijdragen aan de hele toestand.Kaarsjes gaan nu uit,morgenvroeg steek ik ze weer aan voor jullie!!


abbygail31-07-2007 01:11
hoi lieve frank ,

nogmaals super van je dat je dat doet hoor,en weet je morgen (strax hihi)
steek in een mooi speciaal kaarsje aan voor JOU......geven en nemen....E.L.T.O
(eenheid lijdt tot overwinning)

enne psssst frank kom eens dichterbij,
ik fluister het volgende in je oor......je mag wel abby zeggen hoor ssssssst tegen niemand doorvertellen he ;-)


Sander31-07-2007 13:18
Jullie zijn echt geweldig!! allemaal!
E-tje, ik weet ook niet waarom dr ouders nog niet gereageerd hebben, maar het kunnen zoveel dingen zijn. Ik ken ze ook niet, toen ik Nathalie leerde kennen, woonde ze al jaren bij Rob. Toch ben ik ervan overtuigd dat ze heel veel van Nathalie houden, maar dat ze gewoon verkeerd geinformeerd zijn door die school. Het is dus duidelijk dat ik die vertrouwenspersoon meer verantwoordelijk houdt dan haar ouders, omdat die de verkeerde conclusie heeft getrokken, en zonder onderzoek ervan uit is gegaan dat ze loog. Dat moet toch niet kunnen?? Maar gebeurd is gebeurd, terugdraaien kan niet meer.
Ik was al bij de bank geweest, om haar pas te blokkeren. En daar vertelde ze me dus dat er (vrijwel) niets meer op haar rekening stond. Ik ga vanmiddag weer langs bij het politiebureau voor de aangifte. En ik bedoelde het niet dat dat geld belangrijk is, maar meer omdat als hij dus dat geld heeft, hij nog langer onvindbaar kan blijven. En dat irriteerd me.
Ik heb vanochtend even het hele huis grondig in de schoonmaak gezet, niet meer gebeurd sinds t 'ongeluk'. Onder de kast vond ik haar gsm, zo'n klapdingetje, in twee losse stukken met bloed enz. op het kapotte schermpje. Ik kan me ongeveer wel voorstellen wat er toen gebeurd is....
Ik heb haar gisteravond opnieuw die cd laten beluisteren, en bij 'Romeo & Julliet' zuchtte ze en ze glimlachte!!! Ben echt zo blij! ik weet zeker dat jullie kaarsjes hielpen. En bedankt Abby, ik zal ook goed voor mezelf zorgen hoor :-)


Pebbles31-07-2007 13:55
Net terug uit Zeeland lees ik dit verhaal..vreselijk..
Lieve Sander:ik wil jou hel veel sterkte wensen..Nathalie heeft een echte vriend aan jou!
Ik hoop zo dat ze bij zal komen en dat de schade beperkt zal zijn. Heb zelf ook van heel dichtbij ervaring met comapatienten en vaak begint het gevecht pas echt als ze eenmaal wakker zijn..Heb ook superrespect voor Abby (hoi lieverd!Knuffel voor jou ja je bent echt een kanjer!)
Ook ik zal kaarsjes branden voor jullie..in het bijzonder voor Nathalie natuurlijk! Zo jong en een heel leven voor haar ..zo zou het moeten zijn tenminste..laat haar alsjeblieft wakker worden !! Sterkte Sander en vecht door Nathalie!!
liefs en een knuffel voor jullie alletwee, Pebbles


Frank01-08-2007 13:58
Sander, wat fijn om te horen dat Nathalie reageerde op de muziek die je draait,dat moet je toch weer extra moed geven he.
En abby,ik zal het niet doorvertellen ok? ;-).


Sander03-08-2007 09:41
Ja, het ging even goed, maar gisteravond weer een stuk minder. Ik moest even langs werk, en toen ik terug kwam in haar kamer was de dokter daar, en vertelde me dat hij Nathalie net weer aan de beademing had gelegd, omdat ze gestopt was met het zelfstandig ademen. Weer een terugval. Maar het leek alsof de wurgplekken in haar hals verergerd waren. En toen ik de dokter er uiteindelijk van had overtuigd dat ik niet paranoïde ben, stuurde hij iemand langs om de videobeelden te bekijken. Wat bleek, er is iemand langs geweest, bijna zeker mannelijk, maar.... onherkenbaar. En omdat de camera op de deur was gericht, en niet in de kamer, zie je alleen dat de persoon binnenkomt, en niet wat er verder gebeurd is.
Waarom gaat er zoveel fout??
Ik wilde ook iets terug doen voor jullie, maar ben er nog niet aan toegekomen om jullie verhalen te lezen. Ik heb wel een stukje van Ina's verhaal gelezen, en zag zomaar in Speedy's reactie mijn naam staan haha. Bedankt! ook ondanks je eigen verhaal.
Ik heb me ook aangemeld voor dat prikbord, maar nog niets geplaatst...
En even in het algemeen, maar speciaal aan Abby en Pebbles; wat kan ik verwachten als Nathalie uit haar coma ontwaakt? en wat kan ik dan het beste voor dr doen? (Nu ik er bij na denk, is dit misschien meer iets voor het prikbord?)


ingridje703-08-2007 11:22
Lieve Sander.

Vreselijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik snap er helemaal niks van dat ze je al niet meteen serieus hebben genomen.
Ik vind het een zeer kwalijke zaak en ik hoop dan ook dat je de moed kunt opbrengen om een klacht in te dienen in het ziekenhuis.
Ik kan je verder niet helpen en daar heb ik veel moeite mee. Ik voel me zo machteloos!
Ik hoop dat Abby en Pebbles gauw reageren.

Veel sterkte en liefs
Ingridje


Frank03-08-2007 11:33
Sander, het kan toch niet waar zijn dat er weer iemand zo goed als ongemerkt bij haar op de kamer is geweest. Het ziekenhuis moet zijn verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat ze bewaakt wordt, 24 uur per dag.Dit is vreselijk om te horen weer, net nu het een beetje de goede richting in ging. Mn kaarsjes branden weer volop zoals gewoonlijk, heel veel sterkte ermee Sander en Nathalie natuurlijk!!!!


abby03-08-2007 13:34
oooooooooooooh lieve sander,

sorry maar ben ff helemaal teneergeslagen dat je zelfs in een zieken huis nog niet veilig bent,ik kan even niet helder denken nu om je antwoord te geven,dit is zo erg dat ik persoonlijk nog wel 24 uur voor haar deur wil gaan zitten,echt waar ,en ze zijn toch best technisch tegenwoordig,misschien een rare vraag hoor want zoveel weet ik ook niet van die wetenschap,maar kunnen ze van de nieuwere wurgplekken geen vinger afdrukken maken....ja ik probeer maar wat want dit is ongelofelijk maar hier moet een kei harde straf voor gegeven worden.........sorry sander ben te emotioneel om terug te denken,misschien kan pebbels iets kwijt erover.......ik denk wel heel de tijd aan jullie en ben blij als er weer nieuws is ......maar zulk nieuws.............WERKELIJK ONBEGRIJPELIJK.......ben wel trots op jou hoor jongen want je doet zoveel echt en iedereen hier staat achter je al kom je 10000 keer langs......we branden allemaal een kaarjes voor onze Nathalie.......amen.xxxabby......


E-tje08-08-2007 14:29
het is zo verdacht stil ineens om Nathalie heen... hoe is het met haar?

en Sander als je steeds onder 1 stuk schrijft dan is het wel oke dat we hier onder door gaan.
Iedereen kan het vinden zo... (lijkt mij)

we denken veel aan jullie, ook al word er even niets geschreven.

ik wil eigenlijk het Water van Marco Borsato aan haar opdragen maar zal niet heel de tekst hier neerdonderen.

maar de regels :
Dus blijf ik hier nu zitten
En blijf ik hier nu wachten
Tot het water ooit weer in beweging komt,
pakken me enorm in dit nummer en sta ik steeds stil bij onze dierbare Nathalie.

onze gedachten en brandende kaarsjes voor jullie


Frank08-08-2007 19:34
Hey Nathalie en Sander, ik sluit me aan bij E-tje...tis te stil eigenlijk....ik hoop niet dat de stilte een negatieve oorzaak heeft na wat er laatst is gebeurd. En E-tje, schitterend nummer wat je genoemd hebt!! kaarsjes branden nog steeds voor jullie!!


Sander09-08-2007 22:34
Heyy, sorry dat ik niet eerder iets geschreven heb, maar het gaat echt heel slecht met r..... door dat laatste incident heeft ze zo'n klap gekregen, en er zijn nieuwe(?) bloedingen gevonden. heb ook niet zo heel veel tijd om hier nu te typen. Ik wilde wachten tot ik weer wat goed nieuws had, maar helaas...
Als ik goed nieuws heb, laat ik het jullie horen! Bedankt voor de kaarjes en de lieve gedachten; jullie zijn geweldig!


ingridje709-08-2007 22:59
Lieve Sander.

Wat een vreselijk nieuws!!!
De kaarsjes blijven gewoon branden en ik denk veel aan jullie allebei.

Heeeeel veel sterkte en liefs
Ingridje


Frank11-08-2007 15:17
Jeetje Sander wat verschrikkelijk om te horen zeg,ik heb dr geen woorden voor!!! Heel veel sterkte met Nathalie,en zoals Ingrid al zei, de kaarsjes branden nog dagelijks!!!


Sander16-08-2007 18:02
Heyy, eindelijk goed nieuws!!
Afgelopen tijd ging het heel slecht.. na het 'incident' begon ze steeds onregelmatiger te ademen met steeds langere tussenposes. Dr is vanalles met r gebeurd, operaties en ze moest zelfs een keer gereanimeerd worden, MAAR dan nu het goede nieuws; ze reageert op me! als ik r vraag om dr vingers te bewegen, dan doet ze dat ook :D
alleen met dr ogen lukt t nog niet, maar de dokter zei dat dit erg hoopgevend is en dat ze binnekort misschien wel kan bijkomen! k weet zeker dat het nu goed moet gaan komen!


Frank16-08-2007 18:48
Hey Sander, kijk dat is eindelijk weer eens goed nieuws voor jullie zeg, super!!


ingridje716-08-2007 18:59
He Lieve Sander!!

Wat een ontzettend fijn nieuws!
Ik ben super blij voor je!

Hele dikke knuffel
Ingridje


E-tje18-08-2007 09:03
Wauw... geweldig!!!

Jullie hebben nog een lange weg te gaan, maar dit is alvast stapje 1 :o)

Dit vind ik nog eens fantastisch nieuws, zo na mn vakantie


abbygail18-08-2007 19:10
hoi sander,en nathalie sorry voor de wat late reactie,maar ik ben ook ontzettend blij elk stapje is er een,ik ben nog steeds zeer ontroerd door het hele gebeuren zeker als ik hier een dochter heb zitten die even-jong is dan denk ik wat is de wereld wreed ,maar ik blijf bidden en in mijn gevoel zal ze beter worden al zal het veel tijd nodig hebben en veel liefde,maar dan .......als het dan zover is kan er eindelijk een leven beginnen voor dat mooie jonge meisje met die enorme rugzak .........zodat ze kan ervaren dat de andere kant van een geweldadig leven,ook voor haar is weggelegd..........en dat ze er maar volop van mag gaan genieten.........

loop in me fantasie even wat vooruit met me gedachtes,maar ooit zal dit punt komen.....sander en nathalie god bless you.......en een ieder die aan jullie denkt en meeleeft kanjers stuk voor stuk.

nou sander hou vol jongen je doet het fantastisch en ik voel gewoon jou blijdschap letterlijk door de pc heen bij elke positieve verandering heerlijk vind ik dat nou sterkte xxx abby


Sander20-08-2007 14:55
ZE IS BIJGEKOMEN!!!
Dan eindelijk na precies 5 weken geestelijke afwezigheid is ze officieel buiten levensgevaar!! het is ons gelukt!
Vanochtend opende ze opeens haar ogen toen ik haar daar om vroeg. Ik schrok me dood, had om eerlijk te zijn nog geen reactie als zodanig verwacht. Wel gehoopt natuurlijk, begrijp me niet verkeerd.
Ik wilde eigelijk meteen even naar huis racen om het goede nieuws met jullie te delen, maar ik heb toch maar even gewacht^^
Wat me wel opviel was dat ze heel erg bang was. Niet alleen voor mij, maar ook voor de dokter. Ze begon vrijwel meteen te hyperventileren nadat ze haar ogen geopend had. De dokter heeft naderhand wat tests met haar gedaan.
Eenerzijds denk ik dat het een goed teken is. Het geeft in iedergeval aan dat ze het zich nog kan herinneren. Wat zou kunnen betekenen dat haar hersenfunctie nog intact is? Wat denken jullie??
Ze heeft nu dus nog niet gesproken en er is dus nog niets te zeggen over haar taalgevoel. Ze slaap nu, ze heeft veel rust nodig zei de dokter. Ze krijgt nu morfine voor tegen de pijn en het zal nog wel even duren voordat ze weer helemaal de oude is, maar ik heb er vertrouwen in dat ze volledig zal herstellen! Ze is supersterk, ze heeft gewoon tijd nodig. Dat blijkt wel uit het feit dat ze is bijgekomen. De dokter zag het altijd maar somber in, heeft me zelfs een paar keer gevraagd of ik wat wist over Nathalie's wens voor t donorschap... maar dat is gelukkig niet nodig!!
En Abby, als ik ook even doorfantaseer zie ik dat lieve meisje helemaal opbloeien, heeft ze een leuke vriend die haar op een goede manier behandelt, zoals ze verdient. Geen angst meer, maar een leven waar van ze oprecht kan genieten. En ik hoop dat ik haar dat kan geven..
Maar.... wie droomt er niet van een zorgeloos leven? Vooral als je dingen heb meegemaakt dat jullie ervaren hebben.
Ik blijf jullie op de hoogte houden en zoveel bedankt voor jullie steun!!


Pebbles20-08-2007 16:04
Lieve Sander,
Allereerst spijt het me dat het zo lang heeft geduurd voordat ik reageerde...ik lees nu namelijk dat je eerder een vraag aan mij en Abby gesteld had, sorry dat had ik even gemist!
Wat een geweldig nieuws!! Ik kan me voorstellen dat je erg blij bent!! Ja het is wel erg dat ze zo bang is , maar misschien een goed teken dat ze zich misschien iets herinnert.
Het is moeilijk te zeggen wat je kunt verwachten nu(om op jouw vraag terug te komen) Dat is van geval tot geval natuurlijk anders, en als ik iets niet ben is het een expert..Ik weet alleen maar wat ik zelf in mijn omgeving heb meegemaakt. Ze zal moeten revalideren en langzaam maar zeker zal duidelijk worden hoeveel schade ze op heeft gelopen . Hoeveel er van de oude Nathalie over is .Ik hoop zo dat alles mee zal vallen , dat ze snel en voorspoedig zal revalideren en een heel mooi leven voor zich heeft. Ik denk erg veel aan haar, en vind jou een geweldige vriend!!!..Ik vind het moeilijk te zeggen ook omdat je zo hoopvol bent en hoop zo dat Nathalie goed zal herstellen. Mijn ervaringen met een aantal (o.a mijn eerste vriendje die toen ik 17 was meer dan 6 weken in coma heeft gelegen)gevallen van mensen die bij zijn gekomen uit een coma is dat het revalideren lang kan duren,erg zwaar kan zijn en dat er veel dingen kunnen zijn die veranderd zijn. Dingen die ze niet meer konden , of niet meer wisten..of zoals in het geval van mijn vriend destijds..zijn hele persoonlijkheid was veranderd, dat was heel moeilijk.Ik hoop het beste voor Nathalie en voor jou, je bent echt een supervriend voor haar.!!Maar het kan zijn dat de weg van haar herstel wat lang zal zijn , en soms frustrerend...maar laten we op het beste hopen..op een voorspoedig en zo volledig mogelijk herstel!! Ik brand kaarsjes voor jullie !!Ik denk aan jullie . Ik ben blij te weten dat Nathalie een vriend als jij heeft die haar wil en kan steunen , geloof me , dat maakt het verschil!!
Liefs en als Nathalie zover is dat ze er iets aan kan hebben. Vertel haar dat er veel mensen zijn die aan haar denken, die ingedachten bij haar zijn en haar zouden willen steunen als ze konden!!
Pebbles


ingridje720-08-2007 19:46
He lieve Sander.

Fijn dat we vanmiddag ff hebben gekletst.
Ik heb je toen ook gezegd dat het belangrijk is dat je ook goed om jezelf denkt.
Er gaat nog heel wat tijd in het revalideren zitten en dan nog het enorme proces van verwerken.
Ik vind het super wat je doet en ook erg fijn dat je ons telkens weer op de hoogte houd.

Voor jullie allebei een hele dikke knuffel


E-tje20-08-2007 20:40
echt ge-wel-dig!!!

Hier krijg ik nou goede kippenvel van.
Weinig woorden maar een hart vol om te zeggen.

Nathalie meisje, er zijn hier een hoop vrouwen die enorm van je houden en ook jij Sander... je bent een kanjer en zorg goed voor haar :)


Frank20-08-2007 22:29
Wat n supernieuws zeg, dat ze wakker is geworden! geweldig gewoon voor jullie beiden!!!! Kaarsjes blijven branden voor de revalidatie!!


abbygail21-08-2007 00:40
ooooooh lieve sander en lieve lieve onschuldige nathalie,nathalie welkom terug lief zacht meisje,je hebt de juiste keus gemaakt.......wat niet makkelijk zal zijn geweest voor je.......
nu kan je beginnen met het echte leven een wereld waarin jij omringd zal worden door liefde en veiligheid,want beide dingen heb jij helaas nooit gekend,maar stapje voor stapje zal je terug komen en weet je hoeveel mensen er van je houden en blij zijn dat je er weer bent.......ontelbaar.

welcome en durf te nemen wat je wordt geboden love abby.

en sander in een woord MEGAKANJER.......

ben zo gelukkig voor je kisses abby xxx


Ina21-08-2007 19:01
Hey..lieve Sander,

Ook al reageerde ik niet eerder.
Ik had er geen woorden voor...
Je bent een super kerel...zo lief en begaan.
Jullie verdienen heel veel goeds en geluk.
Zoveel lieve reakties hier.
Heel veel sterkte voor jullie tweetjes.
Hoop dat alles helemaal goed komt.
Liefs:Ina.


Sander23-08-2007 15:31
Allereerst, bedankt voor de lieve reacties!!
Met Nathalie gaat het heel goed zegt de arts. Toen ze maandag bijkwam heeft hij ook geprobeerd om tegen haar aan te praten, maar ze was te bang. Ze heeft later wel iets gezegd, waaruit de arts concludeert dat haar spraak goed is!
Toen ik gisterochtend bij haar zat toen ze wakker werd, schrok ze ook. Ze zei dat het(?)haar speet en ze probeerde met haar hand haar gezicht te beschermen terwijl ze me smeekte om dr niet te slaan...... echt vreselijk om dat te zien. Ik wilde haar geruststellen, maar dat drong niet door toen heeft de arts haar iets kalmerends toegediend zodat we een beetje op een normale manier tegen haar kunnen praten, zonder dat ze meteen in paniek raakt. Dat hielp, ze werd rustig en de dokter en ik hebben samen een beetje uitgelegd waarom ze in t ziekenhuis ligt, maar daar reageerde ze niet op. Ze keek zo glazig, net als of het haar allemaal niet aan ging, maar dat ze er toevallig was. Ik heb haar nogmaals die cd van de dire straits laten beluisteren en mezelf een beetje opnieuw aan haar 'voorgesteld'. T is moeilijk om te zeggen, maar ik denk niet dat ze me herkende, maar misschien is het daarvoor nog te vroeg.
Nogmaals bedankt voor de lieve reacties! Jullie medeleven doet me goed. Het laat me weten dat het nuttig is, waar ik mee bezig ben...


E-tje23-08-2007 16:52
ik vreesde, omdat ze zo angstig wakker geworden was,dat het misschien eens best mogelijk is dat ze net zo angstig is wakker geworden als dat ze in coma raakte.
Dat ze misschien het voorval nog wel weet maar geen idee heeft wie dat heeft gedaan en daarom angst heeft voor iedereen die bij haar bed komt.

Heel lief van je dat je jezelf opnieuw voorgesteld hebt.
En ze zal ook weer vertrouwen moeten krijgen in de mensen om haar heen en ben er van overtuigt dat jij haar dat stukje zal kunnen tonen.


ingridje723-08-2007 18:22
He Lieve Sander.

Wat zal dat moeilijk voor je geweest zijn om een hele andere Nathalie te zien dan je had gehoopt.
Ja natuurlijk doe je harstikke goed werk man!!
We zijn allemaal heel erg blij met je.
Ook voor ons is het goed te weten dat er wel degelijk ook lieve mannen bestaan.

Een dikke knuffel voor jou.
Liefs Ingridje


Pebbles23-08-2007 19:58
Lieve Sander.Het is supernuttig waar jij mee bezig bent! Je bent een schat!!!!!!!!!!!
Ik hoop ;en velen met mij ;dat jij ons op de hoogte blijft houden van hoe het met Nathalie gaat.En van hoe het met jou gaat, ook heel belngrijk. Hoe gaat het met je Sander? Je bent er zo emotioneel bij betrokken , dat gaat jou ook niet in de koude kleren zitten.Super dat je er voor Nathalie bent. Je bent een wereldvent!
liefs, Pebbles


Jonnepon24-08-2007 13:38
Lieve Sander,

Ik ben pas terug van vakantie dus kon even niet reageren,maar ohhww wat ben ik blij voor jullie zeg,dat de lieve schat Nathalie uit de coma is.
Beetje bij beetje kan ze nu aan gaan sterken en met jouw kracht weer gaan helen.
Lieve Sander ik hoop ook dat het met jouw goed gaat jongen want het is niet mis om zoiets mee te maken.
Je bent echt zo Supergoed bezig,je bent een Topgozer echt waar!

Liefdevolle Knuffels
Jonnepon


Frank24-08-2007 14:03
Hallo Sander. Wat een goed nieuws dat ze in ieder geval alweer aan het praten is. En wat vreselijk dat de angst er zo diep inzit,dat ze zo meteen reageerde op je. Vreselijk voor haar, en ook voor jou. Goed dat je samen met de dokter even rustig hebt kunnen uitleggen wat er aan de hand is geweest, nu maar hopen dat een stukje van haar geheugen weer terug gaat komen en ze je weer gaat herkennen(of de blokkade die er nu opzit verdwijnt). Sterkte ermee allebei!!!


Sander21-01-2008 13:59
Hoi allemaal, ik ben die vriend van sander, van de politie, maar ik wil liever anoniem blijven vanwege privacy redenen.
Ik wilde wel op het prikbord reageren (het was niet al te moeilijk om zijn wachtwoord te kraken hehe) maar op een of andere manier kon ik daar toch niet reageren, dus doe ik het hier maar.
Met oudejaarsavond waren we samen uit, we zouden het hele onderzoek met Nathalie even laten rusten omdat het gewoon te intensief was en Sander kon het gewoon niet aan.
T was een leuke avond, hij had zelf wat sjans van een aantal meisjes maar hij was zichzelf aardig aan t vol tappen dat ik zei dat ie het beter wat rustiger aan kon doen. en dat had ie zelf ook wel door dus hij zei dat ie wat eerder naar huis zou gaan. en t is een volwassen jongen, die halve km naar huis kon ie wel alleen dacht ik. Maar toen ik thuis kwam lag t hele huis overhoop en..... geen Sander. Ik weet niet of ie t zelf heeft gedaan, of dat er mensen zijn langs geweest, maar ik heb hem sinds die avond niet meer gezien. Hij heeft ook niets achtergelaten en neemt zn telefoon niet op.
Ik maak me best wel zorgen om hem maar ik denk dat ik gewoon moet afwachten. Ik heb m nog niet als vermist op gegeven, maar misschien moet ik dat nu toch maar doen.
Iedergeval dat jullie weten dat het niet zijn schuld is dat ie niet gereageerd heeft, en zodra er nieuws is laat ik het weten.
En het spijt me dat ik dit niet eerder op deze site heb vermeld, maar ik heb hier eigenlijk helemaal niet aan gedacht..
Ook ik heb enorm veel bewondering voor jullie, ik kende Nathalie ook heel goed, en wat jullie voor haar hebben gedaan en voor Sander, en bijelkaar, dat is echt geweldig!
Gr.


ellis3721-01-2008 14:33
Hier schrik ik heel erg van,zag zijn naam nog wel eens staan niet
wetende dat sander het niet was wel verbaast dat er geen reactie kwam.
Ga me nu ook erge zorgen om hem maken denk dat het goed is als je hem
als vermist opgeeft.
Dank dat je ons over hem informeert,hoop dat alles goed met hem is.

ellis


avalon21-01-2008 22:08
Hallo vriend van sander,
Ik schrik hier ook heel erg van!Volg tot nu toe alle verhalen van sander,en dat is allemaal niet mis wat hij mee heeft gemaakt!!Hoop dat we niet het ergste moeten vrezen en dat hij weer wat van zich laat horen.Ik denk dat het wel verstandig is om hem nu als vermist op te geven omdat hij al 3 weken niks van zich laat horen, daar kan je nu denk ik toch iets vreemds bij gaan denken!!Voor jou in ieder geval veel sterkte toegewenst, liefs avalon


ingridje721-01-2008 23:34

Ik vind het een vreemd verhaal!
Je bent een vriend van Sander en je werkt bij de politie en nog heb je hem niet als vermist opgegeven?

Vreemd!!!

Ingridje7



Pebbles22-01-2008 09:39
Ja vind het ook vreemd!(Daarom had ik in eerste instantie niet gereageerd...kan dit niet volgen hoor!)


maria (andere maria)22-01-2008 09:42
Het hele verhaal van nathalie, dat van sander daarna, en deze klopt geen snars van.
Heb altijd al het gevoel gehad dat het dikke nep was.
De politie werkt namelijk niet zo.
Ik hoop dat admin even de IP-adressen kan vergelijken, want volgens mij is nathalie, sander en vriend van sander 1 persoon.

dikke nep wat mij betreft


abby23-01-2008 23:49
tjeeeee ,

ik hoop dat het niet waar is,en dat sander(hoe erg ook )echt vermist wordt WANT:

de webmasters hebben ons de ingang gegeven tot een visuele ontmoeting op weg naar hulp,herkenning,advie,steun,liefde,enz.
als het waar is wat er wordt gesuggereerd,vind ik dat misbruik maken van de site,ons als lotgenoten (je leeft toch steeds mee)en dit zou dan waarschijnlijk indien waar de 2 de persoon zijn (sexystipeysox zoals ik las op prikbord)

IK WEET DAT ADMIN ONS (O,A MIJ ) VANWEGE EEN HEFTIGE DISCUSSIE WAAR IK ME TOE LIET VERLEIDEN,EN ACHTERAF GEZIEN IS DAT ZEKER NIET DE PLAATS HIER,AF EN TOE OOK DENKT GA ERGENS ANDERS HEEN ,

DUS WAT IK EIGENLIJK WIL ZEGGEN IS DAT HET ZIEKELIJK IS ALS DIT ALLEMAAL ECHT GEBEURD(SANDER,AMBER).......EN DEZE GOED GEORGANISEERDE WEB SITE,VOOR ONS BIJNA ONMISBAAR,EN WAAR DE WEBMASTERS VRIJWILLIG MENIG UUR AAN TIJD AAN BESTEDEN,WORDT MISBRUIKT!!!!!!!

VOLKOMEN BELACHELIJK ,DUS VRIEND VAN SANDER OF JE LEGT HET UIT OF (ZOALS JE NU EIGENLIJK AL DOET REAGEERD NIET MEER)

UIT RESPECT VOOR DE WEBMASTERS,EN IEDEREEN DIE MEE LEEFT.

AFZ ABBY.


Sander19-02-2009 12:12
Hoi.

Ik hou het kort. Ik wil alleen even zeggen dat het me heel veel pijn doet om dit allemaal te lezen.

Ik wil even zeggen dat het allemaal waar is wat Nathalie, mijn vriend en ik hebben geschreven en dat er gewoon vanuit wordt gegaan dat het niet waar is.

Omdat ik via mn oude laptop geblokkeerd was van de site, kon ik geen verder geen uitleg geven.

Nu dat ik alles een beetje heb kunnen verwerken reageer ik dan nu toch, al is het maar om Nathalie's naam te zuiveren.

Ik ben in de zomer naar India geweest, zoals ik vorige stukken verteld. Ontzettend mooi land, alles bezocht wat ik wilde.

Verder wil er ik niet zoveel over kwijt. Ik snap dat het een raar verhaal is, maar het is wel waar, hoe erg dan ook.

Sander.


Sander26-02-2009 11:09
Ik wou alleen nog even de mensen bedanken die mij in die tijd zo gesteund hebben.
Daar heb ik erg veel aan gehad.


   Reageer